بیماری سندرم و عکس ترانه علیدوستی بر خلاف میلش منتشر شد

بیماری سندرم و عکس ترانه علیدوستی بر خلاف میلش منتشر شد

سندرم ترانه علیدوستی بازیگر محبوب کشور توسط زهرا مینویی وکیل او اعلام شد.

ترانه چهره ی سرشناس سینما و تلوزیون به یکباره دچار بیماری ناشناخته ای شد که در هفته گذشته توسط مادرش در یک لایو اعلام شد و خواهان دعا و انرژی مثبت برای بهبود حال دختر عزیزش بود.

 

بیماری سندرم و عکس ترانه علیدوستی بر خلاف میلش منتشر شد

 

اینکه ترانه ی عزیز در کدام بیمارستان بستری است اطلاعاتی در دسترس نیست. اما امروز وکیل ترانه علیدوستی در شبکه ی اجتماعی توییتر از آخرین وضعیت و حال و روز خانم علیدوستی برای طرفدارانش خبر رسانی کرد.

خانم مینویی نوشت: می دانم همه عزیزان و دوستداران ترانه منتظر خبرهای خوب و بهبودی ترانه جان هستند. با تحقیقات و آزمایش های لازم از این بازیگر محبوب و جوان کشور پزشکان اعلام کردند وی به سندرم dress مبتلا شده است.

البته ترانه در مرداد سال 1402 با تداخل دارویی به این بیماری مبتلا شد و با حادتر شدن آن باعث بستری شدن او در بیمارستان شد.

حال عمومی او رو به بهبودی نسبی است. امیدواریم با دعای خیر و انرژی های خوبتان به سلامتی کامل برسد.

 

تصویر جعلی از بستری بودن ترانه علیدوستی که توسط برخی سودجود منتشر شده است.

 

بیماری سندرم و عکس ترانه علیدوستی بر خلاف میلش منتشر شد

 

اصل این تصویر مربوط به الناز شاکردوست که در چند سال پیش در فیلم برداری “دو طبقه روی پیلوت” اتفاق افتاد که الناز در پشت صحنه این فیلم از یک بلندی نه چندان زیاد پرتاب شد و باعث دررفتگی دیسک کمر وی شد و خوشبختانه خیلی زود بهبودی یافت.

اینک برخی با فتوشاپ این عکس و چهره ی ترانه علیدوستی را روی تخت بیمارستان به انتشار گذاشتند! در حالیکه تا کنون هیج تصویری از وی، و حتی نام بیمارستان هم منتشر نشده است.

 

سندرم dress چیست؟

 

بیماری سندرم و عکس ترانه علیدوستی بر خلاف میلش منتشر شد

 

به طور کلی بثورات دارویی همراه با ائوزینوفیلی و علائم سیستمیک یا سندرم DRESS یک واکنش حساسیت شدید به برخی از انواع داروها به شمار می رود. علائم این بیماری شامل تورم پوستی، تب، ناهنجاری های خونی و درگیری اندام های مختلف است.
این بیماری یک آلرژی نادر دارویی است که به طور بالقوه تهدید کننده زندگی است و به دنبال واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به برخی داروها رخ می دهد.
علائم آن هفته‌ ها پس از شروع داروی مشکل‌ زا توسط فرد همچنان باقی می ماند و برای درمان داروهای مشکوک را قطع و داروهای تعدیل کننده سیستم ایمنی به منظور کاهش علائم آن استفاده می کنند.

 

خطر سندرم دِرِس dress

آسیب دائمی به اندام ها و ایجاد اختلالات خودایمنی.

یک نظرسنجی در سال 2015 نشان داد؛ اکثر افرادی که از سندرم DRESS بهبود یافته اند به بیماری های جدیدی مبتلا شده اند. بر اساس پژوهشی دیگر در سال 2017، بیماری های تیروئید مانند بیماری هاشیموتو، بیماری گریو، و تیروئیدیت بدون درد از جمله شایع ترین عوارض طولانی مدت سندرم DRESS هستند.
بیماری های عفونی یکی دیگر از عوارض شایع مرتبط با سندرم DRESS هستند. مطالعه ‌ای در سال 2013 نشان داد افرادی که تحت درمان با کورتیکواستروئید قرار گرفته ‌اند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ های عفونی مانند هرپس و ذات‌ الریه باشند.

 

مهم ترین راه پیشگیری و عوامل مبتلا به سندرم دِرِس

  • مصرف داروهای سرخود بدون تجویز پزشک
  • داروهای ضد تشنج
  • داروهای ضد ویروس
  • آنتی بیوتیک ها
  • آلوپورینول
  • مگزیلتین
  • تثبیت کننده های خلق و خو و داروهای ضد افسردگی
  • عوامل بیولوژیک
  • استعداد ژنتیکی برای ابتلا به سندرم DRESS
  • ناتوانی کبد در متابولیسم برخی داروها
  • فعال شدن مجدد برخی ویروس ها مانند ویروس اپشتین-بار (EBV) یا هرپس ویروس انسانی 6 (HHV6)

آسیب اندام ناشی از سندرم DRESS نیز با عوارض طولانی مدت همراه است. افرادی که آسیب شدید کبدی دارند، ممکن است به پیوند کبد نیاز داشته باشند. علاوه بر این افرادی که بیماری کلیوی زمینه ای دارند نیز ممکن است به همودیالیز طولانی مدت نیاز داشته باشند.
بثورات جدی پوست و دیگر اندام های بدن، برای بیماران مبتلا به سندرم اذیت کننده است و مرگ و میر ناشی از dress تا 10 درصد گزارش شده است. تشخیص به موقع و زود هنگام این سندرم در بهبودی آن بسیار موثر است.
برای این هنرمند محبوب کشور آرزوی سلامتی و بهبودی را داریم. امیدواریم به لطف خالق بی همتا همه ی بیماران لباس عافیت بپوشند و در پناه لطف الهی باشند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان