ویژگی و نگهداری گل آپارتمانی لیلی صلح گل عشق+ عکس

ویژگی و نگهداری گل آپارتمانی لیلی صلح گل عشق+ عکس

گل زیبا و عاشقانه لی لی صلح! یا اسپاتی فیلوم. گل بسیار محبوب، زیبا با ویژگی های منحصر بفرد بهترین گزینه برای گل آپارتمانی است. این گل به دلیل برگهای سبز زیبا و خوش فرم، با گلهای زیبا یکی از زیباترین گل های آپارتمانی گل لیلی صلح یا گل عشق شناخته می شود.

در ادامه این بخش از آموزش های گوناگون وب سایت ناز وب به روش نگهداری و خصوصیات داشتن این گل در آپارتمان اشاره می کنیم با ما و این بخش زیبا همراه باشید.

 

ویژگی و نگهداری گل آپارتمانی لیلی صلح گل عشق+ عکس

 

گل لیلی صلح یا اسپاتی فیلوم به مناطق گرمسیری و جنگل‌های بارانی آمریکا تعلق دارد. 40 نوع مختلف از این گل وجود داشته رنگ گل‌های آن سفید، صورتی کمرنگ، قرمز و قرمز ماتیکی است و شگفتن گل های زیبای آن شما را شگفت زده می کند. همچنین این گل برگ‌های سمی دارد ولی برای انسان‌ها مضر نیست، همین نکته هشداری می‌تواند باشد برای افرادی که در خانه‌های خود از یک حیوان خانگی نگهداری می‌کنند.

گل لی لی صلح وقتی در گوشه‌ای در گلدان خود آرمیده است، مشغول جمع کردن سموم از هوای خانه می‌شود. این گل بنزن موجود که در برخی از وسایل مثل پارکت استفاده می‌شود را از بین می‌برد.

همچنین استون موجود در پاک کننده‌ها که در هوای خانه هست را تصفیه می‌کند، گل لی لی صلح به رنگ‌های سفید، صورتی و یا قرمز می‌باشد.

 

ویژگی و نگهداری گل آپارتمانی لیلی صلح گل عشق+ عکس

 

نگهداری از گل لی لی صلح

این گیاه به آبیاری زیادی نیاز ندارد، آب زیاد باعث پوسیده شدن ریشه گیاه می‌شود. هفته‌ای یکبار برای آبیاری این گل کافی است. اما در کنار آبیاری اسپری کردن منظم آب روی گیاه را هم نباید از یاد ببریم تا رطوبت لازم برای گل لی لی صلح فراهم شود.

هر چه فضایی که گیاه در آن قرار دارد از نور بیشتری برخوردار باشد، نیاز به آب گیاه هم بیشتر می‌شود. یک نکته برای اینکه بدانیم موقع آب دادن به گیاه رسیده یا نه توجه به خاک پای گیاه است، خشک بودن خاک نشان دهنده‌ی فرا رسیدن زمان آبیاری است.

در این مورد نیز باید دقت کنیم که آبیاری نباید بصورتی باشد که آب بر روی سطح خاک باقی بماند همینکه خاک مرطوب شود می‌تواند برای بر آورده کردن نیازهای گیاه کافی باشد.

 

ویژگی و نگهداری گل آپارتمانی لیلی صلح گل عشق+ عکس

 

خاک مورد نیاز این نوع گل

خاک سبک برای دادن مواد لازم به گیاه کافی است، خاک مخلوط با کمپوس یا خاک برگ می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب باشد.
گل لی لی صلح حساس به دما

گل لی لی صلح در مقابل دما کمی حساس است و گیاهیست که درون منزل باید از آن مراقبت کرد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب این گیاه گرما را تا 33 درجه می‌تواند تحمل کند اما در مقابل سرما حساس است.

 

ویژگی و نگهداری گل آپارتمانی لیلی صلح گل عشق+ عکس

 

کمتر از دمای 13 درجه سانتیگراد می‌تواند باعث خشک شدن گل لی لی صلح شود.

سایه دوست بودن گل لی لی صلح

لیلی صلح سایه دوست است با اینکه گرما را بیشتر دوست داشته و تحمل سرما را ندارد اما با نور مستقیم خورشید سازگار نیست و به سایه علاقه دارد!!

 

ویژگی و نگهداری گل آپارتمانی لیلی صلح گل عشق+ عکس

 

بهتر است در جایی از آن نگهداری کنیم که نور غیر مستقیم خورشید به آن بتابد، در نزدیکی پنجره جای مناسبی بنظر می‌رسد. اما از یاد نبریم که این گل حرارت زیاد را هم دوست ندارد و اگر زیاد به پنجره نزدیک شود، همین موضوع باعث خشک شدن حاشیه برگ‌ها و گل گیاه می‌شود.

کود دهی این نوع گل زیبا

در کل این گیاه نیاز به کود دهی ندارد اما آسان طب به شما توصیه می‌کند اگر خواستید به این گیاه برای رشد کمک کنید و به خاک گل لی لی صلح کود اضافه کنید از کود کامل استفاده کنید و حتما این کار را در فصل رشد گیاه که بهار و تابستان است انجام دهید.

یک نکته قابل توجه بعد از کود دهی، رشد گل‎های کوچک سبز رنگ بر روی ساقه‌های گیاه است که خبر از کود دهی بیش از حد نیاز می‌دهد.

 

ویژگی و نگهداری گل آپارتمانی لیلی صلح گل عشق+ عکس

 

و در انتها به شما خواننده‌ی عزیز توصیه می‌کنیم این گل زیبا را در محیط خانه‌ی خود داشته باشید چون با رشد روز افزون استفاده از مواد شیمیایی که در اطراف محیط زندگی و درون خانه‌ی ما بواسطه‌ی وجود مواد شیمیایی موجود در وسایل خانه، شوینده ها، رنگ ها و لیست بزرگی از مواد حاوی عناصر زیانباری که بر روی سلامتی تاثیر منفی دارند، وجود یک گیاه که مانند یک تصفیه کننده هوا در خانه عمل می‌کند خالی از لطف نیست.

 

ویژگی و نگهداری گل آپارتمانی لیلی صلح گل عشق+ عکس

 

و خط پایانی اینبخش

گل لی لی صلح گیاهی است که باید نزدیک خودتان از آن نگهداری کنید و نگهداری از آن در حیاط خانه، مناسب به نظر نمی‌رسد.

همچنین در خانه نیز زیاد نگذارید به پنجره ها نزدیک شود. یک نکته دیگر، حساس بودن گل لی لی صلح به کلر است می‌‌توانید از آب لوله کشی استفاده کنید فقط کافی است آب را برای 24 ساعت در یک ظرف در باز در فضای آزاد قرار دهید تا کلر موجود در آب بخار شود و آب برای لی لی صلح سالم و بی خطر شود.

 

ویژگی و نگهداری گل آپارتمانی لیلی صلح گل عشق+ عکس

 

با توجه به آب و خاک مناسب دیگر نگرانی برای رشد و زنده ماندن گیاه باقی نمی‌ماند و تا سالیان سال می‌توانید یک تصفیه کننده‌ی طبیعی زیبا را در گوشه‌ای از خانه ی خود داشته باشید.

 

نگهداری این گل زببا علاوه بر انرژی مثبتی که در فضای خانه پراکنده می شود یک تصفیه کننده عالی برای محیط خانه و آپارتمان است. با توجه به این مضراتی برای پوست و تنفس ندارد.

Lily’s Peace Flower + Flower Lily Flower Features

 

گیاهان آرام بخش برای رفع استرس در آپارتمان (عکس)

بامبو گیاه شانس و روش های نگهداری آن

طرز نگهداری انواع گل های آپارتمانی

آموزش نگهداری از گل آپارتمانی سینره


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان