ramazan
ramazan

خواستگاری جنجالی پسر ایرانی از حازال کایا بازیگر ترکیه ای ! عکس

مجموعه : جالب ترین ها
خواستگاری جنجالی پسر ایرانی از حازال کایا بازیگر ترکیه ای ! عکس

عشق پسر ایرانی به حازال کایا

ماجرای سماجت جوان عاشق پیشه ایرانی و خواستگاری او از بازیگر ترکیه ای مدتی است که رسانه های ترکیه ای را به خود مشغول کرده و آنها دائما از درگیری این جوان و بازیگر ترکیه ای می نویسند. «عیسی – ک» جوان 27 ساله ایرانی الاصل چهره پررنگ و خبرساز چند ماه اخیر رسانه های ترکیه است. او هواداری است که به نوشته رسانه های ترکیه، پا را فراتر از دنیای طرفداری گذاشته و به خواستگاری هنرمند مورد علاقه اش «حازال کایا» بازیگر نقش فریحا در سریال ترکیه ای رفته. برای سر در آوردن از این ماجرای جالب گزارش ما را از دست ندهید.

 

داستانی که از توییتر شروع شد!

«حازال کایا» بازیگر 27 ساله سریال های ترکیه، یکی از ستاره های سینمایی خبرساز این کشور است اما داستانی که در ماه های اخیر بیش از هر چیزی جلب توجه می کند، قضیه خواستگاری یک جوان ایرانی از فریحا و شکایت بازیگر ترک از خواستگار سمجش است.

 

این ماجرای جنجالی از زمانی فاش شد که فریحا با مراجعه به دادگاه خانواده استانبول از جوانی ایرانی الاصل با نام «عیسی – ک» به اتهام مزاحمت شکایت کرد. فریحا مدعی بود که این مرد جوان چند ماهی است آرامش شخصی اش را سلب کرده و باعث مزاحمتش شده تا جایی که تبدیل به کابوس شبانه اش شده است!

 

فریحا در توضیح شکایتش نوشت: «چندی پیش در صفحه اینترنتی توییترم با پیام های عاشقانه عجیب و غریبی با نام کاربری عیسی – ک مواجه شدم. ابتدا به این پیام ها اعتنایی نکردم و با خودم گفتم که او احتمالا یک هوادار افراطی است و به همین دلیل به سادگی از کنارش گذشتم اما متاسفانه داستان به اینجا ختم نشد.»

 

یا فریحا یا مرگ!

داستان عشق و هواداری جوان ایرانی سر درازی داشت و تب تند عشق جوان هوادار، ادامه دارتر از این صحبت ها بود. مرد جوان با ساختن صفحه ای در فیس بوک پیام های عاشقانه ای خطاب به فریحا پست می کرد. پست جنجال برانگیز این صفحه، پستی با محتوای «یا فریحا یا مرگ» بود که خانم بازیگر ترکیه ای را به وحشت انداخت.
«از طریق چند تن از دوستانم متوجه صفحه فیس بوکی شدم که پست های آن چیزی بیشتر از هواداری بود. البته این داستان را هم زیاد جدی نگرفته و به پای هواداری گذاشتم تا این که ماجرایی مرا به شدت وحشت زده کرد.»

 

وقتی قاضی دادگاه ماجرا از از او پرسید، دختر جوان گفت: «مدت زیادی از ماجراهای ابراز علاقه اینترنتی نگذشته بود که از طرف شرکت تهیه کننده فیلم هایم با من تماس گرفتند و از هدایا و بسته های زیادی که از طرف هواداران رسیده بود، خبر دادند. وقتی هدایا به دستم رسید، متوجه شدم که بیشتر آنها از طرف همان جوان مزاحم برایم ارسال شده است.»

 

خواستگاری جنجالی پسر ایرانی از حازال کایا بازیگر ترکیه ای ! عکس

حازال کایا بازیگر ترکیه ای

عشقم، همسرم، خانمم!

بازیگر ترکیه ای ادامه داد: «بعد از این ماجرا با خودم گفتم که بی توجهی باعث می شود که مرد جوان دنبال زندگی خودش برود اما او دست بردار نبود: «مرد جوان در هدایای ارسالی بعدی اش یادداشت هایی هم ضمیمه هدایاش می کرد و در نوشته هایش خطاب به من از کلماتی چون عشقم، همسرم، خانمم استفاده می کرد. تمام این قضایا تا جایی قابل تحمل بود که او به سراغ خانواده ام نیامده بود اما وقتی او آدرس منزل شخصی ام را پیدا کرد و پدر و خواهرش را چند بار به منزلم فرستاد، دیگر به ستوه آمدم و تصمیم به شکایت گرفتم. آقای قاضی من از مزاحمت های این پسر و خانواده اش واقعا خسته شده ام و از دادگاه می خواهم با صدور حکمی مرا از دست مزاحمت های این جوان و خانواده اش نجات بدهد.»

 

می خواهم ازدواج کنم!

دادگاه استانبول بعد از شکایت فریحا از هوادار سمج، وی را به دادگاه فرا خواند. «جرم من این است که عاشق فریحا هستم و دوستش دارم، البته قبول دارم که به آدرس شرکت تهیه کننده فیلم هایش هم چندین بار هدایایی ارسال کرده ام اما به هیچ عنوان قصد مزاحمت نداشته و ندارم. در صفحه توییتر این خانم هم جز پیام های هوادارانه، چیزی ننوشته ام، نه حرف زشت و آزار دهنده ای نوشته ام و نه تهدیدشان کرده ام.

 

در صفحه کاربری فیس بوکم هم از شدت دوست داشتن به عنوان یک هوادار پروپاقرص، پیام هایی خطاب به وی نوشته ام که فکر نمی کنم جرم باشد. قصد من مزاحمت نیست بلکه ازدواج است. حتی در چندین نوبت خانواده ام را برای صحبت با خانواده اش فرستاده ام اما هر بار با برخورد سرد و مایوس کننده فریحا مواجه شده ام. حتی یک بار پدرم با پدرش در این رابطه صحبت کرده است! قصد ما مزاحمت و آسیب رساندن به این خانم نیست و از این که داستان و ماجرا به اینجا رسیده واقعا ناراحت و پشیمان هستم.» این خلاصه دفاعیاتی بود که مرد جوان در جلسه دادگاه بیان کرد.

 

حکم دادگاه؛ چهار ماه دوری!

قاضی دادگاه خانواده استانبول بعد از شنیدن صحبت های طرفین در نهایت رأی خود را اعلام کرد. در این حکم، مرد جوان و خانواده اش به مدت چهار ماه حق نزدیک شدن به محل کار و زندگی فریحا را نداشته و هر کدام در صورتی که از فاصله 200 متری وی رد شوند، محکوم به پنج سال حبس می شوند! حکم قاضی دادگاه به اینجا ختم نشد و مرد جوان به تهدید فریحا و خشونت علیه زنان متهم شده و طبق حکم دادگاه در صورت تکرار چنین جرمی، وی به اتهام آزار و اذیت زنان، بازداشت شده و راهی زندان می شود.

 

اداره اتباع خارجی، مقصد دوم فریحا!

اما فریحا با این حکم قانع نشد و با مراجعه به اداره اتباع خارجی، خواهان رد تبعیت خانواده مرد جوان ایرانی و اخراج آنها از ترکیه شد. فریحا در شکایت خود مدعی شد: «با حضور این جوان سمج در ترکیه نه تنها آرامش روانی که حتی آرامش جانی ندارم و به شدت می ترسم. من از این که مرد جوان هر لحظه جلویم سبز شود و ماجرایی درست کند وحشت دارم. این ماجرا به کابوس شبانه من بدل شده است.»

 

کانون حمایت از زنان ترکیه هم که قصد داشت به هر نحوی نامش بر سر زبان ها بیفتد، با شنیدن شکایت ها و حکم دادگاه، با فریحا همگام شده و خواهان اخراج خانواده ایرانی از ترکیه شدند! اما به دلیل نداشتن دلایل محکمه پسند، اداره اتباع با این خواسته خانم بازیگر موافقت نکرد!

 

عاقبت جوان عاشق!

داستان هواداری این جوان سمج، شاید سر این دانشجوی ایرانی را به باد بدهد! طبق ادعای رسانه های ترکیه، جوان ایرانی که در دانشکده جراح پاشای ترکیه در رشته پزشکی تحصیل می کند، بعد از ماجراهای پیش آمده، دچار افسردگی شدیدی شده است!

 

اخبار رسانه های حاشیه ساز ترکیه روایت می کنند که پدر وی با مراجعه به شرکت تهیه کننده فیلم های فریحا، از مسئولان شرکت درخواست کرده هر چه سریع تر ترتیب دیداری را بدهند تا پسرش از نزدیک فریحا را ملاقات کند بلکه بتواند با حرف هایش بازیگر مطرح را قانع کند!

 

این مرد عنوان کرده: «پسرم اگر موفق به دیدار و صحبت با فریحا نشود، خودکشی می کند. اوضاع روحی پسرم به هیچ وجه مساعد نیست و افسردگی اش تا جایی پیش رفته که حتی در کلاس های دانشگاهش شرکت نمی کند.»

 

«حازال کایا» قصد دارد با فاصله گرفتن از دنیای بازیگری، رستوران داری کند و آشپزی را به لوکیشن های فیلمبرداری و حضور در سریال ها ترجیح بدهد.

 

من آشپز می شوم!

اما در حالی که خبرهای مربوط به شکایت فریحا از جوان عاشق پیشه از سوی رسانه های ترکیه ای با ولع دنبال می شد، انتشار خبر دیگری درباره او باعث شد خبر قبلی کم اهمیت تر به نظر برسد. خبر حاکی از آن بود که «حازال کایا» قصد دارد با فاصله گرفتن از دنیای بازیگری، رستوران داری و آشپزی را به لوکیشن های فیلمبرداری و حضور در سریال ها ترجیح بدهد.

 

البته زمزمه های رستوران داری و آشپزی خانم بازیگر از مدتی قبل مطرح شده بود اما چند روز پیش این بازیگر با پیش بند آشپزی در حین آشپزی در رستورانش، توسط عکاسان رسانه های ترکیه ای شکار شد و با این عکس جنجالی، حسابی خبرساز شد و اکنون این سوال برای طرفداران او مطرح است که آیا فریحا برای همیشه از دنیای بازیگری جدا شده یا این جدایی مقطعی است و دنبال بازگشتی پرسروصدا و فرصتی طلایی است؟!

 

آموزش آشپزی برای رفع کنجکاوی

«لیلا حازال کایا» نام اصلی و کامل این بازیگر معروف ترکیه است که در سال 1990 در شهر گازان تپ در خانواده ای ثروتمند به دنیا آمد. پدر و مادرش که هر دو وکیل دادگاه هستند در هفت سالگی فریحا از یکدیگر جدا شدند و پس از طلاق، سرپرستی فریحا به مادرش واگذار شد.

 

اولین حضور حرفه ای اش در دنیای بازیگری به سریال «عشق ممنوع» با نقش نهال برمی گردد. سال 2011 با بازی در سریال فریحا، ستاره اقبالش درخشید و به یکی از ستاره های بازیگری در ترکیه مبدل شد.

 

حازال بعد از دو سال درخشش در سریال «فریحا» از فیلم جدا شد و بعد از تجربه ناموفق «عشق» با نقش آذر از دنیای بازیگری فاصله گرفت. دلیل این فاصله، علاقه شدید حازال به دنیای آشپزی بود. سال 2014 دوره ای چند ماهه در زمینه آشپزی سپری کرد اما با نقش اول سریال «مارال» دوباره به جعبه جادویی بازگشت. یک سال درخشش در سریال جدید، فریحا را از دنیای آشپزی دور کرده بود تا اینکه سریالش به اتمام رسید و این بار فریحا به شکل جدی تر به فکر آشپزی و گذراندن مهارت های حرفه ای آشپزی افتاد.

 

فریحا بعد از اتمام سریال «مارال» این بار با عزمی جزم تر سراغ آشپزی رفت و با ثبت نام در کلاس های آموزش آشپزی آکادمیک، شروع به گذراندن دوره آموزشی مفصلی کرد. بازیگر نقش های نهال و فریحا علنا در رسانه ها اعلام کرد که به دلیل حرفه ای و علاقه زیاد به این کار به مدت نامعلومی از دنیای بازیگری فاصله می گیرد.

 

ایتالیا را انتخاب کرد

فریحا در طول دوران آموزش آشپزی بارها و بارها از آرزوی بزرگش گفت. آرزوی فریحا زندگی در کشور ایتالیا و تاسیس رستورانی ایتالیایی در کشور هنرهاست. فریحا بارها اعلام کرد دنبال تحقق و دست یافتن به آرزوهایش است و به همین دلیل در کنار طی کردن دوره آموزشی، در تدارک کارهای مربوط به مهاجرت بود تا پس از اتمام دوره به ایتالیا مهاجرت کرده و رستوران دلخواهش را تاسیس کند. رستوران ایتالیایی و سرآشپز شدن در آن رستوران، آرزوی فریحا بود و سرانجام او بعد از اخذ مدرک آشپزی از مشهورترین آکادمی آشپزی ترکیه، راهی ایتالیا شد.

 

مالیات ایتالیا منصرفش کرد

فریحا راهی کشور آرزوهایش شد. خبر رسانه ها نشان دهنده این بود که او دنبال مکان مناسبی برای تاسیس و راه اندازی رستورانش است تا این که در کمال تعجب فریحا به ترکیه بازگشت! این بازیگر علت بازگشت را مالیات بالایی که برای راه اندازی و اداره رستوران باید به دولت ایتالیا پرداخت می کرد اعلام کرد و گفت آرزویش را در کشور خودش برآورده خواهد کرد.

 

شرکت در جشنواره آشپزی

فریحا در بازگشت پر سروصدایش این بار دوباره با آشپزی اش رسانه ای شد. او با شرکت در جشنواره آشپزی «گازانتپ و بلغار» در جلوی چشم شرکت کنندگان، آشپزی کرد.

 

رستوران داری، ایستگاه بعدی

بعد از جشنواره و درخشش فریحا، خبری از خانم بازیگر نبود تا این که چند هفته پیش رسانه های ترکیه این بازیگر را با پیشبند آشپزی در حال پخت و پز در یک رستوران شکار کردند و بعد از آن بود که اعلام شد این رستوران تازه تاسیس خانم بازیگر است که فریحا در کنار چند نفر دیگر سرآشپزی رستورانش را به عهده دارد.

 

فریحا دلیل رسانه ای نکردن افتتاح و راه اندازی رستورانش را اینگونه اعلام کرد: «آشپزی برای من، بیشتر از آن که کار و کسب باشد، یکی از مهم ترین تفریحات من است. معتقدم اگر داستان رستوران را رسانه ای کنم نمی توانم آنطور که باید و شاید، تفریح کرده و از آشپزی ام لذت ببرم. من دنبال جنجال نیستم و ترجیح می دهم در آرامش کار کرده و لذت ببرم.»
منبع :  مجله همشهری سرنخ


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان