ramazan
ramazan

آیا صعود از گروه مرگ برای ایران امکان دارد

مجموعه : اخبار ورزشی
آیا صعود از گروه مرگ برای ایران امکان دارد

آیا صعود از گروه مرگ برای ایران امکان دارد

 

پیروزی تیم ملی ایران برابرمراکش درجام جهانی یک گام بزرگ در اولین مسابقه مرحله گروهی است که می تواند پایه های صعود تاریخی را بگذارد.

به گزارش بخش ورزش وب سایت نازوب، تیم ملی ایران جام جهانی را رویایی آغاز کرد. پیروزی برابر تیم مراکش در گروه مرگ باعث شد تا حالا هواداران فوتبال در ایران حتی به صعود از این گروه دشوار فکر کنند. گروهی که دومین بازی اش امشب میان دو غول بزرگ فوتبال اروپا و جهان یعنی اسپانیا و پرتغال برگزار خواهد شد.

بازی دوم این گروه البته که می تواند در سرنوشت تیم ملی ایران در پایان مرحله گروهی نقش بسزایی داشته باشد. شاید مساوی پرتغال و اسپانیا در این مقطع بهترین نتیجه برای ما به حساب بیاید چرا که می توانیم در پایان روز اول مسابقات مرحله گروهی در صدرجدول رده بندی قرار بگیریم.

 

آیا صعود از گروه مرگ برای ایران امکان دارد

 

چگونه صعود می کنیم؟
در صورتی که بازی اسپانیا و پرتغال امشب با نتیجه مساوی به پایان برسد ایران با سه امتیاز صدرنشین خواهد شد و اسپانیا و پرتغال در رتبه دوم و مراکش در قعر جدول قرار خواهد گرفت. اما همانطور که گفته شد این اتفاق در صورت تساوی در بازی بزرگ امشب رخ خواهد داد چرا که پیروزی هریک از دو تیم برابر یکدیگر به معنای هم امتیازی با ایران و حتی گرفتن صدر از تیم ملی کشورمان می شود.

 

اگر یکی از دوتیم اسپانیا و پرتغال امشب برنده شوند و نتیجه ای غیر از یک بر صفر رقم بخورد آن وقت نه تنها تیم برنده صدرنشین می شود بلکه تیم بازنده به قعر جدول می رود. درواقع این احتمال هست که در پایان بازی های امشب یکی از دو تیم پرتغال یا اسپانیا جای مراکش را در رده آخر بگیرند.

 

در صورتی که اسپانیا برنده شود آن وقت بازی پرتغال و مراکش جدال بازنده های روز اول و بازی ایران و اسپانیا مسابقه برنده ها خواهد بود. در این صورت تیم ایران اگر بتواند حتی یک مساوی از اسپانیا بگیرد و در بازی دیگر یکی از دوتیم پرتغال یا مراکش برنده شوند ایران بازهم می تواند یکی از دو صدرنشین گروهش باشد. پس می توان گفت که برد اسپانیا برابر پرتغال می تواند به ایران شانس بیشتری برای صعود بدهد.

 

 

 در صورت مساوی اما اسپانیا و پرتغال با یک امتیاز به هفته دوم می روند. در این صورت اگر اسپانیا برابر ایران به برتری برسد و پرتغال هم مراکش را شکست دهد آن وقت پرتغال و اسپانیا در صدر قرار می گیرند و ایران تا قبل از روز آخر شانس صعود ندارد مگر آن که پرتغال را ببرد که کاری دشوار به نظر می رسد.

 

از سوی دیگر ولی اگر بازی پرتغال با مراکش مساوی شود ایران حتی در صورت باخت به اسپانیا نیز هم امتیاز با این تیم شانس صعود نسبتا بالایی خواهد داشت چرا که در بازی آخر ایران این شانس را دارد که با یک مساوی برابر پرتغال و در نهایت با کسب 4 امتیاز صعود کند اگر مراکش نتواند اسپانیا را شکست دهد که محتمل هم هست.

صعود دیگر رویا نیست؟
نتیجه بازی اسپانیا و پرتغال می تواند در سرنوشت تیم ملی تاثیرگذار باشد. اگر اسپانیا امشب پرتغال را ببرد و در بازی با ایران هم برنده شود آن وقت شش امتیاز خواهد شد و در صدر جدول قرار می گیرد. آن وقت است که بازی پرتغال و مراکش می تواند تعیین کننده باشد و ما باید دعا کنیم که مراکشی ها از این بازی امتیاز بگیرند. اگر مراکش پرتغال را ببرد آن وقت پرتغال در بازی آخر بدون امتیاز مقابل ایران قرار می گیرد و برد این تیم برابر ایران اگر با شکست احتمالی مراکش برابر اسپانیا همراه شود آن وقت سه تیم سه امتیازی در گروه وجود خواهد داشت که درنهایت تفاضل گل و بازی های رودررو می تواند تیم های صعودکننده را مشخص کند.

تیم ملی ایران با برد در بازی اول شانس بالایی را برای صعودش به وجود آورد هرچند دو بازی آینده ما بازی های بسیار دشوار با اسپانیا و پرتعال است و شانس برد یا امتیاز گرفتنمان حداقل از نظر منطق فوتبالی کم به حساب می آید. تیم ایران اما اگر بتواند از یکی از دوبازی آینده اش حداقل یک امتیاز بگیرد این شانس را دارد که برای اولین بار در تاریخ از گروهش صعود کند هرچند همانطور که گفته شد شرایط گروه می تواند به شکلی پیش برود که تیم ملی حتی در صورت باخت در هر دوبازی آینده اش نیز بتواند صعود کند چرا که این امکان وجود دارد که سه تیم سه امتیازی و یک تیم 9 امتیازی در پایان مرحله گروهی شکل بگیرند.

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که مراکش هم مثل تیم ملی ایران دو بازی بعدی اش با پرتغال و اسپانیا است و این تیم نیز شانس کمی برای امتیازگرفتن از این دو تیم دارد اما اگر مراکش بتواند از یکی از دو تیم اسپانیا و پرتغال حتی یک امتیاز بگیرد آن وقت کمک زیادی به تیم ملی ایران خواهد کرد که از گروهش صعود کند. برد پرتغال برابر اسپانیا این تیم را هم امتیاز ایران خواهد کرد.

برد اسپانیا مقابل ایران اگر با برد پرتغال برابر مراکش همراه شود آن وقت اسپانیا و ایران سه امتیازی خواهد شد و همه چیز به بازی آخر کشیده می شود. از آنجایی که مراکش کماکان شانس صعود دارد در بازی آخر باید اسپانیا را شکست دهد و منتظر شکست ایران برابر تیم ملی پرتغال شود. آن وقت پرتغال 9 امتیازی و سه تیم ایران و اسپانیا و مراکش سه امتیازی خواهند شد.

 

جام جهانی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان