ramazan
ramazan

مصرف سالانه و باورنکردنی سیگار ایرانی ها

مجموعه : اخبار
مصرف سالانه و باورنکردنی سیگار ایرانی ها
«مرتضی اعظمی» منطقه‌ی کرمانشاه، میانگین سرانه مصرف سیگار در کشور را حدود 2.2 نخ در روز برشمرد و تصریح کرد: در استان کرمانشاه نیز میزان مصرف در همین حدود است.
وی با اشاره به تولید بهداشتی سیگار در داخل کشور گفت: سیگار همواره مضرات خود را داشته و دارد، اما می‌توان با تولید بهداشتی تا حدودی از مضرات بیشتر آن جلوگیری کرد.
رئیس اداره‌ی دخانیات استان کرمانشاه با اشاره به این‌که تولیدات داخلی 40 درصد بازار سیگار کشور را در اختیار دارد، خاطر نشان کرد: 35 درصد بازار نیز در اختیار سیگار وارداتی مجاز بوده و تنها 25 درصد بازار را سیگار قاچاق تشکیل می‌دهد.
اعظمی با اشاره به این‌که سیگار قاچاق کارگاه و مبدا تولید مشخصی ندارد، گفت: این محصولات غیربهداشتی بوده و می‌توانند در کنار عوارض سیگار، عوارض دیگری را نیز به مصرف‌کننده تحمیل کند.
وی در خصوص سیگار تولید داخل خاطر نشان کرد: این سیگار از مزارع توتون بهداشتی داخل تهیه می‌شود.
به‌گفته‌ی رئیس اداره‌ی دخانیات استان کرمانشاه، سمپاشی این مزارع 25 روز پیش از برداشت قطع شد تا محصولات برداشتی با کمترین میزان سم برای تولید سیگار استفاده شود و کارشناسان نیز سالم بودن این گیاهان را تحت کنترل خود دارند.
اعظمی تصریح کرد: هم‌اکنون سیگار تولید داخل توسط 30 عامل مجاز در سطح استان توزیع می‌شود که نظارت کامل برروی آنها به‌منظور جلوگیری از قاچاق این محصولات اعمال می‌شود.
وی، استان کرمانشاه را جزو استان‌های پاک کشور در زمینه‌ی مصرف سیگار دانست و خاطر نشان کرد: هم‌اکنون کمتر از دو درصد تولیدات سیگار کشور در استان توزیع می‌شود.
رئیس اداره دخانیات استان کرمانشاه در خصوص برخورد با سیگار قاچاق خاطر نشان کرد: در این زمینه نهادهایی هم‌چون نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت به شرکت دخانیات کمک می‌دهند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان