ramazan
ramazan

جلیقه ای که اضطراب را کاهش می دهد (عکس)

مجموعه : علم و فناوری
جلیقه ای که اضطراب را کاهش می دهد (عکس)
ساخت و تولید جلیقه ای که اضطراب و نگرانی افراد را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد!
یک شرکت کانادایی جلیقه‌ای تولید کرده که با متورم‌شدن، کاربر را به نوعی در آغوش گرفته و از اضطراب وی می‌کاهد.

گاهی اوقات شخصی که مضطرب است، احساس می‌کند به آغوش نیاز دارد. هم‌اکنون شرکت Wearable Therapeutics در ونکوور کانادا جلیقه‌ای تولید کرده‌ که از شیوه‌ای بالینی موسوم به درمان فشار عمیق برای شبیه‌سازی آغوش استفاده می‌کند.

 

به گزارش نازوب گفته می‌شود این جلیقه به کاهش اضطراب و استرس کمک کرده و در درمان افراد مبتلا به اوتیسم و اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی کارساز است.

 

جلیقه Snug Vest مجهز به یک پمپ دستی است که کاربران می‌توانند از آن برای اعمال فشار به شانه‌ها، پشت و پهلوهایشان استفاده کنند. این امر به توزیع مناسب فشار کمک می‌کند و تصور می‌شود چنین فشاری آغوش را شبیه‌سازی می‌کند که این خود دارای اثری آرامبخش است.

 

آزمایشات بالینی نشان می‌دهند این جلیقه دارای اثری بسیار مثبت بر روی اوتیسم و اختلالات حسی دیگر و همچنین بزرگسالان مبتلا به اختلالات استرس و اضطراب است. جلیقه مزبور از لحاظ بالینی دو بار و توسط تیمی از دانشگاه ویکتوریا و تیم سازنده آزمایش شده است.

 

هر دوی این آزمایشات نتایج بسیار مثبتی را مبنی بر این که این جلیقه اضطراب و تروما را کاهش می‌دهد و عواطف مثبت را با فعال‌کردن سیستم عصبی پاراسمپاتی (که اعمال ناخودآگاه را تنظیم می‌کند) افزایش می‌دهد، نشان داده‌اند؛ با این حال گفته می‌شود، تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در این آزمایشات بسیار پایین بوده و بنابراین نتایج بدست‌آمده قطعی نیستند.

 

جلیقه Snug Vest موفقیت زیادی را از زمان تجاری‌شدن در سال 2013 بدست آورده و شرکت تولیدکننده کانادایی صدها نسخه از آن را در سراسر دنیا به فروش رسانده و جوایز بین‌المللی معتبری را نیز از آن خود کرده است.

 

جلیقه مزبور برای استفاده روزانه طراحی شده و بر تحرک‌پذیری کاربر اثر نمی‌گذارد. فشار اعمال‌شده توسط این سیستم توسط پمپ دستی تنظیم می‌شود و اندازه آن را می‌توان تا پنج سانتی‌متر برای کودکان در حال رشد تنظیم کرد. همچنین کلاه قابل‌اتصال آن، نور و مولفه‌های دیداری و پرت‌کننده حواس را در لحظه‌ای که کاربر نیاز به آرامش دارد، مسدود می‌کند.

 

این جلیقه در رنگ‌های قرمز و مشکی یا فیروزه‌ای و مشکی به قیمت 312 دلار به بازار عرضه شده است.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان