بیوگرافی شیما نیک پور جذابترین بازیگر سینمای ایران

بیوگرافی شیما نیک پور جذابترین بازیگر سینمای ایران

بیوگرافی و معرفی بازیگر و چهره شناخته شده سینما و تلوزیون شیما نیک پور؛ علاقمندان به شناخت بیشتر هنرمندان و چهره های معروف در این بخش شرح زندگی این بازیگر جذاب را در ادامه از وب سایت نازوب دنبال کنید.

Biography and the introduction of the well-known actor and well-known figure in the cinema and television, Shima Nikpour; the enthusiasts of knowing more artists and celebrities in this section follow the life story of this appealing actress in the sequel of the funny website.

بیوگرافی شیما نیک پور

شیما نیک پور متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۶۱ ( ۲۷ آپریل ۱۹۸۲ ) متولد تهران است و فارغ التحصیل رشته فیلم سازی از دانشگاه علمی کاربردی است، یکی از مهمترین نقش های او نقش مریم سادات در سریال راستش را بگو است، همچنین نقش او در کوچه پس کوچه های شمرون و زندگی خصوصی اقا و خانم میم هم شاید به یاد بیاورید.

 

بیوگرافی شیما نیک پور جذابترین بازیگر سینمای ایران

 

فیلم های شیما نیک پور:
پس کوچه های شمرون
فیلم خصوصی اقا و خانم میم

 

سریال ها شیما نیک پو :
راستش را بگو
یادآور

 

شیما نیک پور در سریال یادآوری نقش شیدا خواهر شیوا را بازی کرد. یکی از پربیننده ترین سریالهای شبکه آی فیلم سریال یادآوری بود که طرفداران بسیاری پیدا کرد.

این سریال با متنی از رویا غفاری به تهیه‌کنندگی احمد زالی در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای تولید شد و داستان آدم‌هایی است که فرصت دو بار زندگی کردن به آنها داده شده است.

می‌میرند و باز می‌گردند… این سریال داستان مرگ و زندگی است. داستان آدم‌هایی که سرنوشت آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد تا به جستجوی رازهای مدفون بپردازند و رشته از هم گسیخته زندگی‌شان را با نگاهی دیگرگون از نو بتابند

 

رویا غفاری در مقام نویسنده فیلمنامه در «یادآوری» دست به کار جسورانه‏ ای زده و چهار داستان را به صورت موازی پیش برده تا از برخورد آنها با یکدیگر درام را خلق کند.

نخست داستان «علی» نوجوان دبیرستانی است که طی یک درگیری همکلاسی‏اش (سینا) را ناخواسته به قتل رسانده و زیر تیغ و در انتظار اجرای حکم قصاص قرار دارد. دومی داستان مرد جوان خلافکاری است که در زندان هم بند «علی» بوده و حال پس از آزادی از زندان به دنبال سهمش از دزدی قبلی از مراد است.

 

سومی داستان مهندس جوان موفقی است که همراه با پسر خردسالش جدا از همسر خود زندگی می‏کند و مشکلات زیادی هم با پسر خود دارد.

آخری هم قصه «شیدا» و «شیوا» (متین ستوده) خواهران جوانی از طبقه مرفه است که پس از مرگ پدرشان با هم زندگی می‏کنند.چهار قصه جدا از هم که باید در قسمت‏های بعدی به یکدیگر پیوند خورده و همچون مهره‏ های بازی دومینو به همدیگر برخورد کنند و قصه را به پیش ببرند.

 

همسر – فرزند

طبق شنیده ها شیما نیک پور با شایان نایب ( خواننده و اهنگساز ) ازدواج کرده است.

 

بیوگرافی شیما نیک پور جذابترین بازیگر سینمای ایران

 

شیما نیک پور یک فرزند پسر دارد.

 

فیلم شناسی

سریال راستش را بگو – نقش مریم سادات (محمدرضا آهنچ – ۱۳۹۱ )

سریال یادآوری – نقش شیدا خواهر شیوا (حجت قاسم زاده اصل – ۱۳۹۲)

فیلم کوچه پس کوچه های شمرون ( کامران قدکچیان – ۱۳۹۱)

فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم ( روح الله حجازی – ۱۳۹۰)

فیلم کرگدن ( فرزاد موتمن – ۱۳۸۸)

فیلم کلاف ( شهرام شاه حسینی – ۱۳۹۳ )

فیلم یکی از میان همه – منشی صحنه ( ابراهیم شیبانی – ۱۳۸۶ )

 

شما در رشته‌ی فیلمسازی تحصیل کرده‌اید؟

چه زمانی به فکر تحصیل در این رشته افتادید؟ آیا این تصمیم قبل از اولین تجربه‌ی سینمایی و یا تلویزیونی شما بود؟

بله، البته من در رشته ی عکاسی تبلیغاتی تحصیل می‌کنم

علاقه به عکاسی و گرافیک ، همیشه بخش جدایی ناپذیر زندگی من بوده و همیشه دوست داشتم که به صورت آکادمیک عکاسی وگرافیک رو یاد بگیرم گرافیک رو در زمان هنرستان آموختم، و درحال حاضر عکاسی رو در دانشگاه می‌گذرونم، اما پروسه‌ی ورود به دانشگاه و تحصیل بنا به دلایلی به بعد از اولین تجربه‌ی بازیگری در مقابل دوربین موکول شد.

 

تحصیلات در رشته‌های مربوط به سینما چقدر به روند کاری در این حرفه کمک می‌کند؟

قطعا تاثیر بسیاری بر نوع نگرش و دانش هنرمند از حرفه ی سینما خواهد داشت.

باید در کنار تجربه، هنرمند دانش و نگرش جامعی نسبت به جزئیات کار خود داشته باشد تا بتواند در حرفه ی خود به حد کمال برسد.

 

بیوگرافی شیما نیک پور جذابترین بازیگر سینمای ایران

 

شیما نیک‌پور به عنوان فارغ التحصیل یکی از رشته‌های سینمایی فیلمسازی آیا به کارگردانی علاقه دارد؟ آینده‌ی کاری خود را در کدام زمینه تصور می‌کنید؟

البته همانطور که گفتم من در رشته‌ی عکاسی تبلیغاتی تحصیل کرده‌ام و عکاسی بخش مهمی از زندگی من رو به خودش اختصاص داده، در حال حاضر برنامه‌ای برای ورود به حیطه ی کارگردانی ندارم و ترجیح می‌دهم در زمینه‌هایی که تخصص و تجربه‌ی آن ها را دارم فعالیت کنم.

شاید بعدها بیشتر وسوسه‌ی تجربه‌ی کارگردانی شدم

 

کدام فیلم و یا سریالی که در آن بازی کرده‌اید را بیشتر از همه دوست دارید؟

نقش مریم سادات در سریال راستش را بگو به کارگردانی آقاى محمد رضا آهنج عزیز

نقش شیدا در سریال یادآورى به کارگردانی حجت قاسم زاده‌ى اصل

 

اگر فرصت فعالیت سینمایی در خارج کشور برای شما ایجاد شود، آیا بازی در سینمای غیر از ایران را تجربه می‌کنید؟

بله، البته در شرایطی که فیلم مذکور از لحاظ سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی مخالف کشور عزیزمان تلقی نشود و بر خلاف عرف و شرع جامعه نیز نباشد.

در واقع تجربه ی کار در سطح بین المللی می‌تواند باعث تسریع پیشرفت هنر و هنرمند شود

 

بارها دیده شده است که در صفحه‌ی اینستاگرام، شما از اماکن مذهبی عکس منتشر کرده‌اید و بازخوردهای متفاوتی هم داشته‌اید. چرا برخی از مردم بازیگری و معروفیت را با مسائل مذهبی همسو نمی‌بینند؟ مشکل از کجاست؟

بله متاسفانه برخی از مردم بازیگری و شهرت را نمی‌توانند در کنار اعتقادات مذهبی تصور کنند

و گاها از روی ظاهر امر اظهار عقیده می‌کنند متأسفانه بعضى دوستان آنچنان تند و زشت به اعتقادات ما توهین میکنند که واقعاً دلم میشکنه حتى دین خود ما هم قضاوت را رد کرده و به نظر من هیچ انسانى در جایگاهى نیست که درمورد انسان دیگه‌اى بتونه قضاوت کنه …

 

بیوگرافی شیما نیک پور جذابترین بازیگر سینمای ایران

 

علاقه مندی‌های شما چیست؟ شیما نیکپور در اوقات فراغت خود چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد؟

راستش در حال حاضر ترم آخر کارشناسى هستم، و وقتى که فرصت خالى پیدا کنم سرگرم پروژه‌هاى دانشگاه می‌شوم ، بعد از پایان دادن به این کارها فرصتى باشد، مطالعه، سفر،عکاسى، پیاده روى، تماشای فیلم، خرید، گپ و گفت‌های دوستانه و گاها تخصصی با آشنایان و هر از گاهى خیلى دست و پا شکسته طراحى داخلى هم انجام می‌دهم به این حرفه خیلى علاقه دارم ولى متأسفانه هرگز فرصتى دست نداد تا بتوانم در این زمینه تحصیل یا فعالیت حرفه‌اى انجام بدم و فقط این کار رو دلى انجام دادم

 

شیما نیک‌پور چقدر موسیقی دوست دارد و آیا شیما نیکپور از آن دسته آدم‌هایی است که در طول روز چند ساعتی هنزفری می‌زنند و آهنگ گوش می‌دهند؟!

قطعا موسیقی را خیلی دوست دارم و واقعاً موسیقى رو غذاى روح میدونم و گوش کردنش رو تو روز حداقل به مدت یک ربع واجب میدونم

اما بیشتر در بین راه و استراحت… البته من کلا از هندزفری استفاده نمی‌کنم توصیه میکنم که عزیزان هم استفاده نکنن

 

کلام آخر

در آخر هم از شما و همکارانتون و مخاطبین محترمتون خیلى خیلى ممنون و از همه‌ى کسانى که این مطلب رو میخونن صمیمانه خواهش می‌کنم همنوع خود و همه‌ى موجودات هستی رو دوست داشته باشیم ، مهربون باشیم، ما همه مخلوقِ یک خالقیم.

 

بیوگرافی شیما نیک پور جذابترین بازیگر سینمای ایران

Biography Shima Nikpour is the most entertaining actor in Iranian cinema


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان