ramazan
ramazan

پیش بینی جنجالی دبیر کل اوپک درباره طلای سیاه تا 6 ماه آینده

پیش بینی جنجالی دبیر کل اوپک درباره طلای سیاه تا 6 ماه آینده

پیش بینی جنجالی دبیر کل اوپک درباره طلای سیاه تا 6 ماه آینده

 

کاهش ذخایر طلای سیاه تا 6 ماه دیگر

دبیرکل اوپک(Secretary General of OPEC) در نشست آنلاین وزیران انرژی گروه جی ۲۰ پیش بینی کرد ذخایر نفت اعضای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ اندکی بالاتر از میانگین پنج ساله خواهد ماند.

به گزارش نازوب، محمد بارکیندو اظهار کرد: این برآورد بر مبنای جدیدترین پیش بینی ها است که انتظار دارند تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند و تولید نفت غیراوپک ۲.۷ میلیون بشکه در روز افت کند.

دبیرکل اوپک در ادامه افزود: بنابراین کار ما هنوز به پایان نرسیده است. ما باید برای دستیابی به راهکارهای گسترده و مورد توافق جمعی تلاش کنیم که به نفع ذی نفعان و کل جهان هستند.

اوپک و متحدانش با اجرای توافق کاهش تولید، کاهش سطح ذخایر جهانی نفت(Global oil reserves) به میانگین پنج ساله را هدف گرفته اند.

گروه اوپک پلاس از اول ماه مه کاهش تولید به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز را آغاز کرد و با پیش بینی بهبود تقاضای جهانی برای نفت، از اول اوت محدودیت عرضه خود را به ۷.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل کرد و تا پایان سال ۲۰۲۰ به این روند ادامه می دهد. قرار است محدودیت عرضه این گروه از اول ژانویه ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ به ۵.۸ میلیون بشکه در روز تسهیل شود اما سران اوپک پلاس(Heads of OPEC Plus) تداوم کاهش تولید بیشتر در صورتی که شرایط بازار ایجاب کند را مردود ندانسته اند.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود که ۱۴ سپتامبر منتشر شد، پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از رقم پیش بینی شده در اوت خواهد بود و پیش بینی خود از میزان تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ را حدود ۷۷۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

دبیرکل اوپک آوریل امسال را که طی آن به دلیل شیوع کووید ۱۹، تقاضای جهانی برای نفت به میزان ۲۳ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد را آوریل سیاه نامید و گفت: این ریسک وجود داشت که مازاد عرضه ۱.۳ میلیارد بشکه به ذخایر جهانی نفت اضافه کند و تقریبا ظرفیت مخازن جهانی نفت تکمیل می شد.

در نشست ۱۷ سپتامبر کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان به همتایانش در این گروه درباره عدم پایبندی به سهمیه کاهش تولید هشدار داد.

اگرچه نرخ پایبندی به توافق کاهش تولید در اوت ۱۰۱ درصد بود اما همه اعضا مشارکت یکسانی نداشتند و کشورهایی که مازاد تولید داشتند باید در ماههای بعد به جبران پرداخته و تولیدشان را به میزان بیشتری کاهش دهند.

بر اساس گزارش پلاتس، نشست بعدی این کمیته که به بررسی پایبندی اعضا و ارزیابی شرایط بازار خواهد پرداخت، ۱۹ اکتبر برگزار می شود.

پیش بینی جنجالی دبیر کل اوپک درباره طلای سیاه

 

OPEC Secretary General forecasts black gold for the next 6 months

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان