ramazan
ramazan

پسر و دختر نوجوانم فیلم پورن دیده چگونه رفتار کنم؟

پسر و دختر نوجوانم فیلم پورن دیده چگونه رفتار کنم؟

پورن، فیلم های س کس، تصاویر مستهجن و … که متاسفانه با رشد زیاد گوشی های هوشمند، تبلت، اپلیکیشن های داخلی و خارجی، شبکه های اجتماعی و … عدم نظارت والدین مهم ترین مسائلی است که روح و روان نوجوانان دختر و پسر را هدف گرفته است. بسیاری از والدین در خصوص نوع رفتار با فرزندشان که به هر صورتی فیلم های پورن را مشاهده کرده آگاهی ندارند.
به همین منظور در این بخش بسیار حیاتی عمده رفتاری که شما والدین عزیز باید انجام دهید گنجانده شده است با این بخش تربیت و روانشناسی پایگاه ناز وب همراه باشید.

مشاهده فیلم پورن توسط یک پسر نوجوان که از زبان مادرش به دنبال راه حل و پاسخ می باشد:

پسر 12 ساله ایی دارم که به تازگی متوجه شدم در اینترنت کلمه سکس وچند فحش بد را جستجو کرده است لطفا مرا راهنمایی کنید چه برخوردی با او داشته باشم ممنون

 

پسر و دختر نوجوانم فیلم پورن دیده چگونه رفتار کنم؟

 

پاسخ مشاوره و کارشناس تربیت فززندان

به طور کلی دوران نوجوانی از حساس ترین مراحل رشد و تحول انسان است. نوجوان کسی است که از کودکی بریده، اما هنوز به دنیای بزرگسالان نپیوسته است. نوجوانی ، پرارزش ترین، پرانرژی ترین و در عین حال آسیب پذیرترین دوره رشد است.

سن بلوغ پسران 11 تا 16 سالگي است و فرزند شما در آستانه ی ورود به بلوغ جسمانی قرار دارد. پس اگر چنين اتفاقاتي رخ داد لازم نيست بلافاصله به چشم مشكل و انحراف به آن نگاه کنید. اگر اين رفتارها در يك فرد مكررا تكرار شد آنگاه بايد از خودتان بپرسيد كه علت اين رفتار فرزندتان چيست ؟

در ابتدا تمايل دارم در مورد عواملي كه سبب مي شوند نوجوانان بخصوص در اوايل بلوغ كنجكاوي هايي بيش از حد طبيعي داشته باشند مطالبي را خدمتتان عرض كنم و سپس به این مطلب بپردازم که به چه شیوه ای عمل کنید تا کنجکاوی های طبیعی دوران نوجوانی به انحراف و نگرانی تبدیل نشود:

از آنجا كه تاثير محيط به ويژه در ابتداي نوجواني (12 تا 14 سال ) به سبب بروز غريزه ي جنسي و زمينه شكل گيري شخصيت افزون تر است ، به هركدام از عواملي كه ذكر خواهم كرد با تامل بيشتري بیاندیشید و اگر هرکدام از آنها در مورد خانواده ی شما صدق می کرد به تغییراتی در آن توجه داشته باشید:

 

پسر و دختر نوجوانم فیلم پورن دیده چگونه رفتار کنم؟

 

1- وجود ماهواره در محيط خانه ی خود يا بستگاني كه با آنها ارتباط داريد و دسترسي كودك به برنامه هاي آن حتي در صورتي كه برخي از شبكه هاي آن را به اصطلاح قفل كرده باشند سبب بلوغ زودرس در بچه ها می شود

2- ارتباط فرزندتان با دوستان و همسالاني كه جرقه ي اين مسائل را در ذهن او ايجاد مي كنند، نیز بسیار موثراست. اين مورد به دليل آنكه تاثيرپذيري نوجوان از هم سن و سالهايش بيشتر است ، افزون تر مي شود.

 

3- مشاهده ي روابط خصوصي والدين و رفتارهاي عشقي – جنسي آنها به شدت این کنجکاوی ها را بیشتر می کند : علت اين امر آن است كه عوامل بيروني و محيطي به صورت ناهشيار بر غريزه جنسي كودك تاثير مي گذارد و وقتي فرزند صحنه ي نزديكي پدر و مادر را ببيند،

ممكن است به جهت تقليد، همان كار را با همسال خود انجام دهد يا به سبب كنجكاوي ، با آلت تناسلي خود بازي كند كه در هر صورت لذتي را در پي خواهد داشت و همين لذت و استمرار عمل ، او را دچار انحرافات جنسي مي كند.

 

4- بوسيدن و در آغوش گرفتن كودك به وسيله نامحرم : بوسيدن كودكان به وسيله ي پدر و مادر و در آغوش گرفتن آنها، سبب رشد عاطفي شان مي شود. اما بوسيده شدن دختر از سوي نامحرم از 6 سالگي به بعد و پسر از 7 سالگي به بعد پسنديده نيست.

 

پسر و دختر نوجوانم فیلم پورن دیده چگونه رفتار کنم؟

 

5 – اشتراك بستر كودكان نیزكه زمينه هاي انحراف جنسي را پديد مي آورد در این دوره سنی شاسته نیست. پس علاوه براینکه به موارد بالا توجه کرده و آنها را رعایت می کنید، لازم است بدانیدکه اصولا نوجوانان در مورد بيداري غرايز جنسي خود گناهي ندارند.

همانطور كه تمايل به خورد و خوراك امري طبيعي و بديهي است، اينگونه تمايلات هم امري كاملا طبيعي است. ليكن با كمال تاسف ، گرايش بزرگترها و مخصوصا والدين درباره مسائل جنسي به گونه اي است كه اهميت لازم را به آن نمي دهند ، درحالي كه اين رابطه و اساساً اين غريزه ، براي يك نوجوان بسيار اسرار آميز و اغوا كننده است.

و در كشور ما حتي افراد تحصيل كرده هم مايل نيستند- يا خجالت مي كشند تا در اين باره با فرزندانشان به صحبت بنشينند. و كنترل كردن و محدود ساختن نوجوانان از شنيدن اينگونه مسائل ، نه تنها كنجكاوي آنها را ارضا نمي كند بلكه عوارضي هم در پي خواهد داشت.

امروزه كودكان و نوجوانان توسط پيام هاي جنسي فيلم ها، تبليغات، برنامه ها ، اينترنت، صحبت هاي دوستان و به خصوص ماهواره بمباران مي شوند.

آموزش جنسي به كودكان نگاه درست مي دهد، پيام هاي گيج كننده ي جنسي را براي آنها مفهوم مي كند و چون پدر و مادرها عمدتا در مورد مسائل جنسي به فرزندان خود اطلاعات كافي نمي دهند، بچه ها همسالان و رسانه ها را ملاك قرار مي دهند كه متاسفانه معمولا غلط و گيج كننده اند و حتي به درك بچه ها از خودشان لطمه مي زنند.

 

 

پسر و دختر نوجوانم فیلم پورن دیده چگونه رفتار کنم؟

 

جواب دادن به سوالات كودكان

و واكنش نشان دادن به رفتارهاي جنسي آنها به نحو مقتضي و بدون قضاوت ، ميل فرزندانشان را به كنجكاوي جنسي را ارضا كرده و نياز آنها را به آزمايشگري جنسي را كم مي كند.

پس نباید به دلیل این سرچ اینترنتی او را توبیخ کنید اما کاری که لازم است انجام دهید این است که زمینه ی نظارت غیر مستقیم بر او را فراهم کنید ، مثلا کامپیوتر را در مکانی دنج که رفت و آمدی آنجا صورت نمی گیرد قرار ندهید و آن را در جایی نصب کنید که بتوانید از کارکرد فرزندتان مطلع باشید .

و بهتر است دوستانش را بشناسید ، برایشان احترام قائل باشید و زمینه ی آشنایی و نظارت با آنها را به واسطه ی ارتباط های خانوادگی فراهم کنید. و همچنین دلايل متفاوتي وجود داردكه نمايانگر اهميت گفتگو در مورد مسائل جنسي با كودكان مي باشد. صحبت كردن با بچه ها در مورد مسائل مختلف، روشن مي كند كه ذهن آنان به چه چيزهايي مشغول است.

 

چگونه در مورد مسائل فكر مي كنندو مشكلات احتمال شان چيست. اين مطلب در مورد همه ي مسائل ، از جمله مسائل جنسي صادق است. بدين ترتيب شما به عنوان مادر در مي يابيد كه فرزندتان چه چيزهايي را مي داند و چه چيزهايي را هنوز نمي داند.

و نکته ی مهم دیگری که لازم است بدانید این است که بهترين شيوه براي كنترل فشارهاي جنسي بچه ها در این سن ، تشویق آنها برای پيشرفت در يكي از رشته هاي ورزشي، مهارت دريك حرفه يا فن ، مشاركت در گروه های مختلف و كسب محبوبيت در امور اجتماع و فراگيري هاي هنري است ، پرداختن به اين فعاليت ها، حس تعلق نوجوان را به خانواده بيشتر مي كند.

 

پسر و دختر نوجوانم فیلم پورن دیده چگونه رفتار کنم؟

 

چطور از انحراف جنسی نوجوانانمان پیشگیری کنیم؟
محرکهای پیرامونی می‌تواند در قالب اشتیاق به تماشای فیلم‌های عاشقانه ماهواره‌ای، عادات نامناسب، پنهانی گوش کردن به گفتگوهای جنسی و کنجکاوی در دیدن روابط والدین، یادگیری شوخی‌های غیراخلاقی و تکه کلام‌های نامناسب از بزرگتر‌ها و اصرار در هم اتاق شدن با پدر و مادر ظاهر شود و گاهی نیز می‌تواند کودک را ناسازگار، پرخاشگر، عصیانگر یا نا‌آرام کند.

این رفتارهای خارج از کنترل معمولا از کودکستان تا دبستان شایع‌تر بوده و امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است.

کودکان را دریابید

جاذبه پدر و مادر کودک را می‌رباید
با توجه به اینکه جاذبه و کشش شنیدن و فهمیدن مسایل جنسی آن هم برای کودک کنجکاو، خود عاملی برای ترغیب او به سمت و سوی گویندگان این نوع مسایل و الگوگیری از آنان است، رابطه غنی عاطفی پدر و مادر با کودک می‌تواند سبب دلبستگی و گرایش فرزند به والدین شود.

این را عابدینی می‌گوید و اضافه می‌کند، اگر چه روابط خارج از خانه فرا‌تر از کنترل والدین است، اما هر چه پدر و مادر با نرمش و ملایمت نیازهای عاطفی و روانی کودک را تامین کنند و خلقیات آنان جذاب‌تر و پرکشش‌تر از همسالان کودک باشد، فرزند به جای تقلید از همسالان یا همکلاسی‌ها، پدر و مادر را الگوی خود قرار داده و موفق‌تر و فرمانبردار‌تر خواهد بود.

 

وقتی کودک به مسایل جنسی پی می‌برد
اما اگر کودک متوجه برخی روابط، اعمال و گفته‌های جنسی شد و یا از تکه کلام‌های نادرست و غیر اخلاقی یا شوخی‌های جنسی استفاده کرد واکنش پدر و مادر چگونه باید باشد؟

عابدینی با اشاره به آنکه نباید به بیداری جنسی کودک بی‌اعتنایی کرد و از طرفی نباید در برابر آن عکس العمل شدید نشان داد و با تهدید دایما او را سرزنش کرد، می‌گوید والدین باید سطح دانسته‌های کودک را با چند سوال و جواب ساده مورد سنجش قرار داده و بر اساس میزان اطلاعات او و نه بیشتر افکار او را مدیریت کرده و پاسخ روشنی به او دهند

 

پسر و دختر نوجوانم فیلم پورن دیده چگونه رفتار کنم؟

 

و از دروغ و کتمان موضوع و محدود کردن بی‌قید و شرط کودک در دانستن پاره‌ای مسایل جنسی غیرآسیب زا اجتناب کنند، چرا که محدودیت بیش از حد، سبب کنجکاوی و تحریک بیشتر کودک برای دانستن و پرسیدن این موضوعات از طریق همسالان ناآگاه می‌شود که نتیجه آن اضطراب، درگیری و اشتغال ذهنی، افکار نابسامان، افت تحصیلی، عادات نامناسب و بلوغ زودرس است.

این روان‌شناس در خصوص کودکی که از تکه کلام‌های زشت یا شوخی‌های جنسی استفاده می‌کند می‌گوید بهترین راهکار آن است که یکی دوبار اول به حرف‌های غیراخلاقی او بی‌اعتنایی کرد و در صورت ادامه دار شدن از شیوه محروم سازی استفاده شود یعنی او را برای مدت معینی از بازی، دوستان یا غذای مورد علاقه‌اش محروم کنید.

دکتر عابدینی تاکید می‌کند بی‌مبالاتی والدین در روابط زناشویی در برابر دید کودک نقطه آغاز تخیلات و صحنه‌های خیال‌پردازی شده غیرواقع گرایانه‌ای از جانب کودک است که با عالم واقع در تضاد بوده و می‌تواند روی روان کودک تاثیر سوء گذاشته و ذهن کودک را مدام درگیر تخیلات و تمایلات جنسی کند و به حال و آینده او لطمه وارد سازد. بنابراین خانواده‌ها باید خیلی مراقبت کنند که رفتار نادرستی از خود نشان ندهند.

والدین عزیز با توجه به اهم موضوع برای داشتن فرزندانی سالم نسبت به رویداد کاملا هوشیارانه اقدام کنید و در صورتی که این مقاله شما را به هدف اصلی نرسانده می توانید با ایمیل naz.web1@gmail.com یا آی دی تلگرام @nazwebir در تماس باشید تا گروه پزشکی ناز وب شما را در این زمینه بیشتر راهنمایی کند. از حضورتان سپاسگزاریم.

 

کودکی که رابطه جنسی پدر و مادر را ببیند چه کنیم

پیامدهای وحشتناک تماشای زیاد تلوزیون بر کودکان

حکم شرعی دیدن فیلم های مستهجن

درگیری جوانان به 3 ک 3 فانتزی!

غوغای رواج عروسک های مستهجن در بازار ایران +عکس


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان