ماسکی برای سفیدی پوست شانه و بازو

ماسکی برای سفیدی پوست شانه و بازو

ماسک ها و استفاده ی آنها همانند تمام خوراکی هایی که به بدن می رسانیم بسیار برای پوست ضروری و حیاتی است.

 

عدم استفاده از ماسک، لوسیون، کرم های آبرسان، ضد افتاب، مرطوب کننده و … پوست شما را خیلی زودتر از آنچه فکر کنید مستعد چروک، کک مک و تیره می کند.

آب و هوای آلوده، آفتاب درخشان و عدم تغذیه باعث تیرگی پوست صورت، گردن و سرشانه ها می شود. و کم کم این تیرگی به همه جای بدن می رسد! در این گفتار ساده ماسک های خانگی و روشن کننده پوست شانه و بازو را به شماعزیزان معرفی می کنیم.

 

ماسکی برای سفیدی پوست شانه و بازو

 

چرا مخصوص پوست شانه و بازو؟؟ به دلیل بافت متفاوت پوست با دیگر اعضای بدن است.

 

متداول ترین ماسک در این اعضا، مخلوطی از تخم مرغ، گلاب و زاج سفید است.

 

دستور آماده سازی:

 

چهار عدد تخم مرغ را در گلاب می جوشانید و مقدار کمی زاج سفید به آن می افزایید و به مدت نیم ساعت یا بیشتر روی پوست شانه و بازو می گذارید و سپس با آب نیم گرم می شویید.

 

بهترین و موثرترین لوسیون برای درمان پوست خشن و زبر این قسمت از اعضای بدن، استفاده از لوسیون زیر می باشد که قابل نگهداری در یخچال نیز می باشد:

 

شیر نصف پیمانه، گلیسیرین یک قسمت، بی کربنات سدیم یک قسمت، بوراکس یک قسمت

 

ماسکی برای سفیدی پوست شانه و بازو

 

دستور آماده سازی:

 

شیر را گرم کرده و سپس گلیسیرین و بی کربنات سدیم و بوراکس را به آرامی به آن اضافه نمایید. از این لوسیون برای مالیدن به محل مورد نظر استفاده نمایید. استفاده از سرکه سیب نیز برای پوست های خشن این قسمت از بدن مفید می باشد.

برای این کار باید از 1 قسمت سرکه با 8 قسمت آب استفاده نمایید و بر روی پوست مورد نظر مالیده تا روشن و نرم شود. استفاده از شیره بادام با شیر و یا روغن بادام با عسل، نیز در لطافت پوست های خشن بسیار موثر می باشد.

راه بسیار مفید و آسان تر برای لطیف نمودن و روشن کردن پوست تیره و زبر آرنج و سرزانو استفاده از آب لیموترش می باشد که استفاده مرتب از آن اعجاز می نماید.

 

همچنین از گیاهان چرب و پر مصرفی که در آرایش و بهداشت استفاده می شود روغن نارگیل است.

 

روغن نارگیل یکی از معروف‌ترین روغن‌های مورد استفاده توسط مردم جهت زیبایی و محافظت از پوست می‌باشد!

روغن نارگیل به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان فراوان و ویتامین ای باعث کاهش چین و چروک‌های پوستی و جوان تر شدن پوست می‌گردد و همینطور به علت داشتن مقادیر بالای پروئین برای پوست مفید است.

 

ماسکی برای سفیدی پوست شانه و بازو

 

دلیل سفید کنندگی و ضد آفتاب بودن روغن نارگیل

 

خواص ضدباکتری، ضد التهابی و مرطوب کننده روغن نارگیل باعث نرمی و درخشش پوست می شود. به این معنا که عفونت های پوستی مختلف کنترل شده و از بروز آکنه و جوش و مشکلات مختلف پیشگیری می شود.

اگر می خواهید به هر دلیلی پوست را روشن کرده و از شر حلقه های تیره چشم خلاص شوید، یا کل بدن خود را سفید کنید، این ماده بر روی پوست و سلامت هیچ عوارض جانبی ندارد.

 

ماسکی برای سفیدی پوست شانه و بازو

 

لوسیون روغن نارگیل باعث از بین بردن لکه ها، مرطوب کردن کوتیکول های پوست، نرم کردن پوست، عملکرد به عنوان ضدآفتاب طبیعی، هنگامی که درباره مزایای روغن نارگیل صحبت می کنیم، این ماده نه تنها روشن کننده است بلکه هایپرپیگمنتاسیون را درمان می کند.

از پوست زیبایتان بیشتر از هر وقت دیگر مراقبت کنید. سرمایه ی جوانی را مراقب باشید!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان