گلادیاتورهای پیروزی تاریخی ایران مراکش اعلام شدند! عکس

مجموعه : اخبار ورزشی
گلادیاتورهای پیروزی تاریخی ایران مراکش اعلام شدند! عکس

گلادیاتورهای پیروزی تاریخی ایران مراکش اعلام شدند! عکس

 

چند شب گذشته تیم ملی ایران در یک بازی سرشار از درگیری و برخوردهای فیزیکی، توانست از سد مراکش عبور کند و به نوعی فیزیکی ترین حریف خود را در اولین گام از جام جهانی شکست دهد.

 

– دوندگی، کلید بازی درگیرانه
در بازی دیشب نقش دوندگی بازیکنان بسیار پررنگ بود و تیم ما نیاز به نفراتی داشت که بتوانند با انرژی بالا در اکثر زمان بازی بدوند. به خصوص در شرایطی که بیشتر زمان بازی در اختیار تیم مراکش بود، دویدن بازیکنان ما برای پرس و توپگیری از اهمیت بالایی برخوردار بود.

 

گلادیاتورهای پیروزی تاریخی ایران مراکش اعلام شدند! عکس

 

 

– امیری، مهره طلایی سن پترزبورگ

در نخستین بازی ایران در جام جهانی وحید امیری بالاترین میزان دوندگی را به نام خود ثبت کرد. امیری که از نظر بسیاری کارشناسان خارجی عنوان بهترین بازیکن زمین در بازی مراکش را به دست آورد، بالاتر از سایر بازیکنان ایران به میزان 10.474 کیلومتر دوید. این در حالی است که میانگین دوندگی تیم ایران ( 10 بازیکن فیکس منهای دروازه بان) حدود 9.5 کیلومتر بود و این یعنی امیری یک کیلومتر بالاتر از میانگین دوید.

 

 

– سورپرایز جدید آقای سخت کوش
نکته ای که آمار امیری را متمایز از سایر بازیکنان می کرد، تعداد اسپرینت های او بود. حرکات سریع او در فواصل کوتاه (5 تا 35 متر) بسیار زیاد بود و این وینگر جنگنده 58 اسپرینت در طول بازی داشت که عددی خیره کننده به شمار می رود.

 

 

– وحید آیینه تمام نمای لیگ نیست!
البته این که وحید امیری در زمینه دوندگی بهتر از سایر بازیکنان بوده، لزوما نشان دهنده این نیست که وضعیت لیگ ما ایده آل باشد. امیری همیشه در هر تیم و تورنمنتی که بازی کرده، دوندگی بالایی داشته و اصولا فوتبالش بر پایه دویدن و تلاش خیلی زیاد بوده است. به نوعی می توان گفت امیری یک استثنا در لیگ ما به شمار می رود و نمی توان عملکرد او را نماینده قابل قبولی از لیگ برتر ایران دانست.

 

 

– کریم دور از دروازه هم موثر است
دومین بازیکن تیم ملی از حیث دوندگی کریم انصاری فرد بود. مهاجمِ سابق و هافبک فعلی تیم ملی دیشب 10.365 کلیومتر دوید و به همراه وحید امیری تنها بازیکنی بود که دوندگی بالای 10 کیلومتر داشت.

 

 

– شیرهای اطلس، در حد یوزهای ایران
میانگین دوندگی تیم ملی مراکش هم چندان فاصله ای با بازیکنان ایران نداشت. شاگردان هروه رنار در این بازی 9.6 کیلومتر دویدند که تقریبا نزدیک به آمار ایران است.

 

گلادیاتورهای پیروزی تاریخی ایران مراکش اعلام شدند! عکس

 

 

– زنگ خطر برای بازی پرتغال
این اعداد و ارقام نشان می دهد وضعیت ایران از نظر دوندگی در بازی نخست خوب و قابل قبول بود. آنچه در ادامه بسیار مهم است، ادامه پیدا کردن این روند در بازی های بعدی است. در جام جهانی 2014 تیم ما در بازی های اول و دوم دوندگی خوبی داشت و حتی مقابل آرژانتین هم کم نیاورد ولی در بازی سوم که اتفاقا نیاز مبرم به پیروزی داشت، خستگی مفرط در ساق های بازیکنان مشهود بود و همین ضعف بدنی مانع از کسب نتیجه دلخواه شد.

 

حالا در این دوره هم شرایط برای تیم ایران مشابه است. این تیم در بازی دوم خود سخت ترین حریف را پیش رو دارد و قطعا نیاز به دوندگی بالایی دارد که منجر به خستگی زیاد می شود. در بازی سوم هم مقابل پرتغال چشم به کسب امتیاز و بررسی شانس های صعود خود خواهد داشت و واجب است که در شرایط جسمانی آماده ای باشد.

 

مطالب پیشنهادی

عجیب ترین اتفاق در بازی ایران مراکش در جام جهانی

عکس های داغ اولین داور جذاب و خوش اندام در جام جهانی روسیه

حسن روحانی و تماشای بازی ایران مراکش در منزل شخصی + تصاویر

عکس های بازیگران و فوتبالیست ها در واکنش به برد ایران مراکش

جام جهانی 2018 روسیه / جدول زمان دقیق برگزاری مسابقات

زیبایی فوتبالیست های ایرانی و خواستگاری دختران خارجی در جام جهانی + تصاویر

دختری با عنوان زیباترین بازیکن جام جهان فوتبال /عکس

جام جهانی ایران


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان