عکس های ترانه سرایان زن جذاب ایرانی

مجموعه : فرهنگ و هنر
عکس های ترانه سرایان زن جذاب ایرانی

معرفی ترانه سرایان زن موفق ایرانی پنهان در نجوای مردان ایرانی !

 

 

 

ترانه سرایان موفق زن ایرانی بخش بزرگی  از سهم ترانه روز ایران را تشکیل می‌دهند. راویان عاشقانه های  که با وجود تمام محدودیت ها و حتا خط خوردن اسمشان از پای آثارشان، باز هم با حفظ زنانگیشان از عشق،انتقام، اجتماع،….سخن گفتند و همیشه در عرصه موسیقی پاپ ایرانی باقی مانده اند. جنس صحبت زنانه آنها در کشوری به ترانه مبدل می‌شود که خوانندگان مرد به تنهای در عرصه موسیقی فعالیت دارند. صدای زنانه ای که از زبان مردان خوانده می‌شود اما آنقدر به دل می‌نشیند که وقتی  به دنبال جنسیت راوی آنها می رویم؛ تازه متوجه می‌شویم راوی داستانهای عاشقانه مردانه زنان ترانه سرا هستند.

 

گاهی اگر کمی با دقت بیشتری به کلمات ترانه ها گوش کنیم می‌توانیم رد پای ترانه سرایان زن ایرانی را به راحتی پیدا کنیم؛ وقتی در ترانه “کوه” نوشته خانم مونا بروزیی با صدای علی لهراسبی می‌شنویم

 

منم اونکه تو رو داده به مهتاب
کسی که روت رو می پوشونه تو خواب

جز احساسی زنانه، هیچ حس دیگری نمی‌تواند راوی این مصرع باشد. شاید یکی از بزرگترین دلایل موفقیت زنان ترانه سرا موفق ایرانی زبان فارسی باشد که بر خلاف اکثر زبانهای دنیا تفاوتی میان ضمیر اشاره مونث و مذکر قائل نمی‌شود.

 

 

عکس های ترانه سرایان زن جذاب ایرانی

ترانه سرایان موفق زن ایرانی
نیلوفر لاری پور

یکی از برجسته ترین ترانه سرایان موفق  زن ایرانی  بعد از انقلاب خانم نیلوفر لاری پور است. او لیسانس ادبیات و متولد ۲۷ مرداد ۱۳۴۹ می باشد. کسی که ترانه سرایی را از سال ۱۳۷۱ با  ترانه‌ «بهار لبخند» شروع کرد. از کارهای او می‌توان به پر پرواز، شب برهنه، هزار و یک شب و … اشاره کرد. او همچنین در نشریهٔ چلچراغ می‌نویسد.نام نیلوفر لاری‌پور در کارهای بسیاری از خوانندگان مطرح ایران همچون ناصر عبدالهی، شادمهر عقیلی، علی لهراسبی، مجید اخشابی، مسعود خادم، سعید شهروز، حمید خندان، سعید مدرس…..به عنوان ترانه‌سرا دیده می‌شود.

 

یکی از تلاشهای قابل تحسین خانم لاری پور در زمینه جمع آوری آثار ترانه سرایان موفق زن ایرانی در مجموعه ای به نام “گندوم،سیب، دروغ ” است که در خرداد ماه امسال رو نمایی شد.

 

 

عکس های ترانه سرایان زن جذاب ایرانی

 

 

بگذار خودم باشم تکراریِ بی برگشت یک عاشق تنها که دنبال خودش می گشت

بگذار خودم باشم
تکراریِ بی برگشت
یک عاشق تنها که
دنبال خودش می گشت
مونا برزویی

 

از دیگر ترانه سرایان موفق زن ایرانی خانم مونا برزویی ست. مونا برزویی  لیسانس مترجمی زبان انگلیسی  و متولد ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۳ است. او که ترانه را از ۱۴ سالگی شروع کرده به واسطه دوستی مشترک با شادمهر عقیلی آشنا شد؛ که سبب شد آثارش اولین بار از زبان شادمهر شنیده شود. اولین ترانه مونا بروزیی با نام “اشک من” در سال ۸۲ توسط شادمهر عقیلی اجرا شد.

 

مونا برزویی همچنین با خوانندگان بنامی از جمله شادمهر عقیلی، سعید مدرس، علی لهراسبی، احسان خواجه امیری، مهدی یراحی، ابی، مهسا، آینه…. همکاری داشته، که از آثار ماندگار او میتوان به ترانه “تقدیر” با صدای شادمهر اشاره کرد.

 

مونا برزویی که سالهاست ممنوع الفعالیت بوده و آثار خود را با نامهای سارا بروزیی و نسترن شیر محمدی به بازار موسیقی ایران ارائه می‌کند در هفته اخیر با تک ترانه “سال درد” در آلبوم “مثل مجسمه” مهدی یراحی حضور داشته، از همکاری های دیگر این دو  میتوان به ترانه “امپراتور” اشاره کرد؛ که در سال ۹۳ از طرف “موسیقی ما” به عنوان بهترین ترانه سال برگزیده شد.

 

 

عکس های ترانه سرایان زن جذاب ایرانی

 

 

تو قلب من یه امپراتوره….تسلیم میشه چونکه مجبوره برو نباید مال من باشی….خواهش نکردم این یه دستوره

تو قلب من یه امپراتوره
تسلیم میشه چونکه مجبوره
برو نباید مال من باشی
خواهش نکردم این یه دستوره

 

زهرا عاملی

زهرا عاملی  ترانه سرا جوان و خوش ذوقی که خیلی زود پله های ترقی را پیمود. زهرا عاملی متولد ۱۶ آذر ۱۳۶۷ و لیسانس رشته برنامه‌ریزی اجتماعی است. او اولین کار تلویزیونی خود را با برنامه “یخ در بهشت” در تابستان سال ۱۳۸۴ شروع کرد. بعد از آن در برنامه های وقت جوانی، انار دانه، مثبت عشق،ب وم سفید و برنامه نردبان از شبکه تهران حضور داشت..

خانم عاملی در ضمینه ی شعر و ترانه سرایی با بزرگان موسیقی از جمله محمد اصفهانی، احسان خواجه امیری، فرزاد فرزین…همکاری داشته اند.

از ترانه های بیاد ماندی خانم عاملی میتوان به ترانه “باور نکن” با صدای مهدی یراحی اشاره کرد.

 

 

عکس های ترانه سرایان زن جذاب ایرانی

 

 

بیا با هوای دلم سر نکن ، بهت راست میگم تو باورنکن از این فاصله سهممو کم نکن ، بهت خیره میشم نگاهم نکن

بیا با هوای دلم سر نکن
بهت راست میگم تو باور نکن
از این فاصله سهممو کم نکن
بهت خیره میشم نگاهم نکن

ترانه سرایان موفق زن ایرانی در شرایطی خودشان را ثابت کردند که دنیای پیرامونشان مردانه بود و آنها با وجود حفظ کردن هویتشان هنری از جنس بیانی مردانه خلق کردند.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان