تنفس آلفا چیست؟ آموزش کامل لذت بردن و رسیدن به سطح آلفا

تنفس آلفا چیست؟ آموزش کامل لذت بردن و رسیدن به سطح آلفا

نه دامی است نه زنجیر، همه بسته چراییم؟ تنفس و Alpha mode حالت آلفا چیست؟ مقاله ای کامل و جامع همراه با کلیپی در پایان مطالب برای توضیحات ساده تر و فهم بیشتر حالت آلفا و رسیدن به آن. این بخش کاملا جنبه آموزشی و علمی دارد و هدف این است که شما عزیزان سبک واقعی زندگی و نفس کشیدن را تجربه کنید!!!

در صورت داشتن سوال یا پیشنهاد می توانید به ایمیل وب سابت naz.web1@gmail.com مراجعه کنید.

امواج آلفا (به انگلیسی: Alpha Wave) سومین موج تولید شده توسط مغز می‌باشد.

فرکانس نوسان‌های عصبی (امواج مغزی)، در حالت بیداری کامل از ۱۴ تا ۲۱ سیکل در ثانیه متغیر است که آن را امواج مغزی بتا می‌گوییم. زمانی که به هر دلیلی هوشیاریمان کم می‌شود، مثلا: وقتی برای خوابیدن روی تخت یا زمین دراز می‌کشیم و حالت خواب بر ما تسلط پیدا می‌کند، پلک‌هایمان سنگین می‌شوند، حسش خیلی نزدیک به خواب است، ولی هنوز صدای محیط را می‌شنویم. در این شرایط امواج مغزی ما کاهش پیدا کرده‌است و حدود ۱۴ سیکل در ثانیه است. هر چه احساس خواب آلودگی بیشتر بشود امواج نیز بیشتر و بیشتر کاهش می‌یابد.

 

تنفس آلفا چیست؟ آموزش کامل لذت بردن و رسیدن به سطح آلفا

 

محدوده فرکانس امواج مغزی آلفا ۱۴ تا ۷ سیکل در ثانیه است و همان‌طور که بیان شد هر چه خواب آلودگی بیشتر بشود یعنی امواج نیز کاهش بیشتر ی یافته‌است. ابتدای محدوده آلفا حالتی از یک خواب سبک است وقتی که به تدریج خوابمان عمیقتر می‌شود.

امواج مغزی آلفا در اختیار محدوده ناخودآگاهی ما قرار دارد، و مرز بین دو نیمکره مغز بشمار می‌آید.

امواج اصلی مغز

آلفا یکی از چهار موج اصلی مغز (دلتا، تتا، آلفا و بتا) است که در دستگاه ثبت امواج مغز به چشم می‌خورد. این امواج، ولتاژ‌های الکتریکی را در مغز به نوسان درمی‌آورند اما ولتاژ آنها بسیار پایین است. (چند میلیونیم ولت). نوسان امواج آلفا حدود ده بار در ثانیه و محدوده آن ۸ تا ۱۳ دور در ثانیه است.

امواج دلتا – (0.5 – 3 Hz)
امواج تتا – (4 – 7 Hz)
امواج آلفا – (8 – 12 Hz)
امواج مو – (7.5 – 12.5 Hz)
امواج SMR – (12.5 – 15.5 Hz)
موج بتا – (16 – 31 Hz)
ریتم گاما – (32 – 100 Hz)

کشف و الفبای لاتین

«آلفا» اولین حرف الفبای لاتین است و به این دلیل اسم این موج را آلفا گذاشتند که اولین موج کشف شده از ۴ موج مشخص مغز است. امواج آلفا توسط روانشناسی به نام هانس برگر در حدود سال ۱۹۰۸ کشف شد. تا کنون هزاران دانشمند، به مطالعه امواج مغزی پرداخته‌اند بنابراین اطلاعات زیادی در این مورد که موج آلفا چیست و چه چیز باعث ظاهر و ناپدید شدن آن در مغز ما می‌شود، در دست است.

موثرترین سطح آلفا بر موارد ذکر شده زیر است

خواب

هنگام خواب عمیق هیچ آلفایی وجود ندارد، همچنین زمانی که فرد تحت تأثیر عصبانیت یا ترس شدید قرار دارد نیز هیچ موج آلفایی در کار نیست. هر یک از چهار موج اصلی مربوط به سطح متفاوتی از آگاهی است و هرکدام فواید جداگانه ای دارد.

هرگاه توانایی به جریان انداختن موج مغزی مورد نیاز را نداشته باشیم، دچار مشکل خواهیم شد. به‌طور مثال اگر نتوانیم امواج دلتا و تتا را به جریان بیندازیم، دچار بی خوابی می‌شویم.

از طرفی دیگر کسانی که می‌توانند در هر موقعیت، امواج مغزی مناسب با آن موقعیت را به جریان اندازند، افراد مستعدی محسوب می‌شوند. چهار موج اصلی مغز را می‌توان به چهار دنده یک اتومبیل تشبیه کرد. موج دلتا (آهسته‌ترین موج) دنده اول است. تتا دنده دوم، آلفا دنده سوم و بتا دنده چهارم است.

خلاقیت

دانشمندان نشان داده‌اند که امواج مغزی افراد خلاق با افراد عادی و غیرخلاق تفاوت دارد. مغز انسان برای داشتن الهامات خلاق باید قادر به ایجاد مقدار زیادی امواج آلفا، عمدتاً در ناحیه چپ مغز باشد. این افراد می‌توانند برای حل مسائلی که با آن برخورد می‌کنند، امواج آلفای تولید شده را به کار گیرند.

مردم عاری از خلاقیت، وقتی با مسئله ای مواجه می‌شوند، نمی‌توانند امواج آلفای بیشتری تولید کنند و به این ترتیب نمی‌توانند ایده‌های خلاق داشته و از پس حل مسائل برآیند؛ بنابراین هرگاه کسی بینش یا الهامی داشته باشد، می‌توان حدس زد که مغز او در آن زمان بیش از حد معمول امواج آلفا تولید کرده‌است.

 

تنفس آلفا چیست؟ آموزش کامل لذت بردن و رسیدن به سطح آلفا

 

ورزش

یکی از تفاوت‌های عمده بین قهرمانان ورزشی و ورزشکاران مبتدی، تفاوت در امواج مغزی آنان است. درست پیش از اینکه یک قهرمان تیراندازی بهترین شلیک خود را بکند، یک سری موج آلفا در قسمت چپ مغز او تولید شده‌است. چند هفته مطالعه بر روی افرادی که مشغول آموزش تیراندازی بودند نشان داد که با پیشرفت شان در تمرینات، به تدریج میزان اموج آلفا در سمت چپ مغز آنها بیشتر می‌شود و این میزان از امواج در نوآموزان تیراندازی وجود ندارد بلکه میزان آن به تدریج افزایش می‌یابد.

 

تعریف انرژی (متا فیزیکی یا کیهانی)

انرژی کیهانی در تمام فضا نفوذ دارد، اشیاء جاندار و بی جان را به هم مربوط می کند، از یک شیء به شیء دیگر جریان می یابد، برخلاف سایر پدیده ها با دور شدن از مبدأ، تراکم آن افزایش می یابد. حوزه انرژی کیهانی همواره با نوعی آگاهی همراه است که مقدار آن بین دو قطب بسیار پیشرفته در نوسان است برخی از دانشمندان از پدیده انرژی کیهانی با نام بیوپلاسما یاد می کنند. دستگاه عکاسی کرلین می تواند از انرژی بیوپلاسمیک یا نیروی اثیری که اطراف انسان و سایر موجودات زنده را احاطه کرده است، عکسبرداری کند.

قانون دوبروی:

(به زبان ساده)هر ذره در حال ساطع کردن مدام انرژی از خود است. دقیقتر ( به هر ذره میتوان طول موج مشخصی را نسبت داد.)

خوب پس به یک قانون علمی و یک تعریف رسیدیم.حالا بحثمون رو ادامه میدیم.بدن ما از مجموعه ای از ذره ها ساخته شده و با توجه به قانون جناب اقای دوبروی هر ذره هم دارای انرژیه.پس دور تا دور بدن مارو انرژی فرا گرفته که به اصطلاح میگند هاله انرژی.تمام موجودات این هاله رو دارند فقط رنگ و تراکمش با هم فرق میکنه.در ادامه عکس هایی از این طول موج را میبینید.خوب حالا این انرژها از چه منبعی برای انسان تولید میشوند؟

این انرژی ها از ضمیر ناخودآگاه انسان سرچشمه میگیرند.پس تا الان به صورت علمی و منطقی ثابت کردیم که انسان ازانرژی تشکیل شده است.این انرژی ها از ارتعاشات بین نیم کره چپ و راست تولید میشود.انرژی اجسام به یک صورت بیشتر نیست اما انرژی انسان به چهار دسته تقسیم میشه.

امواج آلفا مدیتیشن

1_امواج بتا: بین 14 تا 23 بار (سیکل) ارتعاش.حالت عادی و بیداری مغز.در این فرکانس است که شما خستگی و ناراحتی و عصبانیت و شادی و خوشحالی رو تجربه میکنید.

2_ امواج آلفا: بین 8 تا 13 بار (سیکل) ارتعاش.حالت Relaxation of mind and body ریلکس بودن ذهن و جسم.حالتی که در خلسه یا مراقبه یا هیپنوتیزم یا غرق شدن در دعا احساس میکنید. در ادامه به صورت کامل درباره حالت الفا و چگونه گی رسیدن به حالت الفا را برای شما توضیح میدم.

3_ امواج تتا: 5 تا 8 بار (سیکل)ارتعاش دارد.خواب سبک و خمیازه های پی در پی .چرت زدن

4_ امواج دلتا: بین 0.5 تا 4 بار(سیکل) این حالت در زمان خواب عمیق ما و دیدن رویا های ما به وجود می آید.

هاله های انرژی انسان دو ویژگی اساسی دارند

یک: انرژی بدن من و شما قابل هدایت به یک سمت مشخص است

اگر به چیز مشخصی فکر کنیم انرژی ما به سمت اون چیز مشخص میره.خیلی وقت ها میشه که به کسی زنگ می زنیم و میگه: چه خوب شد زنگ زدی! داشتم بهت زنگ می زدم!و نکته فوق العاده جالبش اینه که من به محض اینکه به شخص خاصی در هر جای دنیا که فکر کنم انرژی های من بلافاصله به سمت اون حرکت می کنه و بلافاصله به او میرسد بدون سپری شدن زمان.

اصلا مهم نیست که من ایران باشم و طرف مقابل آمریکا باشه. در فیزیک به این میگن جهش کوانتومی.یعنی انرژی ما از زمان عبور می کند.پس به محض اینکه ما به چیزی فکر کنیم انرژی ما پیش او حاضر است.

یه وقتایی دارین تو خیابون راه میرید. حس می کنید که یکی داره نگاه تون می کنه. برمی گردید می بینید که واقعا داره نگاه تون می کنه. شما چطور حس کردی که یکی داره نگاه تون می کنه؟

 

تنفس آلفا چیست؟ آموزش کامل لذت بردن و رسیدن به سطح آلفا

 

قبول دارین کسی که به شما نگاه می کنه، داره به شما فکر هم می کنه؟انرژی اون شخص رو دریافت می کنید و نتیجه ی تحلیلی که مغز شما از اون انرژی می کنه، میشه حس شما. شکل پر رنگ این رو میگن تله پاتی که آدم ها یاد می گیرن با تبادل انرژی فکر همدیگه رو بخونن.

دو: انرژی من و شما مثبت و منفی میشه ولی انرژی اجسام همیشه خنثی است

اگر ما حالمون خوب باشه، اگر آروم باشیم، اگر داریم مهر ورزی می کنیم، اگر داریم لطفی می کنیم، اگر داریم دعا می خونیم انرژی ما مثبت است.اگر حالمون بد باشه، اگه داریم غر میزنیمم اگه عصبانی هستیم، اگه اضطراب داریم، اگه نگران هستیم انرژی ما منفی است.

نکته:

انرژی اجسام خنثی است ولی انرژی من و شما میتونه انرژی اجسام رو هم مثبت وهم منفی بکنه. آدم هایی که مثبت هستن (فکر های خوب می کنن – روحیه عالی دارن) انرژی شون مثبته. آدم هایی که منفی هستن (روحیه بدی دارن) انرژی شون منفی است. یکی از بحث های مهم موفقیت اینه که:

تا جایی که میتونید از آدم های منفی دوری کنید. و تا جایی که می تونیید به آدم های مثبت نزدیک شوید.چون انرژی اونها روی من و شما اثر می گذارد. آدم مثبت دیدی، چی کار می کنی؟ بچسب بهش! آدم منفی هم دیدی، در رو! چون .افسرده دل،افسرده کند انجمنی را. یک ماه با یه آدم عصبی راه برو، بعد از یک ماه خودت هم عصبی میشی.

حالت آلفا

وقتی شما به حالت الفا میرسید ضمیر ناخودآگاه شما بیشتر تحریک میشه و دسترسی به اون راحت میشه.در بحث قوانین مغز ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه مفصل از قدرت ضمیر ناخودآگاه با شما حرف زدیم.حالا فرض کنید یکی دیگر از راه های نفوذ یه ناخودآگاه رو داریم یاد میگیریم.حالتی بسیار آرامش دهنده و در عین حال هوشیار.

خیلی از دانشمندان در همین حالت به کشفیات بزرگی رسیدن. نیوتون و ارشمیدوس و داستان یافتم یافتنم (اورکا اورکا).جالب است تمام پیامبران و امامان ما اکثر اوقات در این حالت دیده شده اند.در حالت الفا نتایج زیر حاصل می شود :

رفع اضطراب ؛استرس وفشارهای درونی

کم شدن موانع ذهنی (بی حوصلگی؛عدم تمرکز فکر؛خاطرات منفی؛احساس خستگی زود هنگام؛یاس)

آرام شدن فعالیت های فیزیولوژیکی بدن

یادگیری در خواب وتخیل خلاق

یادگیری باهوشیاری مضاعف وافزایش تمرکز فکر

تقویت قدرت حافظه و فعال شدن استعداد های نهان

در کل شما میتوانید در آرامش کامل با ناخوداگاه خودتون خلوت کنید و هدف های خود را به او نشان دهید.یک استاد بزرگی یک مثال جالب میزد.میگفت ضمیر ناخودآگاه دفترمدیریت خداوند متعال در وجود انسان.شما در حالت آلفا میتوانید وارد این دفتر شوید.

در پایان به کلیپ ساده اما جامع در مورد نحوه رسیدن به سطح آلفا توجه کنید.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان