ramazan
ramazan

SEO سئو چیست؟ سئو سایت داخلی و خارجی ناز وب

SEO سئو چیست؟ سئو سایت داخلی و خارجی ناز وب

سئو Search Engine Optimization سایت چیست؟ در این بخش به بررسی مهم ترین و اصلی ترین عامل پیشرفت یک وبسایت در کنار شما علاقمندان به این حرفه تخصصی هستیم. از انتخاب شما سپاسگزاریم.

 

SEO سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو برگرفته از کلمه SEO (کوتاه شده ی عبارت Search Engine Optimization) راه کاری ست در جهت افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت با استفاده از نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی جستجو.

برخلاف ظاهر ماجرا که سئو را برای موتورهای جستجو نشان می دهد، اما در واقع سئو بیشتر با کاربران وب سایت در ارتباط است. چرا که خود موتورهای جستجو نیز به کاربران خود وابسته هستند.

سئو در حالت کلی درباره چیزهایی ست که افراد در موتورهای جستجو به دنبال آن هستند، پاسخ هایی که به دنبال آن می گردند، کلماتی که برای جستجو از آن استفاده می کنند و همینطور محتوایی که زمان خود را برای آن صرف می کنند. آگاهی از پاسخ این پرسش ها موجب ارتباط شما با کاربرانی شده که از اینترنت برای یافتن پاسخ به پرسش هایشان استفاده می کنند.

آگاهی از خواسته های کاربران در یک سمت و ارائه پاسخی درست به این خواسته ها در شکلی قابل مشاهده و فهم برای موتورهای جستجو از سمت دیگر، دو روی سکه سئو است.

 

SEO سئو چیست؟ سئو سایت داخلی و خارجی ناز وب

 

مبانی موتورهای جستجو

موتورهای جستجو به مانند ماشین های پاسخگویی هستند. آنها در بین میلیارد ها محتوا به جستجو پرداخته و با ارزیابی هزاران فاکتور تشخیص می هند که کدام محتوا بیشترین نزدیکی را به پاسخ سوال شما دارد.

موتورهای جستجو تمام این کارها را ابتدا به واسطه کشف و فهرست بندی محتوا تحت عنوان پایش و ایندکس انجام می دهند. سپس این نتایج را تحت فرایند دیگری با نام رتبه بندی، برای کاربران مرتب می کنند. ما در قسمت دوم این راهنما به توصیف بیشتر عملیات های پایش، ایندکس و رتبه بندی می پردازیم.

کدام نتایج جستجو، ارگانیک یا طبیعی هستند؟

نتایج ارگانیک جستجو آنهایی هستند که در اثر سئو ایجاد شده و تنها با هزینه کردن در سیستم تبلیغاتی گوگل نمایش داده نشده اند. شناسایی نتایج ارگانیک از نتایج تبلیغاتی بسیار آسان است. نتایج تبلیغاتی دارای برچسب Ad در کنار خود هستند. اما امروزه با وجود تغییرات در روش های جستجو، چگونه می توان نتایج ارگانیک را از بقیه تفکیک کرد؟

امروزه نتایج جستجو (با نام صحیح SERP) شامل ترکیبی از تبلیغات و نتایج ارگانیک پویا تریست. از نمونه نتایج طبیعی جستجو پویا می توان به بخش هایی با عنوان Answr Box، People Also Ask، اسلاید تصاویر، و بسیاری از دیگر موارد اشاره کرد. این ویژگی ها با توجه به چیزی که کاربران به دنبال آن هستند در حال ارتقا و تغییر هستند.

به عنوان مثال اگر عبارت “آب و هوای تهران” را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت “پیتزا تهران” را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید.

این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات استفاده می کنند چیز طبیعیست. هدف آنها ارائه پاسخ های بهتر به کاربران، بازگشت آنها به موتورهای جستجو در آینده و صرف زمان بیشتر کاربران در نتایج جستجو است.

برحی از امکانات گوگل مانند featured snippets یا related questions تحت تاثیر سئو می توانند باشند. در عین حال برخی دیگر از این ویژگی ها تحت تاثیر سئو نیستند. به عنوان مثال داده های گرفته شده از وب سایت هایی مانند Wikipedia، WebMD و IMDB به خاطر اعتبار بالای این منابع است.

چرا سئو مهم است و باید به آن اهمیت داد؟

با اینکه Advertising تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند.

نتایج طبیعی درصد بیشتری از ترافیک را به صورت معمول کسب می کنند. به عنوان مثال طبق تحقیات انجام شده تنها 2.8% کاربران آمریکایی بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند. به طور خلاصه سئو فرصت کسب ترافیک 20 برابری نسبت به تبلیغات کلیکی در موبایل و گوگل ایجاد می کند.

سئو یکی از تنها روش های بازاریابیست که در صورت پیاده سازی صحیح، تاثیر آن در طول زمان افزایش نیز می یابد. در صورتی که شما دارای محتوایی در وب سایت باشید که مستحق کسب رتبه باشد، ترافیک کسب شده از این محتوا در طول زمان افزایش نیز پیدا خواهد کرد، در حالی که تبلیغات برای اعمال شدن نیاز به صرف هزینه و شارژ کردن حساب دارد.

موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، اما در عین حال نیاز به کمک ما نیز دارند. بهینه سازی وب سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات محتوای سایت را به صورت بهتری درک کنند و از این رو محتوای وب سایت به طور مناسبی ایندکس شده و در نتایج جستجو به نمایش در بیایند.

آیا من نیاز به استخدام متخصص سئو، مشاور یا آژانس سئو دارم؟

بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانید برخی از مبانی سئو را خود نیز در آن پیاده سازی نمایید. شاید هم به این نتیجه برسید که کمک گرفتن از یک متخصص می تواند گزینه بسیار بهتری باشد. هر دو روش خوب است.

اگر در انتها تصمیم به استخدام متخصص سئو گرفتید، دقت داشته باشید که ارائه دهندگان خدمات سئو، دارای کیفیت کاری متفاوتی هستند. شناخت نحوه انتخاب یک شرکت سئو می تواند موجب ذخیره زمان و منابع مالی شما شود، چرا که تکنیک های اشتباه سئو آسیب های جبران ناپذیری به سایت شما خواهند زد.

سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید به تکنیک هایی اطلاق می شود که شامل استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند. تمرکز اصلی این راهکارها، ارائه محتوایی ارزشمند به کاربران است.

 

مقایسه سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی اطلاق می شود که سعی در فریب موتورهای جسنجو دارند. با اینکه ممکن است سئو کلاه سیاه موجب افزایش رتبه سایت گردد اما، ریسک پنالتی شدن و خارج شدن از نتایج جستجو را افزایش می دهد. وب سایت های پنالتی شده به مانند شرکت های ورشکسته هستند. این موضوع نیز دلیلی برای دقت بیشتر در هنگام انتخاب متخصص سئو می باشد.

موتورهای جستجو اهداف مشترکی با صنعت سئو دارند

موتورهای جستجو علاقه مند به کمک کردن به شما در رسیدن به موفقیت هستند. حتی گوگل دارای راهنمای ابتدایی سئو برای تازه واردها است. همچنین آنها از تلاش های جامعه سئوکاران پشتیبانی نیز می کنند. کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ مانند Unbounce، SearchLove و MozCon هواره مهندسین و نمایندگان موتورهای جستجو را به سمت خود جذب می کند.

گوگل به وبمسترها و متخصصین سئو از طریق فروم Webmaster Central Help کمک می کند. متاسفانه بینگ فروم وبسمترهای خود را در سال 2014 متوقف کرده است.

با اینکه دستورالعمل وبمسترها در موتورهای جستجو با یگدیگر متفاوت هستند، اما قوانین اولیه آنها شبیه به هم است: سعی در فریب موتورهای جستجو نکنید. در عوض تجربه کاربری خوبی را برای بازدیدکنندگان خود ایجاد نمایید. برای رسیدن به چنین هدفی از دستور العمل موتورهای جستجو استفاده کرده و به نیاز کاربران پاسخ مناسبی دهید.

 

SEO سئو چیست؟ سئو سایت داخلی و خارجی ناز وب

 

دستورالعمل وبمستر گوگل

قوانین بنیادی:

صفحات وب سایت را برای کاربران و نه موتورهای جستجو بسازید.
کاربران خود را فریب ندهید.
از انجام ترفندهای غیر معمول با هدف ارتقا رتبه سایت خودداری کنید. برای شناسایی این گونه ترفندها قبل از اجرای آنها همیشه از خود بپرسید که “آیا انجام این کار به کاربران من کمک می کند؟” یا “در صورت عدم وجود موتورهای جستجو من دست به چنین کاری می زدم؟”
همیشه در فکر انجام کارهایی باشید که موجب خاصتر شدن وب سایت شما، ارزشمند تر شدن و جذاب تر شدن آن می شود.

 

از چه چیزهایی اجتناب کنیم؟

تولید محتوای اتوماتیک و ماشینی
لینک سازی غیر طبیعی
ساخت صفحات بدون محتوای اورجینال
مخفی کاری (Cloaking) – نمایش نسخه متفاوتی از صفحه به موتورهای جستجو
مخفی کردن متن و لینک ها
صفحات Doorway – صفحاتی که باهدف کسب رتبه و انتقال کاربران به وب سایتی دیگر ساخته می شوند.

 

دستورالعمل وبمستر بینگ

قوانین بنیادی:

محتوای جامع و جذاب در وب سایت منتشر کنید.
عنوان صفحات را واضح و مرتبط بنویسید.
لینک ها به عنوان سیگنالی از محبوبیت محسوب شده و بینگ به وب سایت های دارای لینک های خوب و طبیعی پاداش می دهد.
فعالیت در شبکه های اجتماعی و اشتراک بیشتر لینک های وب سایت در آن، در دراز مدت بر روی رتبه وب سایت شما تاثیر گذارند.
سرعت بارگذاری وب سایت در کنار تجربه کاربری، عامل مهمی محسوب می شوند.
از متن جایگزین برای تصاویر استفاده کنید تا بینگ بتواند محتوای وب سایت را بهتر درک کند.

 

از چه چیزهایی اجتناب کنیم؟

محتوای ضعیف، صفحات دارای تبلیغات فراوان یا صفحاتی که تنها با هدف انتقال کاربران به دیگر سایت ها ایجاد شده اند.
تاکتیک های بد لینک سازی که تنها با هدف افزایش تعداد لینک ها پیاده سازی شده اند.
یو آر ال های تمیز، دقیق و دارای کلمات کلیدی یو آر ال های بهتری هستند. پارامترهای متغیر در لینک ها موجب ایجاد مشکل محتوای تکراری در وب سایت می گردند.
یو آر ال های کوتاه، توصیفی و تنها دارای کاراکترهایی الفبایی همیشه پینشهاد می شوند.
مخفی کردن لینک در قالب جاوا اسکریپت، فلش، سیلورلایت و شبیه اینها.
محتوای تکراری
استفاده بی رویه از کلمات کلیدی
مخفی کاری – نمایش دو نسخه متفاوت از صفحه به کاربران و موتورهای جستجو

 

دستورالعمل نمایش کسب و کارهای محلی در گوگل

اگر کسب و کار مورد نظر شما برای سئو یک فروشگاه محلیست یا اینکه برای ارائه خدمات به کاربران نیاز به مراجعت به مکان کاربر می باشد، جز کسب و کارهای قابل لیست در Google My Business تلقی می شود. گوگل برای این نوع کسب و کارهای محلی دارای دستورالعمل هاییست که در مدیریت آنها بایست از آنها تبعیت کنید.

قوانین بنیادی:

شما برای ثبت کسب و کار در Google My Business بایستی دارای یک آدرس مشخص باشید. مهم نیست که مشتریان به سراغ شما بیایند (مانند آرایشگاه) یا اینکه شما قرار بر مراجعه به مکان مشتریان داشته باشید (مانند لوله کش ها).
اطلاعات خواسته شده از کسب و کارتان را با صداقت درج کنید. اطلاعاتی از قبیل نام کسب و کار، شماره تلفن، آدرس وب سایت، دسته بندی کسب و کار، ساعت های کاری و دیگر موارد.

از چه چیزهایی اجتناب کنیم؟

درج کسب و کار های غیر واجد شرایط در Google My Business
درج اطلاعات کسب و کار به شکل نا صحیح مانند استفاده بی رویه از کلمات کلیدی یا نام مکان در عنوان کسب و کار، یا درج آدرس های جعلی برای کسب و کارها
استفاده از آدرس صندوق پستی های اجاره ای برای کسب و کارها
درج نقدهای جعلی در بخش نقد و بررسی کسب و کارها یا درج نقد های منفی جعلی برای رقبا
اشتباهات ابتدایی نشات گرفته از درک غلط از راهنمای Google My Business گوگل

 

براورده کردن نیاز کاربران

به جای تخطی از این قوانین، سعی کنید که نیازهای کاربران را درک و سپس آنها را براورده کنید. کاربر پس از جستجوی یک عبارت، احتمالا نیاز مشخصی دارد. این نیاز می تواند پاسخ به یک سوال، بلیط کنسرت یا تصویری از یک درخت باشد. هر آنچه که هست، محتوای ما بایست نیاز او را براورده کند.

اگر فردی در گوگل عبارت “بند” را جستجو کند، آیا منظور او بند موسیقیست یا بند کفش؟ وظیفه شما به عنوان یک سئوکار اینست که محتوایی متناسب با نیاز کاربران برای او تهیه کرده و با فرمت دلخواه او در وب سایت به نمایش بگذارید.

غالب نیازهای کاربران عباتند از:

اطلاعات: جستجو به دنبال اطلاعات: به عنوان مثال: “بهترین لپ تاپ برای عکاسان کدام است؟”
موقعیت: به عنوان مثال جستجوی وب سایت مشخص مانند “دیجی کالا”
خرید: جستجو برای خرید چیزی: به عنوان مثال: “خرید لپ تاپ سبک”

شما می توانید با جستجوی کلمه یا عبارت مورد نظرتان در گوگل یک درک اجمالی از نیاز کاربران را با توجه به آیتم های نمایش داده شده در نتایج جستجو کسب کنید. به عنوان مثال اگر شبکه ای از تصاویر در نتایج جستجو ظاهر شدند، می توان تا حدی برداشت کرد که غالب کاربران از جستجوی این کلمه کلیدی به دنبال تصاویری از آن هستند.

همچنین ارزیابی کنید که محتواهای دارای رتبه های برتر در نتایج جستجو چه چیزی را به کاربرانشان ارائه کرده اند. سپس فکر کنید که چگونه می توان محتوایی بسیار ارزشمند تر از آنها در وب سایتتان منتشر کنید.

انتشار محتوای مرتبط و با کیفیت موجب کسب رتبه های بهتر در نتایج جستجو شده و مهم تر از همه کاربران به برند شما اعتماد بیشتری خواهند کرد. قبل از انجام همه این کارها بایستی ابتدا اهداف وب سایت را مشخص کرده تا برنامه سئو مناسبی را طراحی کنید.

مقایسه سئو داخلی و سئو خارجی

ناز وب، سئو را می توان به دو قسمت سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم کرد.

سئو داخلی بر روی فاکتورهایی از رتبه بندی گوگل متمرکز است که مستقیما به وضعیت صفحه مورد نظر برای بهینه سازی وابسته است. مانند هدینگ ها، محتوا و ساختار صفحه.

سئو خارجی بر روی فاکتورهایی متمرکز است که گوگل در خارج از سایت شما به آن توجه می کند. این فاکتورها به دیگر منابع مانند شبکه های اجتماعی، وبلاگ های فعال در زمینه کاری شما و سابقه فرد جستجو کننده وابسته است.

این دو دسته بندی سئو متفاوت از یکدیگر هستند، اما الزاما می بایست در هر دو بسیار خوب عمل کرد. برای درک بهتر این ماجرا مثالی را خدمتتان عرض می کنیم.

تصور کنید که شما صاحب خانه ای با یک باغچه در رو به روی آن هستید و یک مسیر نیز از درب بیرونی خانه تا خود خانه وجود دارد که از این باغچه می گذرد. دو سناریو زیر را در نظر بگیرید.

سناریو اول: داخل خانه شما به طرز شگفت انگیزی تمیز بوده اما حیاط آن بسیار شلوغ و کثیف است. چیزی که در این سناریو اتفاق می افتاد این است که با وجود داشتن تمیز ترین خانه از داخل، اما به دلیل کثیف بودن بیرون آن، کسی وارد این خانه نمی گردد.

این مثال همانند عدم انجام سئو و بهینه سازی خارجی سایت است. شاید سایت شما محتوا و ظاهر بسیار خوبی داشته باشد، اما به گونه ایست که هیچ کس اعتباری برای آن قائل نمی گردد. کسی وبسایت پر محتوای شما را نمی بیند چرا که ترافیکی کسب نمی کنید.

سناریو دوم: حیاط خانه بسیار تمیز، اما داخل خانه پر از هرج و مرج و شلوغی است.

حال شرایط را بالعکس کنید. باغچه شما بسیار تمیز و زیباست و افراد زیادی را به سمت آن جلب می کند. اما داخل خانه مانند یک منطقه جنگ زده است و بازدیدکنندگان بعد از چند ثانیه کوتاه آن را ترک می کنند.

هنگامی که کاربری درست پس از ورود به یکی از صفحات سایت آن را ترک کند، گوگل آن را به منزله فرار کاربر می داند. هر چه میزان این فرار (بانس ریت) بیشتر باشد (تعداد کاربرانی که به سرعت و بعد از دیدن تنها یک صفحه از سایت آن را ترک می کنند)، گوگل رتبه پایین تری به آن صفحه خواهد داد.

 

SEO سئو چیست؟ سئو سایت داخلی و خارجی ناز وب

 

به همین دلیل است که انجام سئو داخلی و سئو خارجی به همراه یکدیگر ضروریست.

 

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به بخش آموزش سئو در سایت مراجعه نمایید.
سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

استفاده از تکنیک های سئو درجهت رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید مینامند، ولی استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد.

مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و مستمر است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند 3 بازوی اصلی هستیم که عبارتند از:

1- سئو تکنیکال

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.

2- بازاریابی محتوا

فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.

3- لینک سازی هدفمند

رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم. SEO سئو چیست؟ سئو سایت داخلی و خارجی ناز وب

بهترین روش برای یادگیری سئو چیست؟

فرآیند آموزش سئو کمی پیچیده و زمانبر است. معمولا شما زمانیکه به دنبال نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه میشوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه میکند. با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزش های بیشتری باشید.

مطالعه مقالات آموزشی ارزشمند و مفید است ولی یک ایراد اساسی دارد. بعد از مدتی ذهن شما را دچار تناقض و پراکندگی خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد میکنیم پس از آنکه آشنایی اولیه با مفاهیم سئو کسب کردید به سراغ منابع جامع یا کتاب های آموزش سئو باشید. بهترین مسیر برای یادگیری سئو به شرح زیر است:

1- مطالعه یک کتاب پایه

کتاب های اینترنتی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش میدهند. این کتاب ها به شما کمک میکنند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را بیاموزید.

2- مطالعه مقالات یا مشاهده ویدئو تخصصی

پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب میکنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.

3- شرکت در دوره های آموزشی سئو

زمانیکه دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست. شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را تکمیل کرده و تکنیک های کاربردی زیادی را بیاموزید.

سوالات متداول سئو

در این بخش به سوالاتی که عموما در مورد سئو پرسیده میشود و دغدغه افراد در زمان آشنایی با این حوزه است پاسخ داده ایم:

1- برای رسیدن به رتبه 1 گوگل چقدر زمان لازم است؟

پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد. ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد.

2- قیمت خدمات سئو چقدر است؟

سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود.

قدم اول آنالیز دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز است که بر همین اساس میتوان تخمین درستی از قیمت ارائه نمود.

3- چه تضمینی برای رسیدن به رتبه 1 گوگل دارید؟

یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست.

در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش میدهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است.

نکته پایانی: این بخش به مهم ترین عوامل سئو اشاره داشت عزیزانی که می خواهند تخصصی تر به این مسئله نگاه داشته باشند لازم است که اطلاعات خود را در زمینه راه اندازی یک وبسایت به طور ریشه ای دنبال کنند.

 

آموزش کامل ثبت سایت در موتورهای جستجوگر

آشنایی بیشتر با موتورهای جستجو

نگاهی به عجیب و ترسناک ترین موتور جستجوگر اینترنت ! عکس

آموزش کامل ارتقاء و پیشرفت سایت

 

What is SEO Seo? NAZWEB interior and exterior web site SEO


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان