4 ملکه جهنمی/ عروس های شمائیل فرشته های رانده شده

مجموعه : جالب ترین ها
4 ملکه جهنمی/ عروس های شمائیل فرشته های رانده شده

ملکه های جهنمی و فرشتگانی که در عرفان سوکوبویی شدند!

 

 

داستان، افسانه یا روایت های خواندنی و جالب در خصوص ملکه های جهنمی.

 

 

ابتدا توضیحات علمی

 

در زمینه پزشکی، برخی اعتقاد دارند که داستانهای مربوط به برخورد با سوکوبی شباهت زیادی به پدیده معاصر افرادی دارد که افراد ربوده شده توسط بیگانگان را گزارش می کنند، که به فلج خواب و توهم ناشی از فرهنگ معاصر آنها نسبت داده شده است.

 

همانطور که در اثر عرفانی یهود Zohar و متن قرآنی قرون وسطایی الفبای بن سیره به تصویر کشیده شده است ، لیلیث اولین همسر آدم بود، که بعداً تبدیل به یک سوکوبوس شد.

 

سوکوبوس چیست؟

 

4 ملکه جهنمی/ عروس های شمائیل فرشته های رانده شده

 

یک دیو لیلین به شکل مؤنث یا به عبارتی یک موجود فراطبیعی در فولکلور است که به شکل زنی در رؤیای مردان و به منظور اغوا نمودن آن‌ها، معمولاً از طریق آمیزش جنسی ظاهر می‌شود!

 

همتای مذکر آن با عنوان اینکوبوس شناخته می‌شود. آن‌ها بر خلاف همتای مرد خود، به شکل زنان بسیار زیبا و فریبنده یا جادوگر بودند، اگرچه برخی مواقع دارای بال‌هایی شبیه به خفاش و ویژگی‌های شیطانی دیگر همچون شاخ، دم، سُم و دندان‌های بلند نیش هستند.

 

سوکوبوس قادر به مکیدن نیروی حیات مردان بودند و سپس آن‌ها را خسته رها می‌کردند یا حتی از پای درمی‌آوردند!

باورهای مذهبی حاکی از آن است که آمیزش جنسی مکرر با سوکّوبوس ممکن است منجربه لطمه به سلامت و وضعیت روحی یا حتی مرگ شود.خدایا به خودت و نور الهیت پناه می برم.

 

دیو لیلین پس از جفت گیری با فرشته سمائل یا شمائل، آدم را ترک کرد و از بازگشت به باغ عدن امتناع کرد.

در کابالای زوهریستیک، چهار سوکوبی وجود داشت که با فرشته سمائل جفت گیری کردند.

 

چهار ملکه اصلی شیاطین وجود داشتند:

 

لیلیث، آیشث، اگرات بات ملات و نعمه. اما اسامی این ملکه های شیطان در برخی از کتب تاریخی متغیر است:

 

4 ملکه جهنمی/ عروس های شمائیل فرشته های رانده شده

 

لیلیث به معنی اولین انسان مونث در خلقت

ایِشِث به معنی روح خوار

ناماه به معنی خدای غیب گویی

آگرات به معنی مادر توهم و جادویی

 

هم چنین بیان شده که ساکوبوس ممکن است به شکل یک دختر جوان زیبا ظاهر شود اما بازرسی دقیق تر ممکن است ناهنجاری های بدن او را نشان دهد، مانند پنجه های پرنده مانند یا دم های مار که شکل ظاهری او را ترسناک می کند!

 

 

فولکلور همچنین عمل نفوذ جنسی به ساکوبوس را شبیه ورود به غار یخ توصیف می کند، و گزارش هایی وجود دارد که سوکوبی مردان را مجبور به اجرای حشره کش روی فرج های خود می کند، که با ادرار و سایر مایعات چکیده می شود.

به همین دلیل در طول تاریخ، کشیشان و خاخام ها، از جمله هانینا بن دوسا و آبای، سعی کردند قدرت سوکوبی را بر انسان ها مهار کنند.

 

با این حال، همه سوکوبی ها بدخواه نبودند. با توجه به ترفندهای درباریان، ظاهراً پاپ سیلوستر دوم (999-1003) با یک سوکوبوس به نام مریدینا درگیر بوده است که به او در دستیابی به رتبه بالای خود در کلیسای کاتولیک کمک کرده است. او قبل از مرگ به گناهان خود اعتراف کرد و توبه کرد.

 

 

قابلیت تکثیرسوکوبوس ها

 

طبق گفته کابالا و مدرسه راشبا، 3 ملکه اصلی شیاطین، آگرات بات محلات، نعمه، ایشث زنونیم و همه هم گروهان آنها به جز لیلیت فرزند به دنیا می آورند. طبق افسانه های دیگر، فرزندان لیلیث را لیلین می نامند.

با توجه به Malleus Maleficarum یا چکش جادوگران، نوشته شده توسط هاینریش کرامر (Institoris) در سال 1486، سوکوبی ها منی را از مردانی که آنها را اغوا می کنند، جمع آوری می کند.

 

4 ملکه جهنمی/ عروس های شمائیل فرشته های رانده شده

 

انکوبی یا شیاطین مرد، سپس از مایع منی برای بارور کردن زنان انسان استفاده می کنند، بنابراین توضیح می دهد که چگونه شیاطین می توانند کودکان را علیرغم اعتقاد سنتی مبنی بر عدم توانایی باروری، تحت تأثیر قرار دهند.

 

اختلاف نظرها درباره چگونگی زاد ولد سوکوبوس ها

 

 

پادشاه جیمز در پایان نامه خود با عنوان Dæmonologie امکان تکثیر موجودات فرشته را رد می کند و در عوض پیشنهاد می کند که شیطان دو روش برای بارور کردن زنان انجام می دهد:

 

روش اول: سرقت اسپرم از مردی مرده بیرون آورده و به زن تحویل دهید.

 

اگر دیو بتواند منی را به سرعت خارج کند، نمی توان آن ماده را فوراً به میزبان ماده منتقل کرد و باعث سرد شدن آن می شود.

این دیدگاه وی را توضیح می دهد که سوکوبی و اینکوبی یک موجود شیطانی واحد بودند و تنها بر اساس جنسیت های عذاب آوری که با آنها صحبت می شد متفاوت توصیف می شد.

 

روش دوم: این ایده بود که یک جنازه می تواند توسط یک شیطان تسخیر شود، که باعث می شود قیام کند و با دیگران رابطه جنسی برقرار کند. با این حال، هیچ اشاره ای به جنسیت زن نشده است تا بتواند رابطه ای با مردان باشد برای زاد و ولد.

 

سوکوبوس ها در فرهنگ عربی

 

در اساطیر عرب، قارینه (قرینة) روحی شبیه به سوکوبوس است، احتمالاً ریشه در دین مصر باستان یا در باورهای متحرک عربستان قبل از اسلام دارد.

 

قارینه با شخص می خوابد و در هنگام خواب روابطی دارد که در خواب دیده می شود.

 

گفته می شود که آنها نامرئی هستند، اما یک فرد با دید دوم می تواند آنها را ببیند، اغلب به شکل گربه، سگ یا سایر حیوانات خانگی خانگی هستند!!

افرادی که می توانند واقعیت این نامرئی ها را ببیند به گفته ای نمی توانند ازدواج کنند وگرنه قارینا به آنها آسیب می رساند.

 

تا به امروز، بسیاری از افسانه های آفریقایی ادعا می کنند که مردانی که تجربه مشابهی با چنین اصل (ساکوبوس) در خواب (معمولاً به شکل یک زن زیبا) دارند، به محض بیدار شدن بسیار خسته هستند!

 

اغلب ادعای حمله معنوی را دارند. معمولاً به منظور درخواست توسل به خدا برای حفاظت و مداخله الهی، از آیین های مخصوص به خودشان استفاده می کنند، تا بتوانند کمی روح خودشان را آرام کنند.

 

 

خط پایانی:

دنیای شگفت انگیز ما قبل انسان ها تا کنون بسیار پیچیده و با ضد و نقیض های بسیاری بوده است. افسانه هایی که پس از گذشت قرنها و هزاران سال هنوز دست به دست می چرخد اما تحریف هایی که در آن انجام می شود گاها اطلاعات نادرستی به ما می دهد.

اما برای شناخت نژادهای انسانی اصل موضوع بیان شده. فقط می توانم بگویم هر چقدر تحقیق کنیم و مطالعه داشته باشیم کسی به راز این افسانه ها و پیدایش انسان ها پی نمی برد.

 

خدایا چه خلقت لایزال، پیچیده و بینهایتی داری …


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان