ramazan
ramazan

خواص آناناس برای بدن

خواص آناناس برای بدن
آناناس دارای چه فواید مفیدی می باشد؟چرا توصیه می شود برای تمام بیماران کمپوت آناناس ببرید؟

آناناس و كمك به هضم غذا
آناناس حاوی آنزیم مخصوصی است كه با شكستن ساختمان پروتئین غذاها به هضم آنها كمك می‌كند.

از آب آناناس می‌توان به عنوان هضم‌كننده و نرم‌كننده غذاهای مختلف نظیر گوشت استفاده كرد. همچنین از آنزیم مخصوص در آناناس می‌توان در تهیه غذاهای ژلاتینی نظیر انواع دسرها و ژله استفاده كرد.

 متخصصان معتقدند آناناس برای بهبود دستگاه گوارش مفید و منبع خوبی برای منیزیم و حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C و ویتامینB1 است. آناناس به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C ممكن است باعث سوزش مختصر نوك زبان شود كه نگران‌كننده نیست.
 
خوردن روزانه نصف یك آناناس طبیعی مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود؛ مثل فشارخون بالا، گرفتگی سرخرگ‌ها، رماتیسم و سرطان.

كرم آناناس پوست را لطیف و شاداب می‌كند. آناناس هم برای درون بدن و هم برای ظاهر بدن در حكم راز جوانی و زیبایی است.

آناناس التیام‌دهنده ناراحتی‌های گوارشی است و كم اشتهایی و اسهال را درمان می‌كند. این میوه درمان مؤثری برای گرفتگی، ورم مفاصل، آماس و دیگر دردهای عضلانی و مفصلی است.
 
آناناس پایین آورنده تب است و سموم را از بدن دفع و ایجاد تعرق می‌كند. آناناس سبب كاهش چروك پوست و پاكسازی سلول‌های مرده آن می‌شود. اما به دلیل وجود اسیدهای آن نباید زیاد مصرف شود، خوردن بیش از حد آناناس سبب پوسیدگی دندان و تورم لثه می‌شود. بنابراین بهتر است پس از خوردن آناناس دهان را بشویید یا مسواك بزنید.

به طور كلی محافظ سلامت عمومی است.نوشیدن یك فنجان آب آناناس 3 بار در روز یا خوردن یك تكه آناناس با هر وعده غذا بسیار مفید است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان