اینفلوئنسرهای اینستاگرام چند دسته هستند؟

اینفلوئنسرهای اینستاگرام چند دسته هستند؟

اینفلوئنسرهای اینستاگرام چند دسته هستند؟

 

 حدود 3.4 میلیارد انسان که تقریبا 45 درصد جمعیت زمین را تشکیل می‌دهند، در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. امروزه شبکه‌های اجتماعی به یکی از محبوب‌ترین فضاهای اینترنت تبدیل شده‌اند و افراد بسیاری، وقت خود را در آن‌ها می‌گذرانند.

 

یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام است که حدود 1.2 میلیارد کاربر دارد. به‌دلیل محبوبیت و اهمیت این شبکۀ اجتماعی، روش‌های جدیدی در بازاریابی ایجاد شده است که یکی از آن روش‌ها اینفلوئنسر مارکتینگ است.

 

البته اینفلوئنسر مارکتینگ مفهوم جدیدی نیست. این مفهوم امروزه به‌دلیل وجود شبکه‌های اجتماعی تغییر پیدا کرده است.

 

 

اینفلوئنسرهای اینستاگرام چند دسته هستند؟

 

در این مقاله قصد داریم تا دسته‌بندی‌های اینفلوئنسر‌های اینستاگرام را به شما معرفی کنیم که بتوانید به درستی اینفلوئنسر مناسب را برای تبلیغات کسب‌و‌کارتان انتخاب کنید.

اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب‌و‌کار‌ها

جمعیت 16 تا 26 ساله که 40 درصد مصرف‌کنندگان را تشکیل می‌دهند، روزانه 3 ساعت زمان خود را صرف حضور درشبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

 

آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به مصرف و تولید محتوا می‌کنند و از همه چیز بیشتر، دنبال الهام گرفتن از افراد هستند. این آمار نشان‌دهندۀ اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ است؛ زیرا میزان مشتری‌های بالقوه‌ٔ حاضر در شبکه‌های اجتماعی را با ما به اشتراک می‌گذارد.

 

امروزه اینفلوئنسر‌ها به افرادی تاثیر‌گذار در جامعه تبدیل شده‌اند. در نتیجه این اثر‌گذاری می‌تواند باعث انجام اتفاقات بسیاری شود. در واقع شما می‌توانید با استفاده از این قدرت اثر‌گذاری اینفلوئنسر‌ها به افزایش فروش و مشتری کسب‌و‌کارتان بپردازید.

 

اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟

قبل از تعریف اینفلوئنسر اینستاگرام باید به مفهوم اینفلوئنسر بپردازیم. به طور کلی به افرادی که قدرت تاثیر‌گذاری بر خرید و تصمیمات دیگران را دارند، اینفلوئنسر می‌گویند.

 

معمولا اینفلوئنسر‌ها تعدادی طرفدار -تعداد این طرفدار‌ها بستگی به نوع اینفلوئنسر دارد- دارند که با آن‌ها در تعامل هستند. اینفلوئنسر‌ها لزوما یک ابزار بازاریابی نیستند.

حالا می‌توانیم بر اساس تعریف «اینفلوئنسر» به تعریف «اینفلوئنسر اینستاگرام» بپردازیم. در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی افرادی وجود دارند که به‌خاطر تخصص و دانش، هنر، شهرت قبلی و…دنبال‌کنندگان زیادی پیدا کردند.

 

آن‌ها علاوه بر شهرت خود، دارای قدرت تاثیر‌گذاری هم هستند که می‌تواند بر تصمیمات کاربران عادی اینستاگرام تاثیر بگذارند. این اینفلوئنسر‌ها مورد علاقۀ برند‌ها هستند؛ زیرا همان طور که گفتیم، برند‌ها می‌توانند با استفاده از قدرت تاثیر‌گذاری آن‌ها مشتریان و فروش خود را افزایش دهند.

 

شناخت آن‌ها و داشتن لیست اینفلوئنسرهای اینستاگرام به برندها کمک می‌کند که با انتخاب پیج مناسب تبلیغات اثربخش‌تری را اجرا کنند.

حالا که با مفهوم اینفلوئنسر اینستاگرام آشنا شدید، بهتر است به سراغ انواع آن‌ها برویم و دسته‌های مختلفشان را بشناسیم.

 

 

انواع اینفلوئنسر‌های اینستاگرام

شما برای گرفتن بهترین نتیجه از تبلیغات و اینفلوئنسر مارکتینگ، نیاز دارید تا با انواع اینفلوئنسر‌ها آشنا شوید. اینفلوئنسر‌ها با معیار‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند.

متداول‌ترین دسته‌بندی‌های اینفلوئنسر‌ها، دسته‌بندی بر اساس تعداد فالوور، موضوع محتوا و میزان نفوذ است. باید توجه داشته باشید که دنبال‌کننده بیشتر لزوما باعث افزایش تاثیر‌گذاری نمی‌شود.

در این مقاله تصمیم داریم تا 4 مورد از دسته‌بندی اینفلوئنسر‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. این 4 مورد بر اساس تعداد فالوور دسته‌بندی شده‌اند.

 

مگا اینفلوئنسر

 

مگا اینفلوئنسر‌ها مشهور‌ترین افراد اینستاگرام هستند. معمولا نمی‌توان مرز دقیقی برای مشخص کردن آن‌ها قائل شد ولی به طور کلی افرادی که بالای 1 میلیون نفر دنبال‌کننده دارند، مگا اینفلوئنسر محسوب می‌شوند. مگا اینفلوئنسر‌ها معمولا شهرت خود را خارج از اینستاگرام بدست آورده‌اند؛ برای مثال بازیگران، خوانندگان، سیاست‌مداران و… جزء این دسته‌بندی محسوب می‌شوند.

در بین اینفلوئنسر‌ها، مگا اینفلوئنسر‌ها کمترین تعامل را با مخاطبان خود دارند و نرخ تعامل (Engagement Rate) کمتری نسبت به بقیه دارند. معمولا برند‌های بزرگ و مطرح برای اینفلوئنسر مارکتینگ خود از این نوع اینفلوئنسر‌ها استفاده می‌کنند.

می‌توان رامبد جوان و حسن ریوندی را جزء این دسته حساب کرد.

 

اینفلوئنسرهای اینستاگرام چند دسته هستند؟

 

ماکرو اینفلوئنسر

بعد از مگا اینفلوئنسر‌ها، ماکرو اینفلوئنسر‌ها در جایگاه دوم قرار می‌گیرند. تعداد دنبال‌کنندگان ماکرو اینفلوئنسر‌ها چیزی بین 100 هزار تا 1 میلیون نفر است.

آن‌ها معمولا خالقان محتوا هستند و در اینترنت به شهرت رسیده‌اند. یوتیوبر‌ها، پادکستر‌ها، بلاگر‌ها و.. جزئی از این دسته محسوب می‌شوند.

معمولا برند‌هایی که با هدف آگاهی از برند اینفلوئنسر مارکتینگ انجام می‌دهند با ماکرو‌ها همکاری می‌کنند. کار با ماکرو اینفلوئنسر‌ها نسبت به مگا‌ها به مراتب آسان‌تر است؛ زیرا تعداد آن‌ها بیشتر است و در نتیجه افرادی که تمایل به همکاری با برند‌ها دارند نیز بیشتر است.

در همکاری با ماکرو اینفلوئنسر‌ها باید به این نکته توجه کنید که برخی از آن‌ها ممکن است تعداد زیادی فالوور فیک داشته باشند و بازدهی مناسبی نداشته باشند.

باید تنها به عدد فالوور‌هایشان توجه نکنید و بر اساس آمار‌های دیگری مثل «نرخ تعامل» تصمیم به همکاری با آن‌ها بگیرید.

اگر بخواهیم از ماکرو اینفلوئنسر ایرانی مثال بزنیم، می‌توانیم به رضا عزیز محمدی، امیر پارسا نشاط و اهورا نیازی اشاره کنیم.

 

 

میکرو اینفلوئنسر

میکرو اینفلوئنسر‌ها افرادی عادی هستند که به‌دلیل داشتن دانش و تخصصی در شبکه‌های اجتماعی به جایگاه خاصی دست پیدا کرده‌اند. آن‌ها معمولا بین 10 هزار تا 100 هزار دنبال کننده دارند.

آن‌ها عمدتا تعامل خوبی با مخطبانشان دارند که باعث می‌شود تاثیر‌گذاری بالایی هم داشته باشند. تعداد میکرو اینفلوئنسر‌ها روز‌به‌روز بیشتر می‌شود، برخی از آن‌ها حتی به اندازه افراد مشهور سنتی معروف شده‌اند.

 

این اینفلوئنسر‌ها معمولا به تبلیغاتی که انجام می‌دهند حساس هستند؛ زیرا مخاطبان تخصصی جذب کرده‌اند و برایشان مهم است که چه محتوای تبلیغاتی‌ای به مخاطبان خود ارائه می‌دهند.

میکرو اینفلوئنسر‌ها به‌عنوان تاثیر‌گذار‌ترین اینفلوئنسر‌ها شناخته می‌شوند. در واقع نقطۀ تمایز این اینفلوئنسر‌ها محتوای تخصصی و تعاملشان با مخاطبان است.

صدرا مخملی، زی‌زی سلیمی و جادی میرمیرانی جزء میکرو اینفلوئنسر‌های اینستاگرام هستند.

 

 

اینفلوئنسرهای اینستاگرام چند دسته هستند؟

 

نانو اینفلوئنسر

دستۀ جدیدی از اینفلوئنسر‌ها که اخیرا مورد توجه برند‌ها قرار گرفته است، نانو اینفلوئنسر‌ها هستند. آن‌ها معمولا 1 هزار تا 10 هزار فالوور دارند. نانو اینفلوئنسر‌ها لزوما متخصص نیستند؛ بلکه بسیاری از آن‌ها افرادی عادی با محتوای عادی هستند که کمی در اینستاگرام محبوب شده‌اند.

این اینفلوئنسر‌ها قدرت اثر‌گذاری زیادی دارند و می‌توانند به‌راحتی بر روی تصمیمات مخاطبانشان تاثیر بگذارند. شاید به‌دلیل کم بودن دنبال‌کنندگانشان، برند‌ها به سمتشان نروند؛ اما آن‌ها برای برند‌ها و محصولات تخصصی بسیار مناسب هستند. همچنین ارزان بودن آن‌ها یک مزیت محسوب می‌شود.

 

برای مثال می‌توانیم صفحه راوی آنباکس را یک نانو اینفلوئنسر در نظر بگیریم.

 

 

جمع‌بندی:‌ اینفلوئنسر مارکتینگ را جدی بگیرید!

در این مقاله سعی کردیم تا از اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ برایتان صحبت کنیم. سپس به مفهوم اینفلوئنسر اینستاگرام پرداختیم و 4 دسته‌بندیِ آن‌ها را بر اساس تعداد فالوور برایتان به اشتراک گذاشتیم.

همچنین نمونه‌هایی از انواع اینفلوئنسر‌های اینستاگرام را مثال زدیم. اگر سوالی در رابطه با دسته‌بندی اینفلوئنسر‌های اینستاگرام دارید، می‌توانید در بخش نظرات از ما بپرسید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان