بهترین زمان برای دوش گرفتن+ عادت هایی ساده و ممنوعه

بهترین زمان برای دوش گرفتن+ عادت هایی ساده و ممنوعه

حمام کردن جز کارهای ضروری برای انسان است که بدن برای پاکیزگی، باز کردن منافذ پوست و…. نیاز به حمام کردن دارد. حال دوش گرفتن یک اصول خاصی برای خود دارد که ما در این بخش به شما عزیزان خواهیم گفت که چه کارهایی را انجام دهید و چه کارهایی ممنوع است.

کارهایی که در هنگام دوش گرفتن Take a shower نباید انجام داد

 

 

بهترین زمان برای دوش گرفتن+ عادت هایی ساده و ممنوعه

 

 

1. شستن هر روز مو

 

آیا هر روز حمام می روید و موها را می شویید؟ این بهترین ایده نیست اگر می خواهید سالم و جذاب باشید. متخصصین مو و پوست می گویند که این یک مشکل بزرگی نیست. اگر موهای نازک و زیبایی دارید، نباید بیش از دو بار در هفته شامپوبزنید تا به حفظ تولید روغن طبیعی مو و رسیدن به تعادل رطوبتی کمک کنید.

اگر موهای مجعد و یا موهای زبر داشته باشید، شامپو زدن فقط یک بار در هفته توصیه می شود چون مدت زمان زیادی طول می کشد تا مقدار کافی از روغن های طبیعی ایجاد شود. اگر نمی توانید آن را تحمل کنید، سعی کنید موها را وسط هفته با استفاده از یک نرم کننده تمیز کنید.

 

2. استفاده از ناخن برای خاراندن سر

ساییدن پوست سر شگفت آور است، اما از ناخن استفاده نکنید چون باعث آسیب بیشتر می شود. این به این دلیل است که آن ها می توانند پوست سر را پوسته پوسته کنند. از ماساژ با ناخن های خود خودداری کنید و فقط از انگشتان خود برای ماساژ هنگام شامپو زدن استفاده کنید.

 

بهترین زمان برای دوش گرفتن+ عادت هایی ساده و ممنوعه

 

3. زمان زیادی در حمام می‌مانید

زیاد ماندن در حمام علاوه بر خشک کردن پوستتان موجب اسراف آب خواهد شد. آمار نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به طور متوسط در هر نوبت حمام 65 لیتر آب مصرف می‌کنند. اگر هر نوبت دوش روزانه را به 5 دقیقه کاهش دهید، به تنهایی 7570 لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی کرده‌اید.

 

4. حمام‌های داغ و طولانی انتخاب نکنید

 

نمی‌گوییم که حمام آب سرد بگیرید و خصوصاً در هوای سرد از دوش آب گرم دوری کنید، ولی قطعاً توصیه نمی‌کنیم از حمام آب داغ استفاده کنید. معمولاً در فصل سرد و به خصوص زمستان دوش گرفتن‌ها به حمام آب داغ و البته طولانی مدت تبدیل می‌شوند.

این نوع استحمام باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست و لیپیدها می‌شود. این مواد هستند که آب را به دام می‌اندازند و باعث می‌شوند پوستتان مرطوب بماند. پس تعجبی نیست که با حمام‌های داغ و طولانی پوست به سمت خشک شدن بیشتر پیش برود.

 

5. تیغ اصلاح بدنتان چند تیغه نباشد

 

شاید تصور کنید زمانی که از تیغ‌های اصلاح ۴ یا ۵ تیغه برای شیو موهای زائد بدن استفاده کنید، پوستی صاف‌تر و تمیزتر خواهید داشت، ولی آسیبی که به پوستتان وارد می‌شود را نیز در نظر بگیرید. زمانی که از تیغ اصلاح استفاده می‌کنید، پوست در برخی قسمت‌ها بریده می‌شود و هر چه تعداد تیغه‌ها بیشتر باشد، آسیب و زخم بیشتری روی پوست باقی می‌ماند. برای کم کردن آثار زخم و خراشیدگی پوست، از تیغ‌های اصلاح یک یا دو تیغه استفاده کنید.

6. بدن خود را به خوبی آبکشی کنید

 

این نکته بسیار مهم است که مطمئن باشید همه صابون، شامپو و کفی که مصرف کرده‌اید کاملاً به آب شسته شده باشد. برخی از شوینده‌ها زمانی که روی پوست باقی‌ مانده باشند، باعث اذیت شدن پوست و بسته شدن منافذ آن می‌گردد و همین مسئله ممکن است باعث جوش شود.

در برخی از مواقع جوش‌های کمر به دلیل شسته نشدن خوب شامپو و باقی ماندن آنها در منافذ ایجاد می‌شود. پس موهای خود را به یک طرف بدن بیاورید و سپس زیر آب به خوبی شستشو دهید.

7. در حمام از لوسیون بدن استفاده نکنید

 

بهترین زمان استفاده از لوسیون‌های بدن جهت آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست، بعد از خشک کردن بدن است، درست زمانی که هنوز کمی رطوبت روی پوست وجود دارد. از گرمای محیط حمام و رطوبت موجود در فضا استفاده کنید و سپس بعد از کمی خشک شدن پوست، لوسیون را روی بدن بمالید.

8. کیسه کشیدن یا لیف زدن صورت ممنوع

ممکن است برای خلاص شدن از شر جوش‌ها و باکتری‌ها وسوسه شوید که صورتتان را لیف بکشید. اما این کار را نکنید!
دکتر داوی می‌گوید: شستشوی شدید و سایشی صورت، باعث تحریک پوست و بدتر شدن جوش‌ها می‌شود. علت بوجود آمدن آکنه، پایین بودن بهداشت فردی نیست.
لیدیا واتی نیز با این نظر موافقت می‌کند: صورتتان را لیف نزنید. سعی کنید پوستتان را هیدراته و مرطوب نگه دارید و لایه‌های محافظ صورت را از بین نبرید. لیف زدن پوست، باعث تحریک و التهاب بیشتر آن می‌شود!

 

زمان‌هایی که نباید حمام کرد

 

* هنگام پری معده

* هنگام گرسنگی

* وقتی فرد تب دارد

* در زمان تفرق اتصال

* هنگام ورم اعضای باطنی

 

مزایای دوش گرفتن در شب:

 

1. شستشو و از بین بردن آلودگی های روزانه روی پوست

اگر تمام طول روز را بیرون از خانه به سر می برید و به کار یا فعالیتهای ورزشی می پردازید که باعث تعریق شما می شوند، حتما باید قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرید. زیرا در پایان روز بدن شما از انواع آلرژی زاها مانند آلاینده های هوا و گرده های گیاهان پوشیده می شود که می توانند باعث ایجاد تحریکات پوستی، تورم و یا خارش شوند.

2. کمک به داشتن خواب راحت تر

دوش گرفتن دمای بدن را تنظیم می کند در نتیجه به داشتن خواب بهتر کمک خواهد کرد. مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که دوش گرفتن به هنگام شب و حداقل نود دقیقه قبل از خواب به بدن امکان می دهد که کم کم گرم و سرد شود تا به حرارت مطلوب برسد و برای یک خواب راحت و رضایت بخش آماده شود.

همچنین دوش شبانه با کاهش سطح کورتیزول به عنوان یک تسکین دهنده ضد استرس عمل می کند. کورتیزول یک هورمون استروئیدی است که توسط غدد فوق کلیوی تولید می شود و به بدن در واکنش به استرس، تنظیم قند خون و مقاومت در برابر عفونت ها کمک می کند.

 

3. داشتن پوست سالم تر، بشاش تر و با طراوت تر

نه فقط پوست صورت بلکه همه قسمت های پوست بدن به هنگام شب، بازسازی می شود. این بدان معناست که وقتی خواب هستید سلول های مرده پوست شما در حال پوسته ریزی هستند و سلولهای جدید در پوست به جای آنها ساخته می شوند.

 

مزایای دوش گرفتن صبحگاهی:

 

1. سبب افزایش خلاقیت فرد می شود

برخی از افراد دوش صبحگاهی را وسیله ای برای ایجاد هوشیاری بعد از خواب شبانه می دانند و به وسیله آن کاملا از خواب بیدار می شوند.

مطالعه ای که در دانشگاه هاروارد انجام شده است نشان می دهد که دوش صبحگاهی به کسانی که به واسطه کار و یا تحصیل خود دچار استرس می شوند، آرامش داده و به ایجاد تمرکز، خلاقیت و ابتکار در آنها کمک می کند.

 

2. به کاهش رشد موهای زیرپوستی کمک می کند

دوش صبحگاهی خصوصا برای مردان که صورت خود را اصلاح می کنند مفیدتر است زیرا آب گرم رشد موهای زیرپوستی را کاهش می دهد.

آب گرم پوست را نرم کرده و منافذ آن را باز می کند و باعث بیرون آمدن موها از زیر پوست می شود و از رویش موهای زیرپوستی جلوگیری خواهد کرد. این امر برای زنانی که موهای بدن خود را اصلاح می کنند نیز صادق است.

 

کدام ارجحیت دارد: دوش شبانگاهی یا به هنگام صبح؟

 

بر اساس باور کارشناسان و پژوهشگران، دوش گرفتن به هنگام شب بهترین راه برای رسیدن به آرامش و تمدد اعصاب پس از یک روز کاری طولانی بوده و پوست را با طراوت و بشاش خواهد کرد. اما اگر یک فرد سحرخیز نیستید و مجبورید در ساعات اولیه روز از خواب برخیزید، فشار آب دوش حمام می تواند شما را از خواب آلودگی برهاند و برای فعالیت روزانه آماده کند.

 

دو روز حمام نرفتن چه اتفاقی در بدن ما می افتد

زایمان مخفی و جنجالی دختر 14 ساله در حمام! عکس

تعبیر خواب حمام کردن، گرمابه، حوله های رنگی

عجیب ترین حمام پارک مختلط دنیا ساخته و جنجالی شد ! تصاویر

 

Prohibited work that you do while bathing

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان