ramazan
ramazan

با بینی ورم کرده چه کنم

با بینی ورم کرده چه کنم

7 نکته بسیار مهم آرایشی با انجام آن یا رعایت آن می توانید بهترین کمک را به سلامتی پوست و موی خود هدیه بدهید.

 

چگونه موهای وز را فر درشت بدهیم؟

موهای فر برعكس ظاهر پری كه دارند موهای ضعیف و حساسی هستند؛ پس بهتر است قبل از انجام هر اقدامی با یك متخصص مشورت کنید و از میزان استحكام موها اطلاعات كافی به دست آورید؛ سپس دست به كار دلخواه بزنید. توصیه ما به افرادی كه موی فر ریز دارند اما دوست دارند فر درشت را تجربه كنند، این است كه از این كار صرف‌نظر كنند زیرا ممكن است مو آسیب ببیند و زیبایی طبیعی خود را از دست بدهد. به علاوه هرقدر این آسیب‌دیدگی بیشتر باشد مو بیشتر خرد می‌شود و ممكن است در راستای همین موضوع حالت شكنندگی  پیدا كند.

با بینی ورم‌کرده چه کنم؟

وقتی صورت پف یا ورم می‌كند بینی هم در این میان حسابی بزرگ می‌شود و نقش خود را در متورم به نظر رسیدن صورت به خوبی ایفا می‌كند؛ بنابراین اولین قدم‌ برای كمتر به نظر رسیدن ورم‌ها كوچك نشان دادن بینی است. برای این هدف با كرم پودری كه از رنگ پوست خودتان تیره‌تر است دو طرف تیغه بینی را تا حدود یك سانت قبل از سوراخ بینی رنگ بزنید؛ البته حواس‌تان باشد كه نباید رنگ تیره را روی تیغه بزنید چون در این صورت بینی حالتی بدشكل پیدا می‌كند. بعد از این مرحله، روی تیغه بینی را رنگ روشن بزنید تا تضاد بین رنگ تیره و روشن حالت بینی را زیباتر نشان دهد. اگر بینی‌تان بلند است زیر آن یعنی میان دو سوراخ بینی را هم تیره كنید.

 

آیا ابروی تاتو شده را می‌توان روشن کرد؟  

چنانکه رنگ تاتو زیاد پررنگ نباشد می‌توانید با زدن رنگ روشن روی آن ابروها را تغییر رنگ دهید اما گاهی اوقات برای انجام این كار نیاز است چند بار از رنگ روشن استفاده كنید تا به نتیجه دلخواه برسید. اگر رنگ تاتو خیلی پررنگ است، هیچ اقدامی جز پاك كردن كل تاتو و زدن دوباره به شما توصیه نمی‌شود و هر اقدامی غیر از این، بیهوده و بی‌نتیجه خواهد بود.

 

كرم پودر مناسب برای كبودی زیر چشم چیست؟

كبودی زیر چشم می‌تواند علل مختلفی مانند خستگی، كار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه نامناسب داشته باشد. گاهی هم خون‌رسانی نامناسب به ناحیه چشم و سایر عوامل دیگر سبب بروز این مشكل می‌شوند. برای درمان قطعی باید به پزشك مراجعه كنید اما اگر می‌خواهید این مشكل را با آرایش برطرف كنید بهتر است، كرم پودری كه زیر چشم می‌زنید، فقط یك درجه از رنگ كرم ‌پودرتان روشن‌تر باشد؛ در غیر این صورت پوست حالت غیرطبیعی پیدا می‌كند. به علاوه هنگام استفاده از سایه برای آرایش چشم بهتر است به این نكته توجه داشته باشید كه حالت چشم چگونه است؟ اگر چشم گود باشد از سایه روشن و اگر پف و برجسته باشد باید از سایه تیره برای پوشانندگی آن استفاده كنید تا چشم حالت بهتری به خود بگیرد.

 

بند انداز برقی یا وكس؟ كدام باعث جوش می‌شود؟

اگر تا به حال روش وكس را امتحان نكرده‌اید، قبل از وكس كامل، روی قسمت كوچكی از پوست امتحان كنید تا مطمئن شوید كه با انداختن وكس دچار مشكل نمی‌شوید. در مورد بند انداز برقی باید بگوییم كه با روش قدیمی بند انداختن تفاوت زیادی ندارد. اگر فردی به روش قدیمی، دچار جوش می‌شود بهتر است بداند كه با این نوع دستگاه هم دچار مشکل خواهد شد. به علاوه اگر پوست حساسی دارید توصیه می‌كنیم از هیچ كدام از روش‌های نامبرده استفاده نشود زیرا باعث تشدید مشكل خواهد شد.

حتی زدن الكل یا كرم‌های مختلف برای این نوع پوست‌ها فقط می‌تواند 10درصد تاثیرگذار باشد. تنها راه باقیمانده برای رهایی از موهای صورت روش اصلاح با تیغ یا موبر است اما اگر موهای ضخیمی در این ناحیه دارید لیزر موهای زائد توسط متخصص پوست هم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 
برای تبدیل موهای قهوه‌ای به ماهاگونی چه كنیم ؟

برای به دست آوردن رنگ ماهاگونی نیازی به تركیب چند رنگ نیست زیرا در طبقه‌بندی اكثر برندها ماهاگونی وجود دارد. به علاوه این كار امروزه نه مقرون به صرفه است و نه رنگ به دست آمده از مخلوط چند رنگ، به‌طور دقیق مشخص می‌شود؛ همچنین ریسك این كار بالاست و دردسرهای مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود از رنگ ماهاگونی آماده كه نیاز به تركیب با سایر رنگ‌ها ندارد، استفاده كنید.

به علاوه موی رنگ نشده قابلیت رنگ‌پذیری بالایی دارد؛ به خصوص اینکه رنگ ماهاگونی روی این نوع موها (موهای رنگ نشده) به خوبی جواب می‌دهد. این نكته را هم بدانید كه اگر فردی نخواهد موهایش را بلوند كند بدون نیاز به دكلره و با كمك رنگ می‌تواند موهایش را تا سه درجه روشن كند.

 

چه كنیم تا الكتریسیته مو از بین برود؟

محصولات حجم‌دهنده و فیكساتورهای نگه دارنده می‌تواند برای این نوع از موها مناسب باشد. درضمن امروزه محصولات زیادی تولید شده‌اند كه در برطرف كردن این مشكل می‌توانند تاثیرگذار باشند. یكی از آنها، شامپوهای كرمی حجم‌دهنده است كه با ایجاد یك غلاف كرمی روی موی نازك باعث افزایش ضخامت آنها می‌شود.

از طرفی دیگر با پاك‌كنندگی نسبتا بالایی كه دارند كثیفی و چربی را از روی مو و پوست برمی‌دارند تا حجم مو تنظیم شود و مو پرتر و حجیم‌تر به‌نظر برسد. علاوه بر تقویت مو برای جلوگیری از الكتریسیته شدن آنها می‌توان از محصولاتی مثل روغن‌های كریستال استفاده كرد؛ البته به میزانی كه موها را چرب نكند. راه دیگر این است كه بعد از هر بار شامپوكردن، از نرم‌كننده استفاده كنید و چه بهتر كه نرم‌كننده‌ای با پایه سیلیكونی انتخاب كنید.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان