ماسک معجزه کننده و درجه یک رفع میلیا/ میلیا چیست؟

ماسک معجزه کننده و درجه یک رفع میلیا/ میلیا چیست؟

شاید برای شما یا اطرافیانتان پیش امده که دانه های ریز سر سفیدی زیر چشم ها Tiny white grains under the eyes بوجود آمده باشد و باعث هراس و نگرانی شما شده باشد و به دنبال درمان آن باشید در این بخش ار پوتال جامع نازوب به شما عزیزان خواهیم گفت میلیا چیست و انواع ماسک برای رفع آن را خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

 

میلیا چیست؟

 

 

ماسک معجزه کننده و درجه یک رفع میلیا/ میلیا چیست؟

 

میلیا، لک‌های کوچک یا کیست‌هایی به رنگ پوست یا سفید و زرد است که در زیر پوست ظاهر می‌شود. برخی افراد ممکن است آن‌ها را «لک‌های شیری» بنامند.

میلیا نوعی آکنه نیست، اگرچه در ابتدا بسیاری از افراد آن‌ها را با آکنه یا جوش اشتباه می‌گیرند؛ این ضایعات می‌توانند در دیگر نقاط بدن نیز ظاهر شوند؛ این مشکل در بزرگسالان، در اطراف چشم، گونه‌ها، پیشانی و دستگاه تناسلی شایع‌تر است.

میلیا در واقع تجمع‌های کوچکی از کراتین‌های به‌دام‌افتاده است. کراتین پروتئینی است که باعث استحکام سلول‌های پوست The strength of skin cells، ناخن‌ و مو می‌شود. با مرگ سلول‌های پوستی و ریزش آن‌ها درون منافذ پوست، کراتین به مرور جمع شده و در منفذ پوست به دام می‌افتد؛ در نتیجه یک کیست کوچک یا میلیوم تشکیل می‌شود.

اگر میلیا بسیار نزدیک به چشم باشد، در معالجه ممکن است به تخصص چشم‌پزشک نیز نیاز باشد؛ ولی در صورت وجود فاصله‌ی ایمن از چشم، برداشتن آن برای پزشک راحت‌تر است.

 

علت ایجاد میلیا چیست؟

 

ماسک معجزه کننده و درجه یک رفع میلیا/ میلیا چیست؟

 

علت اصلی بروز میلیای زیر چشم، ممکن است متفاوت باشد. این عارضه در برخی افراد به واسطه تروما (ضربه و آسیب) یا عمل جراحی زیبایی Cosmetic Surgery اتفاق می‌افتد. با این حال، هیچ دلیل واضحی وجود ندارد که چرا میلیا در برخی افراد ظاهر می‌شود؛ اما در برخی نه.

میلیا در نوزادان و کودکان بسیار رایج‌ است. در واقع، میلیا ۴۰ تا ۵۰ درصد از نوزادان را درگیر می‌کند. همچنین در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ مشخص شد که میلیا به‌ویژه در خانم‌های مسن رایج‌تر است.

 

ماسک خانگی برای جوش های سفید ریز یا میلیا

 

ماسک معجزه کننده و درجه یک رفع میلیا/ میلیا چیست؟

 

چای سبز و آلوئه ورا:

چای سبز و آلوئه ورا هر دو محصولی طبیعی برای پوست هستند. به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آلوئه ورا و چای سبز، در درمان میلیا مفید است.

به یک فنجان چای سبز 2 قاشق آلوورا اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه این خمیر را روی موضع بمالید و بعد با آب سرد بشویید.

 

اسکراب شکر و لیمو

طبیعت شن‌ریزه‌ای و سخت شکر یک لایه‌بردار عالی برای سلول‌های مرده از سطح پوست و خالی کردن منافذ آن است. آب لیمو روشن و شفاف کننده پوست است و روغن زیتون اثر مرطوب کنندگی بالایی دارد.

نصف یک لیمو را با دو قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون olive oil ترکیب کنید. این مخلوط را در نقاط مورد نظر قرار دهید. به صورت حرکات دورانی ماساژ داده و بعد از 20 دقیقه بشویید.
این کار را روزی 2 الی 3 بار تکرار کنید.

 

روغن درخت چای:

به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی که روغن درخت چای دارد به تنها در درمان milia بلکه برای از بین بردن آکنه و جوش مناسب است. این روغن را روی موضع بمالید و اجازه دهید تا جذب پوست شود و بعد با آب سرد بشویید.

 

عسل

طبیعت مرطوب عسل، رطوبت را در داخل سلول‌ها حفظ کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. آمینو اسیدها، آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در عسل به پوست لطافت و زیبایی Skin softness and beauty داده و به ساخت سلول‌های آن کمک می‌کنند.

یک قاشق غذاخوری از روغن جوجوبا را با 2 قاشق غذاخوری از عسل مخلوط کنید. این مخلوط را در سطح صورت پخش کرده و 15 الی 20 دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم شسته و خشک کنید.
این عمل را 3 الی 4 بار در هفته انجام دهید.

 

سرکه سیب و نشاسته ذرت

خاصیت بندآور (جمع کننده) سرکه سیب قرمز باعث جدا شدن سلول‌های مرده از سطح پوست می‌شود. نشاسته ذرت نیز روغن اضافی پوست را گرفته و منافذ روغنی را خشک می‌کند.

1. یک قاشق چای‌خوری از سرکه سیب قرمز را با 3 قاشق چای‌خوری از Corn starch نشاسته ذرت ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را روی نقاط مورد نظر قرار دهید. نیم ساعت صبر کرده و سپس با پارچه‌ای خیس آن‌را پاک کنید. این فرایند را به طور منظم انجام دهید.

 

ماسک دارچین

دارچین حاوی مواد ضد التهاب بوده که به درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله میلیا کمک میکند.
یک دوم قاشق چای‌خوری از پودر دارچین را با یک قاشق چای‌خوری از جوش شیرین و لیمو ترش مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی نواحی مورد نظر گذاشته و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید.
این عمل را دو بار در هفته انجام دهید.

 

روغن کرچک برای درمان میلیا

روغن کرچک دارای خواص مرطوب کنندگی ، ضدالتهابی و ضد تورم می باشد و به رفع سریع تر کیست های میلیا کمک می کند. برای این منظور می توانید:

• یک دوم قاشق چای خوری روغن کرچک را بر روی میلیا اعمال کنید.

• و یا این که ، می توانید یک دوم قاشق چای خوری از روغن کرچک Castor oil را با یک دوم قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کرده ، بر روی پوستتان استفاده کنید.

• اجازه دهید تا به مدت سی الی شصت دقیقه بر روی کیست بماند.

• یک بار در روز تکرار کنید.

• اگر این روغن را در اطراف چشم استفاده می کنید دقت کنید به چشمتان نرود. در حالت کلی از اصل و خالص بودن موادی که در اطراف چشمتان اسفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید.

 

ویتامین A برای رفع میلیا

میلیا می تواند با کمبود ویتامین A در ارتباط باشد. بعضی از افراد ادعا می کنند که با مصرف غذاهای غنی از ویتامین A، کیست های میلیا از پوستشان رفع شده است. پس بهتر است که غذاهای غنی از این ویتامین را در برنامه غذایی خود بگنجانید. هویج، اسفناج، سیب زمینی شیرین، برگ چغندر، کاهو، طالبی، فلفل دلمه ای و بروکلی سرشار از بتاکاروتن می باشند که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.

 

ماسک گلاب و چوب صندل برای درمان میلیا

ترکیب چوب صندل با گلاب به از بین بردن سلول های مرده پوست، جوان سازی پوست و همچنین به رفع میلیا کمک می کند. برای تهیه این ماسک مفید ، می توانید به این شکل عمل کنید:

• ابتدا پوست خود بشویید و خشک کنید.

• یک قاشق غذاخوری از پودر چوب صندل را با مقدار کافی از گلاب مخلوط کنید تا ماسکی با غلظت مناسب به دست آید. (نه زیاد رقیق باشد و نه زیاد غلیظ و سفت)

• این ماسک را بر روی پوستتان به صورت لایه ای یکنواخت As a uniform layer اعمال کنید.

• اجازه دهید تا به مدت سی دقیقه بر روی پوستتان بماند.

• بعد از آن ، پوست خود را با آب سرد شستشو دهید.

• این روش را روزی یک بار و برای حدود دو هفته انجام دهید.

 

تاثیر بخور برای رفع میلیا

بخور به باز شدن منافذ پوست و خروج مواد زائد و سموم از آن ها کمک کرده و از بین رفتن میلیا را آسان تر می کند. می توانید:

• مقداری آب جوش را در ظرفی با دهانه گشاد بریزید.

• صورت خود را بالای ظرف بگیرید و حوله ای تمیز را بر روی سر خود بیندازید.

• تا حدود پنج الی ده دقیقه ادامه دهید و بعد حوله را بردارید.

• بعد از آن ، ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد صورت خود را شستشو دهید.

• می توانید با توجه به نوع پوست خود بعد از بخور ، از گلاب و یا روغن کرچک بر روی پوستتان استفاده کنید.

• این روند را یک بار در هفته تکرار کنید.

 

پوست انار برای درمان میلیا

استفاده از پودر پوست خشک شده انار یکی دیگر از روش های رایج برای رفع میلیا است و این به علت خواص آنتی اکسیدان و لایه برداری آن است. ترکیبات موجود در پوست انار همچنین به کاهش آکنه ها و نقطه های سر سیاه کمک خواهد کرد. برای این منظور می توانید:

• مقداری از پوست انار را در سایه خشک کرده و سپس آن را پودر کنید.

• به دو قاشق غذاخوری از این پودر مقدار آب لیمو و یا گلاب Lemon juice or rose water اضافه کنید تا ماسکی با غلظت مناسب به دست آید.

• این ماسک را بر روی پوست خود قرار دهید.

• به مدت پانزده الی بیست دقیقه صبر کنید و بعد از آن، پوست خود را بشویید.

• روزی یک بار این روند را تکرار کنید.

 

بهتر است در این بخش به ماسک های دور چشم برای رفع چین و چروک و سفت شدن نواحی دور چشم هم توجه کنید با دستور ماسک های فوق العاده برای دور چشم زیبایی خود را تضمین کنید.

 

1. ماسک صورت سفیده‌ی تخم مرغ، ویتامین E و عسل

این ماسک صورت ساده موجب درخشندگی و رسیدن مواد مغذی به پوست می‌شود.

مواد لازم:

1 قرص ویتامین E؛
عسل؛
1 سفیده‌ی تخم مرغ؛

فواید این ماسک صورت:

سفیده‌ی تخم مرغ حاوی کالری بالایی بوده و سرشار از ویتامین‌هایی مانند ریبوفلاوین و سلنیوم است. هم‌چنین می‌تواند منافذ پوست را به طور طبیعی ببندد که اگر مواد طبیعی دیگری را به آن اضافه کنید، نتیجه چند برابر خواهد شد. سفیده‌ی تخم مرغ حاوی کلاژن بالایی است که یک مولتی ویتامین بوده و شامل ویتامین A است.

ویتامین E می‌تواند از پوست در مقابل نور آفتاب محافظت کند. فواید دیگر آن عبارتند از:

کاهش قرمزی؛
محافظت از آسییب بلند مدت امواج فرابنفش (UV)؛
جلوگیری از سرطان پوست؛
درمان آفتاب سوختگی؛
کاهش ورم؛
بهبود رنگ پوست؛
بهبود سیستم عروقی؛
تثبیت فشار خون و فواید دیگری که برای سلامتی ضروری هستند.

هم‌چنین این ویتامین در غذاهای زیادی مانند غلات، آجیل، دانه‌ها، غلات کامل، بادام زمینی، آووکادو، سبزیجات، روغن‌ها و بادام وجود دارد. عسل مواد مغذی را به پوست رسانده و آنتی‌باکتری و مرطوب‌کننده‌ای طبیعی است که پوست را تسکین داده و آن را درمان می‌کند.

طرز تهیه ماسک صورت:

قرص ویتامین E را در یک ظرف له کنید.
سپس کمی عسل به آن اضافه کنید.
سفیده‌ی تخم مرغ را به آن‌ها اضافه کرده و هم بزنید تا خمیری چسبناک به دست آید.
آن را زیر چشمانتان بزنید و چند دقیقه صبر کنید.
پوست را به خوبی با آب بشویید.

 

2. ماسک صورت گوجه و لیمو

مواد لازم:

1 گوجه؛
1 لیمو؛

در صورت امکان، هر دوی این مواد باید ارگانیک باشند.

فواید این ماسک:

گوجه دارای خواص مرطوب کنندگی و بازسازی پوست است. شاید به این موضوع دقت نکرده باشید، اما گوجه در محصولات مراقبت از پوست، مو و لب یافت می‌شود.

گوجه حاوی مواد زیر است:

ویتامین A که بازسازی کننده‌ی پوست است.
ویتامین B که تولید سلول‌های جدید را افزایش می‌دهد.
مواد معدنی که متابولیسم سلولی را تحریک می‌کنند.

احتمالاً کاربرد لیمو در داروهای زیبایی شناخته شده‌تر از گوجه است.

لیمو خاصیت ضد عفونی کنندگی طبیعی داشته و از بروز بیماری و حساسیت جلوگیری می‌کند.
می‌توان از آن برای پوست‌های چرب یا ترکیبی که منافذ بزرگی دارند، استفاده کرد.
هم‌چنین لیمو برای از میان بردن لک بسیار مفید است.

لطفاً به خاطر داشته باشید که لیمو شدیداً اسیدی است، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم که پیش از خواب از ماسک‌های حاوی لیمو استفاده کنید. لیمو حاوی ماده‌ای شیمیایی به نام پسورالن است که باعث واکنش پذیری بالای پوست در طول روز می‌شود. اگر از آن در ماسک صبحگاهی استفاده می‌کنید، لطفاً کل روز را در خانه بمانید.

 

طرز تهیه ماسک صورت:

آب گوجه و لیمو را گرفته و در ظرفی بریزید.
آن‌ها را با قاشق به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.
این ترکیب را به آرامی به زیر چشم‌هایتان بزنید.
یک ساعت صبر کرده و سپس آن را با آب بشویید.

3. ماسک صورت سیب زمینی، عسل و روغن زیتون

این ماسک، سیاهی دور چشم و پف آن را از میان می‌برد، پوست را تسکین داده و مواد مغدی را به آن می‌رساند.

 

مواد لازم:

1 سیب زمینی کوچک؛
1 قاشق غذاخوری عسل؛

روغن زیتون فرابکر

 

فواید این ماسک صورت:

احتمالاٌ نمی‌دانستید سیب‌زمینی چه تاثیر فوق العاده‌ای برای skin پوست دارد. این ماده‌ی شگفت انگیز می‌تواند بدن را سم‌زدایی کرده، مو و ناخن‌ها را تقویت کرده و چین و چروک‌ها را از میان ببرد. سیب‌زمینی منبع خوبی از ویتامین A، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان‌هاست که اهمیت زیادی در رساندن مواد مغذی به پوست دارند.

روغن زیتون فواید زیادی برای مو دارد، اما برای پوست نیز مناسب است. فواید دیگر آن عبارتند از:

از بین بردن چین و چروک؛
برای پوست‌های مستعد به جوش و آکنه مناسب است.
باعث رطوبت رسانی به پوست می‌شود که برای پوست‌های خشک مناسب است.
از بین بردن آلودگی‌ها؛
مرطوب کنندگی پوست خشک لب؛

 

طرز تهیه ماسک صورت:

سیب زمینی را پوست بکنید و آن را رنده کنید.
سیب زمینی را با 1 قاشق غذاخوری عسل و کمی Extra virgin olive oil روغن زیتون فرابکر مخلوط کنید (به اندازه‌ی از روغن زیتون استاده کنید تا ترکیب به شکل خمیر در بیاید).
آن را به آرامی به زیر چشم‌هایتان بزنید و نیم ساعت صبر کنید.
سپس آن را با آب گرم بشویید.

می‌توانید دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

4. ماسک صورت خیار و لیمو

این ماسک صورت با تسکین و آبرسانی به ناحیه‌ی زیر چشم، پف چشم و سیاهی آن را از میان می‌برد.

مواد لازم:

نصف یک خیار بزرگ؛
آب نصف لیمو؛

فواید این ماسک صورت:

خیار دارای خاصیت سفت‌کنندگی است که به چشم‌های خسته نیرویی دوباره بخشیده و برای آن‌ها بسیار مفید است. خیار یکی از درمان‌های بسیار موثر برای سیاهی دور چشم است.

طرز تهیه ماسک صورت:

خیار را رنده کنید؛ این کار روش خوبی برای گرفتن آب آن است.
آب خیار را به مدت 1 ساعت داخل یخچال بگذارید.
آبلیمو را به آب خیار سرد شده اضافه کنید.
دو تکه پنبه را در این ترکیب خیسانده و زیر چشمانتان بگذارید.
به مدت 15 دقیقه صبر کنید.

 

5. ماسک صورت روغن بادام و لیمو

این ماسک یکی از ماسک‌های طبیعی صورت برای سیاهی دور چشم است.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری روغن بادام؛
1 قاشق غذاخوری آبلیمو؛

فواید این ماسک صورت:

لیمو حاوی ویتامین C، B، ریبوفلاوین، کلسیم، فسفر، منیزیم، پروتئین و کربوهیدرات است. روغن بادام حاوی ویتامین E و مواد معدنی دیگر مانند منیزیم، کلسیم و ویتامین D بوده و چربی بالایی دارد.

طرز تهیه:

1 قاشق غذاخوری روغن بادام را در یک ظرف بریزید.
1 قاشق غذاخوری آبلیمو را در حال هم زدن به آن اضافه کنید.
آن‌ها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.
ترکیب حاصل را با استفاده از پنبه به آرامی به زیر چشم‌ها بزنید.

هر شب پیش از خواب از آن استفاده کنید.

 

فیشیال و ماسک های درخشان کننده پوست

تاثیر پوست سیب زمینی بر زیبایی + ماسک و آموزش استفاده

درمان سریع سیاهی و گودی زیر چشم / انواع ماسک کبودی زیر چشم

ماسکی برای زیبایی چشم

 

What is a miracle mask and first-class Melia / Melia removal

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان