آموزش آسان گرم کردن غذا و نان با مایکروفر و سولاردام

آموزش آسان گرم کردن غذا و نان با مایکروفر و سولاردام

در دنیای پرسرعت امروزی که زمان بسیار مهم است، نیاز به روش‌های سریع و کارآمد برای گرم کردن غذا اهمیت می‌یابد. اجاق گازهای قدیمی از پس کار برمی‌آیند، اما به وقت و انرژی بیشتری نیاز دارند.

خوشبختانه ظهور وسایل پخت و پز جدید مانند مایکروفر و سولاردام روش گرم کردن نان و غذا را متحول کرده است. این روش در برندهای مختلف می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد، اما اصول و روش کلی گرم کردن غذا و نان با مایکروفر و سولاردام یکسان است.

 

تنظیمات صحیح مایکروفر و سولاردام برای گرم کردن غذا

 

آشنایی با مایکروفر و سولاردام

مایکروفر از تشعشعات امواج مایکروویو برای پختن، گرم کردن یا یخ‌زدایی مواد غذایی استفاده می‌کند. این کار با یک مگنترون انجام می‌شود که تشعشعات مایکروویو را تولید می‌کند. مگنترون یک موج‌بر برای هدایت تابش به داخل محفظه پختی است که غذا در آن قرار می‌گیرد.

هنگامی که تشعشعات مایکروویو وارد محفظه پخت و پز می‌شود، با آب، چربی‌ها و قندهای موجود در غذا تعامل می‌کند. این کار باعث ایجاد ارتعاش می‌شود که از طریق اصطکاک گرما تولید می‌کند و درنتیجه، غذا پخته یا گرم می‌شود.

سولاردام یک خط تولید خاص از اجاق‌های مایکروویو است که توسط شرکت LG تولید می‌شود. سری SolarDOM به دلیل ویژگی‌های نوآورانه خود ازجمله پخت ترکیبی حاصل از روش‌های امواج مایکروویو و کانوکشن شناخته شده است.

اجاق‌های سولاردام طیف وسیع‌تری از حالت‌های پخت مانند مایکروویو، کانوکشن و کباب کردن را ارائه می‌کنند. امری که به کاربران امکان می‌دهد تا غذاهای گوناگون را به‌راحتی بپزند. همچنین امکان گرم کردن غذا و نان با مایکروفر و سولاردام را آسان‌تر می‌سازد.

سولاردام‌ها اغلب مجهز به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند کنترل پنل لمسی، تنظیمات آشپزی از پیش برنامه‌ریزی‌شده و طراحی‌های شیک هستند. کلمه “Solar” در عبارت SolarDOM نیز به استفاده کارآمد از انرژی، مشابه «انرژی خورشیدی» اشاره دارد و جنبه صرفه‌جویی این وسیله را برجسته می‌کند.

 

انتخاب ظرف مناسب برای گرم کردن غذا در مایکروفر و سولاردام

گرم کردن غذا در مایکروفر و سولاردام باید در ظرف مناسب انجام شود. جنس ظرف یکی از فاکتورهای مهم است که باید در نظر گرفته شود.

بهتر است از ظروف ساخته شده از شیشه، سرامیک یا پلاستیک دارای برچسب ایمن برای مایکروفر و سولاردام استفاده کنید.

این مواد به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر دماهای بالای تولید شده توسط مایکروفر و سولاردام مقاومت کنند. آن هم بدون اینکه ذوب شوند یا مواد شیمیایی مضر را در غذای شما وارد کنند.

از ظروف فلزی برای گرم کردن غذا و نان با مایکروفر و سولاردام باید اجتناب شود. زیرا ایجاد جرقه می‌کند و به دستگاه آسیب می‌رساند. برای تعمیر سولاردام در تهران می‌توانید از کمک متخصصان بهره‌مند شوید.

فاکتور مهم دیگر، اندازه و شکل ظرف است. ظرف باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که اجازه گرم شدن یکنواخت غذا را بدهد. اما نه آن‌قدر بزرگ که فضای زیادی را در مایکروفر و سولاردام اشغال کند.

همچنین انتخاب ظرفی که دارای درب باشد، برای جلوگیری از پاشیده شدن غذا و حفظ رطوبت در آن بسیار مهم است.

از طرف دیگر، ظروف دارای دستگیره را می‌توان راحت‌تر از مایکروفر و سولاردام خارج کرد. ضمنا ظرف دارای دریچه خروج بخار نیز گرمای اضافی را آزاد می‌کند. با انتخاب ظرف مناسب می‌توان مطمئن بود که غذا کاملا سالم و بدون هیچ‌گونه اثرات مضر گرم می‌شود.

 

آموزش آسان گرم کردن غذا و نان با مایکروفر و سولاردام

 

تنظیمات صحیح مایکروفر و سولاردام برای گرم کردن غذا

تنظیمات صحیح مایکروفر و سولاردام برای گرم کردن غذا به عوامل مختلفی ازجمله نوع غذا، مقدار آن و توان دستگاه بستگی دارد. در اینجا به چند دستورالعمل کلی برای این کار اشاره می‌شود.

  1. قدرت – مایکروفر و سولاردام دارای چندین سطح توان هستند. برای گرم کردن یکنواخت بیشتر غذاها بدون پختن یا خشک شدن بیش از حد آن‌ها، معمولا بهتر است از تنظیم قدرت متوسط (حدود 5 یا 50 درصد) استفاده کنید.
  2. زمان – زمان گرم کردن غذا و نان با مایکروفر و سولاردام به نوع و مقدار غذا بستگی دارد. همیشه با زمان کمتر شروع کنید تا غذا یا نان نسوزد. در صورت نیاز می‌توانید زمان بیشتری اضافه کنید.
  3. پوشاندن – مواد غذایی را با درب یا پوشش پلاستیکی ایمن برای مایکروفر و سولاردام بپوشانید. این کار به حفظ رطوبت و جلوگیری از پاشیده شدن غذا کمک می‌کند. البته یک دریچه یا دهانه کوچک باقی بگذارید تا بخار اضافی غذا خارج شود.
  4. هم زدن یا چرخاندن – هم زدن یا چرخاندن غذا در نیمه فرآیند به گرم شدن یکنواخت آن کمک کند.
  5. صبر – پس از گرم شدن غذا اجازه دهید برای یک یا دو دقیقه در مایکروفر یا سولاردام بماند.

 

نکات کلیدی برای گرم کردن غذاهای مختلف (خورشت، مرغ، برنج، نان و …)

در اینجا چند نکته کلیدی برای گرم کردن غذاهای مختلف در مایکروفر یا سولاردام وجود دارد.

  • نان را روی بشقاب مایکروویو یا حوله کاغذی قرار دهید.
  • برای گرم کردن نان‌های فانتزی مانند نان باگت، دستمال‌کاغذی را کمی مرطوب کنید و دور نان بپیچید تا خشک نشود.
  • نان را با قدرت کم (حدود 30 تا 50 درصد) حرارت دهید تا سفت یا لاستیکی نشود.
  • نان را در فواصل زمانی کوتاه، حدود 10 تا 15 ثانیه هر بار حرارت دهید، سپس بافت نان را مرتبا بررسی کنید.
  • مقدار کمی مایع (آب، آبگوشت، سس) را به غذاهای متمایل به خشک شدن در مایکروفر مانند برنج یا پاستا اضافه کنید تا به حفظ رطوبت غذا کمک شود.
  • قسمت‌های ضخیم‌تر غذا را به سمت لبه‌های بیرونی ظرف و قسمت‌های نازک‌تر را به سمت مرکز بچینید.
  • روی خورشت و سوپ را حتما با درب مناسب بپوشانید.
  • برای گریل مرغ در سولاردام حتما از حرارت ملایم مایکروفر و سولاردام استفاده کنید تا مرغ خشک نشود.

 

مدت زمان گرم کردن غذا در مایکروفر و سولاردام

مدت زمان گرم کردن غذا و نان با مایکروفر و سولاردام نسبت به نوع غذا و توان دستگاه متفاوت خواهد بود. به طور کلی، غذا را در مایکروفر و سولاردام برای حدود 1 تا 2 دقیقه در هر نوبت گرم کنید. ضمنا به طور مرتب غذا را چک کنید تا بیش از حد پخته نشود. برای اطمینان از گرم شدن یکنواخت غذا، هم زدن یا چرخاندن غذا در نیمه فرآیند گرم کردن آن بسیار مهم است.

 

انتخاب ظرف مناسب برای گرم کردن غذا در مایکروفر و سولاردام

 

اصول گرم کردن غذای یخ زده در مایکروفر و سولاردام

هنگام گرم کردن غذای یخ زده یا منجمد در مایکروفر و سولاردام باید چند اصل کلیدی را به خاطر داشته باشید. اول از همه، باید مواد غذایی منجمد را قبل از گرم کردن در مایکروفر و سولاردام یخ‌زدایی کنید.

سپس فرآیند گرم کردن را با پوشاندن مواد غذایی با درب یا پوشش پلاستیکی مخصوص مایکروفر و دارای هواکش آغاز کنید. مطالعه مقالات سولاردام در این زمینه بسیار مفید خواهد بود.

جمع بندی

گرم کردن غذا و نان با مایکروفر و سولاردام یک روش ساده و راحت برای صرفه‌جویی در وقت و انرژی است. با این کار می‌توانید از زحمت گرم کردن غذا روی اجاق‌های سنتی خلاص شوید. با این حال، اصول مطرح شده در این مطلب را رعایت کنید تا این کار با بهترین نتیجه ممکن انجام شود.

سوالات متداول

1. بهترین روش برای گرم کردن نان در ماکروفر و سولاردام بدون خشک شدن چیست؟

برای خشک نشدن نان در مایکروفر و سولاردام می‌توانید یک دستمال‌کاغذی را کمی مرطوب کرد و دور نان بپیچید. ضمنا همیشه از حرارت متوسط مایکروفر و سولاردام استفاده کنید.

2. چرا گرم کردن غذای یخ زده در مایکروفر و سولاردام به زمان بیشتری نیاز دارد؟

گرم کردن غذای یخ زده در مایکروفر و سولاردام به زمان بیشتری نیاز دارد. چرا که غذای منجمد ابتدا باید فرآیند یخ‌زدایی را طی کند و سپس گرم شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان