ramazan
ramazan

راهکارهای طلایی رفع عرق پا و بوی بد کفش

راهکارهای طلایی رفع عرق پا و بوی بد کفش

عرق پا، که باعث بوی بد درون کفش می شوددر بسیاری از مواقع شخصیت افراد را زیر سوال می برد هر چقدر یک فرد تمیز و خوش استایل باشد اگر برای درمان بوی بد پا و کفش های اقدام نکند وجهه ی ناخوشاییدی برای او دارد.

پس یکی از مهم ترین اصول تمیزی که باید رعایت کنید و به آن اهمیت بدهید درمان بوی بد کفش است. در این بخش به ساده ترین راه کارهای طلایی و موثز اشاره می کنیم.

همیشه سلامت و خوش عطر باشید.  😜😜😍😍

 

راهکارهای معجزه کننده و طلایی رفع بوی بد پا و کفش

بوی بد پا Bad foot odor یکی از معضل های بزرگ خانم ها و آقایان شده است. گاهی شده در یک مهمانی با این بوی بد میان جمع خجالت زده شده شده اید و از چگونگی از بین بردن بوی بد پا و کفش اطلاع ندارید. در این بخش از نازوب با روش های طلایی از بین بردن بوی بد پا و کفش به شما خواهیم گفت.

چرا پا عرق می‌ کند؟

اصلی‌ترین عامل بو گرفتن پا، عرق کردن آن است. اما چرا پا عرق می‌کند؟
پای هر انسان، بدون در نظر گرفتن درجه حرارت بدن او، یا فصلی که در آن قرار دارد، ممکن است عرق کند. این موضوع به سن یا جنسیت افراد نیز چندان مرتبط نیست. اما نوجوانان و زنان باردار بیشتر در معرض عرق زیاد و در نهایت بو گرفتن پا هستند. دلیل این موضوع تغییرات شدید هورمونی بدن این گروه از افراد است.

همچنین کسانی که به هر دلیل تحت فشارهای روانی زیادی قرار می‌گیرند، به بیماری تعریق بیش از حد بدن یا هایپرهیدروزیس مبتلا هستند، یا به دلیل ویژگی‌های شغلی یا سبک زندگی خود ساعات طولانی‌تری از روز را می‌ایستند، به احتمال زیاد بیشتر دچار تعریق پا می‌شوند. همچنین ورزش کردن نیز منجر به عرق کردن و در نهایت بو گرفتن پا می‌شود.

چرا پا بو می‌گیرد؟

به هر حال اگر در اثر یکی از عوامل فوق، پای شما عرق کند، حتماً کفشتان خیس می‌شود. چنانچه فردا و روزهای بعد نیز از همین کفش استفاده کنید، پایتان حتماً بو می‌گیرد.

دلیل آن ‌که پای انسان در اثر عرق کردن بو می‌گیرد این است که، باکتری های موجود روی پوست پای انسان، قطرات عرق را بعد از نشست روی پوست، تجزیه می‌کنند. به همین دلیل است که پا، بو می‌گیرد.

پای شما در تمام طول روز درون کفش‌هایتان عرق می‌کند. آنقدر که مرطوب می‌شود. باکتری‌ها در محیط مرطوب، تاریک و گرم کفش به‌خوبی رشد می‌کنند. سپس وقتی کفش خود را درمی‌آورید و آن را در یک کمد تاریک یا جا کفشی قرار می‌دهید، آن‌ها به رشدشان ادامه می‌دهند.

سپس روز بعد که کفش خود را می‌پوشید، حتی اگر قبل از آن حمام کرده باشید، پای خود را درون کفش مرطوبی کرده‌اید که شرایط مناسبی برای رشد باکتری‌ها داشته است. به همین دلیل است که پای شما بلافاصله بعد از پوشیدن کفش، حتی در ابتدای روز بو می‌گیرد. و اغلب این چرخه معیوب پوشیدن کفش خیس، هرروز تکرار می‌شود.

راه های درمان بوی بد پا در منزل

1. پا ها را با آب نمک بشویید
یکی از علل اصلی بوی بد پا، وجود باکتری هایی است که بر روی پوست پا و ناخن ها زندگی می کنند. برای از بین بردن باکتری های عامل بوی بد پا، سعی کنید که هر روز پا ها را با آب نمک بشویید.

2. پا ها را با سرکه بشویید
سرکه (به خصوص سرکه سیب) دارای خواص آنتی باکتریال قوی بوده و با از بین بردن باکتری های پا به رفع بوی بد پا ها کمک می کند.

3. از بین بردن بوی کفش با چای کیسه‌ ای
چای سیاه حاوی ماده‌ای به نام تانین است. این ماده در از بین بردن بوی کفش بسیار مؤثر عمل می‌کند. برای از بین بردن بوی کفش با چای کیسه‌ای کافی است دو عدد چای کیسه‌ای را به مدت ۵ دقیقه درون آبی که در حال جوشیدن است بیندازید.

سپس چای کیسه را از آب خارج کرده و اجازه دهید به طول کامل خشک شود. بعد از آن می‌توانید کیسه چای خشک شده را درون کفش خود بیندازید. اجازه دهید کیسه چای به مدت ۱۲ ساعت درون کفش باقی بماند. بعد از این مدت چای کیسه‌ای را خارج کرده و دور بیندازید.

از بین بردن بوی کفش با چای کیسه‌ای روش بسیار ساده و مؤثری است. ضمناً که می‌توانید از چای کیسه‌ای که آن را برای نوشیدن استفاده کرده‌اید نیز، استفاده کنید.

4. از بین بردن بوی کفش با سیب ‌زمینی

از سیب زمینی خام Raw potatoes نیز می‌توانید برای از بین بردن بوی کفش خود استفاده کنید. کافی است یک سیب ‌زمینی کوچک را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را درون یکی از لنگه‌های کفش خود قرار دهید. بعد از یک ساعت می‌توانید سیب ‌زمینی‌های پلاسیده را از کفش خود خارج کنید.

5. جوش شیرین برای از بین بردن بوی پا و کفش

دو قاشق چای خوری جوش شیرین را در کفش های خود بریزید تا به کاهش بوی آنها کمک کنید. استفاده از دئودورانت با پایه جوش شیرین و اعمال آن به پاها و یا کفش نیز می تواند بسیار موثر باشد.

6. در کفش های خود پودر بچه یا پودر تالک بریزید

یکی از بهترین و آسان ترین روش ها برای درمان بوی بد پا، استفاده از پودر بچه یا پودر تالک در کفش می باشد؛ پودر بچه رطوبت کفش ها را می گیرد و با جلوگیری از عرق کردن به درمان بوی بد پا ها کمک می کند. علاوه بر پودر بچه شما می توانید از نشاسته ذرت برای این منظور استفاده کنید.

7. پا ها را با روغن سدر ماساژ دهید

روغن سدر علاوه بر اینکه آروماتیک است دارای خواص ضد قارچی و ضد عفونی کننده قوی است و ماساژ پا ها با آن به رفع بوی بد پا کمک می کند.

8. پا ها را با روغن اسطوخودوس ماساژ دهید

روغن اسطوخودوس علاوه بر اینکه آروماتیک است دارای خواص ضد باکتریایی بوده و به رفع بوی بد پا کمک می کند.

9. برای لایه برداری پا ها از اسکراب شکر استفاده کنید

اسکراب شکر یکی از بهترین روش ها برای لایه برداری پا ها از پوست های مرده است که به رفع بوی بد پا کمک می کند.

10. در جوراب خود پیاز بگذارید

پیاز یکی از بهترین سبزیجات ضد عفونی است و گفته می شود که اگر هر شب قبل از خوب یک پیاز کوچک را در جوراب خود بگذارید، با از بین بردن باکتری ها به رفع بوی بد پا کمک می کند.

11. پا ها را با سیر و عسل تمیز کنید

سیر دارای خواص ضد قارچی و ضد التهابی قوی است، عسل یکی ضد عفونی کننده طبیعی است و ترکیب این دو یکی از بهترین روش های طبیعی و خانگی برای درمان بوی بد پا محسوب می شود.

12. به پا ها، زنجبیل تازه بمالید

زنجبیل دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است و با کاهش تعریق و در نتیجه کاهش رطوبت پا ها به رفع بوی بد پا کمک می کند.

نکات و راه حل هایی فوری برای رفع و رها شدن ازبوی انواع کفش و پا:

• یک لنگه جوراب پر از جوش شیرین درست کنید و هر شب در بالای کفش هایتان بگذارید.

• یک قاشق چای خوری بی کربنات را در هر لنگه کفش بریزید، خوب تکان دهید تا پودر به نوک و تمام کفش نفوذ کند و اجازه دهید یک شب بماند.

• کمی میخک به کفش های بد بو خود بزنید: یک مشت میخک را در یک دستمال بریزید و گره بزنید و آنها را در هر لنگه کفش قرار دهید. بگذارید چند ساعت بماند تا زمانی که بو از بین برود.

• شما می توانید همین کار را برای کشوی جوراب ها انجام دهید.

• پس از پوشیدن، یک ورق نرم کننده پارچه خشک کن را در کفش های خود جای دهید. یک ورق می تواند حدود یک هفته باقی بماند.

• کفش ها را در کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید و آن ها را یک شب در فریزر قرار دهید. دمای انجماد بیشتر باکتری های بو دار را می کشد.

• زغال را به قطعات کوچکی تقسیم کنید و داخل یک جفت دستکش کهنه قرار دهید و در کفشهایتان بگذارید.

• با قرار دادن آن ها در نزدیکی یک گرم کن و یا در جایی که آفتابی است، کفش های خود را خشک کنید.

• بند کفش را بردارید و زبانه اش را بلند کنید تا کفش ها را سریع تر خشک کنید.

• با خشک کردن کفش هایتان به جلوگیری از رشد باکتری کمک می کنید تا باعث بوی بد نشود.

• مخلوطی از جوش شیرین، بکینگ پودر و نشاسته ذرت درست کنید و آن را در داخل جوراب های پنبه ای بریزید و بگذارید یک شب در کفش ها بمانند.

• نمک در حذف رطوبت بسیار عالی است و باعث می شود باکتری در کفش ها بمیرند.

• 2 قاشق چای خوری نمک را داخل هر کفش بریزید تا بعد از چند ساعت بوی بهتری پیدا کنند.

• سعی کنید پاهای خود را در محلولی از جوش شیرین، صابون و کمی سرکه سفید قرار دهید تا به بوی بد پا کمک کنید، سرکه هم یک ضد عفونی کننده طبیعی است.

• کیسه ای بردارید و با جوش شیرین baking soda پر کنید و چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید. بی کربنات بوها و درخت چای، باکتری ها را جذب خواهد کرد.

• ترکیبی رقیق شده به نسبت 50/50 از سرکه و آب رادر آستر کفش و کف کفش اسپری بکنید و بگذارید به مدت 30 دقیقه خشک شود.

• اگر برای خشک کردن کفش ها عجله دارید، از یک سشوار استفاده کنید.

Miraculous and golden solutions to eliminate the bad smell of feet and shoes

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان