ramazan
ramazan

جنجال پاسخ رضا رشیدپور به عموی مرتضی پاشایی

جنجال پاسخ رضا رشیدپور به عموی مرتضی پاشایی

مستند جنجالی و پاسخ رضا رشید پور به عموی مرحوم مرتضی پاشایی؛ رضا رشیدپور، مجری، تهیه‌کننده ، کارگردان و بازیگر تلویزیون و سینما در آخرین استاتوس فیس بوکی خود نسبت به اظهارات اخیر منصور پاشایی، عموی مرحوم مرتضی پاشایی درباره مستند “سیب” واکنش نشان داد.

رشیدپور در این استاتوس فیس بوکی در پاسخ به اظهارات اخیر منصور پاشایی که در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها مدعی شده بود که ساخت این مستند توسط رضا رشید پور و انتشار تیزهای آن در فضای مجازی غیر قانونی است.

رشیدپور در این استاتوس فیس بوکی نوشته است:

«به نام خدا

جناب منصور پاشایی عزیز

عموی محترم مرتضای نازنین

در دفتر کارم نشسته بودم و منتظر بودم تا زنگ دفتر به صدا درآید تا حضرتعالی را طبق قرار قبلی ملاقات کنم که با کمال تعجب به جای روی ماه شما خبری داغ را در رایانه ی روی میزم و در فضای مجازی تماشا کرده و حیرت زده شدم .

حتما به خاطر دارید که پریشب با من تماس گرفتید و فرمودید که تیزر مستند “سیب” بسیار حرفه ای و جذاب شده و اظهار محبت فراوان فرمودید و البته یک نگرانی کوچک هم داشتید . فرمودید که هنرمند متعهد و سرشناس کشورمان جناب سید جواد هاشمی عزیز هم برای ساخت یک مستند مشابه مستند “سیب” کلی سرمایه گذاری کرده و اگر ما سیب را رایگان پخش کنیم حتما سوژه می سوزد و سید جواد عزیز نمی تواند مستند خودش را در شبکه نمایش خانگی بفروشد و ضرر می کند .

بنده عرض کردم مگر قرار است ایشان بفروشند که فرمودید “بله” و من گفتم که دستور بدهید تا بدانم چه کمکی از دست من بر می آید؟

فرمودید که چون فعلا فرصت ندارید به زودی به دفتر من تشریف خواهید آورد تا تعیین کنید که کدام اسرار در مستند سیب به رایگان افشا شود و کدامیک برای فروش باقی بماند . من هم اطاعت کردم .

اما امروز در دفتر کارم منتطر حضرتعالی بودم که ….

علیرغم میل باطنی باید عرض کنم که ظهر امروز همان شرکت پخش ویدیویی که مستند جنجالی قبلی جناب هاشمی به نام “برزیل” را می فروشد نماینده ای به دفتر من فرستاد و پرسید که راش هایم را چند می فروشم که پایم را کنار بکشم . کلا منظورش این بود که شرافت و حیثیت من را چند میلیون تومان می تواند بخرد ؟!

من عرض کردم که تمام مستند را به رایگان تقدیم خودتان می کنم . چون تا به حال از این راه پول در نیاورده ام . فرمودند که با حضرتعالی مذاکره کرده و به من اطلاع می دهند که راش ها را خدمتتان بفرستم که البته وسط جلسه یواشکی پیامکی هم به کسی فرستادند .

جناب پاشایی عزیز یادتان هست که در دفتر من و در مقابل دوربین من چگونه علیه آن جامعه شناس محترم برافروخته شده بودید و می فرمودید که دوست دارید تندترین جملات را علیه ایشان بگویید چون به شما بی احترامی کرده؟! یادتان هست ؟

راست می گویید . بی احترامی کار بسیار زشتی است مخصوصا اگر از جانب کسی باشد که خودش را نماینده تام مرتضای عزیز بداند . شما هم بی احترامی فرموده و هم تهمت و افترا زده و هم قضاوت کرده و هم برای مردم تعیین تکلیف کرده اید . خودتان را جای من بگذارید و به من بگویید چگونه با شما سخن بگویم که هم احترامتان را نگاه داشته باشم و هم پاسخ هتاکی و افترا را داده باشم ؟ حداقل به این چند پرسش من پاسخ بفرمایید :

1- چگونه مستندی که در آن تمام اعضای خانواده پاشایی با میل و رغبت حضور پیدا کرده و مقابل دوربین ابراز لطف فرموده و تا پاسی از شب در اتاق کار من دردودل کرده اند می تواند غیر قانونی باشد ؟!!!

2- چگونه مستندی که حتی نام آن را برادر مرتضی انتخاب کرده و عکسهای خصوصی آن مرحوم نازنین را پدرش در اختیارم قرار داده و اولین مصاحبه کننده اش مدیر برنامه های قانونی مرتضی بوده می تواند غیر قانونی باشد ؟

3-حالا که شما همه چیز را با محک فروش می سنجید بفرمایید که چگونه من و گروهم به دنبال منفعت شخصی و مالی هستیم در حالی که این مستند قرار بود رایگان پخش شود ؟؟؟!!!

4- چگونه مستندی که حاصل اشک و اراده نزدیک ترین دوستان مرتضی در تلویزیون و سینما و … است و از لیلا بلوکات عزیز تا روزبه نعمت اللهی و از آزاده نامداری تا مهدی کرد در آن مهمترین خاطراتشان از مرتضی را بازگو می کنند می تواند منفعت طلبانه باشد ؟؟؟!!!

5-چگونه دوربین این مستند غیر قانونی به فضا های کاملا کنترل شده ی مراسم چهلم مرتضای عزیز نفوذکرده و در کمال امنیت و آرامش و در هماهنگی قابل تقدیر با حضرتعالی به ضبط این تصاویر غیر قانونی پرداخته است.

6- و …

جناب منصور پاشایی عزیز آبرو و حیثیت مفهومی نیست که پس از فوت مرتضای نازنین اختراع شده و تنها متعلق به خانواده حضرتعالی باشد احتمالا دیگران هم از این نعمت الهی برخوردار هستند حالا کم یا زیاد.

به هر حال برازنده شخصیت حضرتعالی نیست که اینگونه بی محابا بر آبروی دیگران بتازید.

مملکت قانون دارد و غیرقانونی بودن یک مستند را قانون تشخیص می دهد نه حضرتعالی!

قانون را هم به حساب نیاوریم فروختن یا نفروختن یک مستند دلیل قانونی یا غیر قانونی بودن آن نیست.

به مقدساتم قسم که اگر اینگونه بی پروا و دور از اخلاق و انصاف سخن نمی گفتید هرگز این چند خط را نمی نوشتم تا خاطر شریفتان مکدر شود و صد البته اگر به حرمت پدر و مادر غم دیده ی مرتضای نازنین نبود بیشتر از این هم حرف برای گفتن داشتم.به هر تقدیر برای حضرتعالی آرزوی سربلندی و سعادت دارم.

ایام عزت مستدام

رضا رشیدپور

بیست و هشتم دی ماه نود و سه »


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان