ramazan
ramazan

معرفی ترسناک ترین مسیرها برای پرواز هواپیماها

مجموعه : دانستنی ها
معرفی ترسناک ترین مسیرها برای پرواز هواپیماها

 

سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا نیز به تازگی پرواز بر فراز سوریه را به دلیل خطرناک بودن آن برای همه ایرلاین‌های آمریکایی ممنوع کرده است.

 

ایرلاین‌های بین المللی این روزها با اخبار سقوط، حملات موشکی، آب و هوای بد، شیوع ابولا در کشورهای غرب آفریقا و به تازگی خطر تشکیل ابر خاکستر یک آتشفشان دیگر روبرو هستند.

اگرچه ایرلاین‌های بزرگ آمریکایی و کانادایی نتایج مالی خوبی را گزارش کرده اند و حتی اوضاع ایرلاین‌های بحران زده اروپایی شروع به بهبود کرده است با اینهمه انتظار می‌رود این دردسر‌ها تا مدتی برای ایرلاین‌ها ادامه داشته باشد و آمادگی و انعطاف پذیری آنها را به چالش بکشد.

فوران آتشفشان ایسلند و آماده باش ایرلاین‌ها
به عنوان نمونه ایرلاین‌ها با فعال شدن یکی از بزرگ‌ترین آتشفشان‌های ایسلند که فوران آن باعث ایجاد ابرهای خاکستر و لغو پروازها در سراسر آتلانتیک شمالی خواهد شد، به حال آماده شدن درآمده اند. ایرفرانس، دویچه لوفتهانزا، ایزی جت و دلتا ایرلاینز از جمله شرکت‌هایی هستند که اوضاع آتشفشان بارداربونگا را تحت نظر دارند. فعالیت این آتشفشان نگرانی‌ها را نسبت به تکرار تجربه سال 2012 برانگیخته است. فعال شدن یکی دیگر از آتشفشان‌های این منطقه در این سال اختلال گسترده پروازها را به دنبال داشت. ایرلاین‌ها ناچار شده بودند بیش از 100 هزار پرواز را لغو کنند که 1.7 میلیارد دلار به آنها ضرر زد. خاکستر آتشفشان برای هواپیماهای مسافری خطرناک است زیرا با ورود به موتور هواپیما می‌تواند باعث از کار افتادن و سقوط آن شود.

ترس ایرلاین‌ها از مرگبارترین بیماری روی زمین
همچنین در حالیکه شماری از ایرلاین‌ها به دلیل نگرانی از اپیدمی ابولا پرواز به کشورهای غرب آفریقا بویژه سیرالئون و لیبریا را متوقف کردند، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) خواستار حفظ ارتباط هوایی با مناطق ابولازده در غرب آفریقا با دنیای بیرون شد. این گروه تجاری که نماینده بیش از 240 ایرلاین جهان است، با اشاره به پیام سازمان جهانی بهداشت که خطر انتقال ابولا از طریق هواپیما را اندک عنوان کرده است، به ایرلاین‌ها توصیه کرد با کنترل مسافران در فرودگاه، روش‌های قرنطینه سازی ضروری و ضدعفونی کردن هواپیما پس از پرواز، جلوگیری از انتشار این بیماری را تضمین کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اظهارات مقامات یاتا به دنبال انتشار خبر توقف پروازهای کنیا ایرویز به لیبریا و سیرالئون صورت گرفت. به گفته رافائل کوچی، نایب رییس امور آفریقای یاتا، بعضی از ایرلاین‌ها به عنوان یک اقدام احتیاطی پرواز به کشورهایی که ابولا در آنها گسترش یافته را متوقف کرده اند اما بسیاری دیگر بر مبنای تقاضای پرواز تصمیم تجاری اتخاذ خواهند کرد.

با این همه گزارش خبرگزاری فرانسه نشان می‌دهد بعضی از خدمه پروازی ایرفرانس از سوار شدن به هواپیماهایی که به مقصد گینه، سیرالئون و نیجریه هستند به دلیل نگرانی از ابتلا به ابولا امتناع می‌کنند. این شرکت که نسبت به ایرلاین‌های دیگر بیشترین پروازها را به مقصدهای غرب آفریقا دارد، پس از توقف پروازهای بریتیش ایرویز و امارات به این منطقه، به کارکنانش این آزادی را داده است که در صورت تمایل به کوناکری، فریتون و لاگوس پرواز کنند.

ابولا از ابتدای امسال تاکنون 1229 نفر را در غرب آفریقا کشته است که بدترین شیوع این ویروس محسوب می‌شود.

در سال 2009 که دنیا شاهد شیوه آنفولانزای خوکی بود، بعضی از خدمه ایرفرانس حاضر به پرواز به مکزیک نشده بودند.

گسترش مناطق پرواز ممنوع برای ایرلاین‌ها
سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا نیز به تازگی پرواز بر فراز سوریه را به دلیل خطرناک بودن آن برای همه ایرلاین‌های آمریکایی ممنوع کرده است. این سازمان پیش از این به شرکت‌های آمریکایی هشدار داده بود از پرواز بر فراز سوریه اجتناب کنند. با اینهمه اکنون اعلام کرده این اقدام به دلیل ارزیابی‌های ریسک جدید و عدم تمایل ایرلاین‌ها برای پرواز در فضای هوایی این کشور صورت گرفته است.

از زمانیکه هواپیمای مالزی ایرلاینز ماه گذشته با اصابت یک موشک زمین به هوا در شرق اوکراین سقوط کرد و همه 298 سرنشین آن کشته شدند، ایرلاین‌ها به مسیرهای پروازی بر فراز مناطق جنگی توجه بیشتری پیدا کرده اند.

سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا ماه جاری پرواز ایرلاین‌های آمریکایی بر فراز عراق را که شاهد تهاجم گروه تروریستی داعش بوده و آمریکا در آن اقدام به مداخله و حملات هوایی کرده است، محدود کرد.

اجتناب ایرلاین‌ها از پرواز در فضای هوایی اوکراین، عراق و سوریه، افزایش عبور پروازهای بین المللی از آسمان ایران را به دنبال داشته است و فرصت اقتصادی سودآوری را نصیب ایران کرده است.

در این بین کار شناسایی اجساد قربانیان پرواز ام اچ 17 مالزی که تعداد زیادی از آنها هلندی بودند، ادامه دارد و از میان 298 قربانی تنها 127 مورد شناسایی صورت گرفته است. از سوی دیگر شرکت هواپیمایی مالزی ایرلاینز که کسب و کارش از ناپدید شدن اسرارآمیز پرواز ام اچ 370 و سرنگونی پرواز ام اچ 17 بر فراز اوکراین نابود شده است، به دنبال تغییر و تحول است تا بتواند به فعالیت ادامه دهد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان