بهترین دکتر زنان برای درمان کیست تخمدان در اصفهان چه کسی است؟

مجموعه : بیماری ها
بهترین دکتر زنان برای درمان کیست تخمدان در اصفهان چه کسی است؟

بهترین دکتر زنان برای درمان کیست تخمدان در اصفهان چه کسی است؟

 

 

تخمدان‌ها اندام‌های تناسلی زنان هستند که در پایین شکم قرار گرفته‌اند. یکی از مشکلات رایجی که برای دختران و زنان ممکن است ایجاد شود، کیست تخمدان است. بیش‌تر کیست‌ها خطر چندانی ندارند، اما بعضی از آن‌ها ممکن است سرطانی باشند. به همین خاطر پیدا کردن یک پزشک زنان خوب که بتواند پس از معاینه تشخیص دقیقی بدهد، اهمیت زیادی در درمان شما دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا لیستی از بهترین دکتر زنان اصفهان را داشته باشید.

 

درمان کیست تخمدان در اصفهان توسط پزشک زنان خوب

 

علت دچار شدن به کیست تخمدان

آزاد‌سازی تخمک در طول دوران قاعدگی، یکی از اصلی‌ترین دلایل ابتلا به کیست تخمدان است. یک پزشک زنان خوب با تشخیص درست علت ایجاد بیماری، شما را برای درمان راهنمایی کرده و در صورت نیاز، جراحی انجام می‌دهد. به طور کلی کیست تخمدان به کیسه‌های توده مانندی گفته می‌شود که پر از مایع هستند و داخل یا روی تخمدان رشد می‌کنند. این بیماری بر اثر عوامل زیر ایجاد می‌شود:

  • تولید مثل غیر طبیعی سلولی باعث ایجاد سیست آدنوما و کیست درموئید می‌شود.
  • کیست‌های آندومتریوز در مراحل پیشرفته‌ بیماری، روی تخمدان به وجود می‌آیند.
  • بیماری التهابی لگن شامل نوعی عفونت‌های شدید است و با سرایت کردن به تخمدان، باعث بروز کیست می‌شود.

 

روش‌های رفع کیست تخمدان و مشکل زنان

 

 روش‌های رفع کیست تخمدان و مشکل زنان

 

برای درمان کیست تخمدان باید به یک پزشک زنان خوب مراجعه کرد. ابتدا پزشک متخصص وضعیت بیمار را بررسی کرده و سپس متناسب با سن بیمار و علائم بروز بیماری، یک راهکار مناسب پیشنهاد می‌دهد. در صورت عملکردی بودن کیست تخمدان، با گذشت چند هفته خود به خود مشکل برطرف می‌شود. در مقابل اگر درمان به خوبی انجام نشود، پزشک زنان پس از گذشت چند هفته تا چند ماه سونوگرافی را تجویز می‌کند. راهکارهای درمانی زیر برای درمان کیست تخمدان و بهبود شما بهترین هستند:

 

 

روش اول | جراحی کیست تخمدان

 

اگر کیست شما علائمی مثل بزرگ شدن داشته باشد، پزشک زنان جراحی را پیشنهاد می‌دهد. اینکه نوع عمل چگونه باشد به این بستگی دارد که اندازه کیست تخمدان چقدر است و چطور در سونوگرافی دیده می‌شود. انواع جراحی‌های مناسب برای رفع کیست تخمدان عبارتند از:

1.          لاپاراسکوپی

در این روش یک پزشک زنان خوب می‌داند که باید با ایجاد برش کوچکی در شکم، یک دوربین را وارد بدن کند. این دوربین از حفره لگن و اندام تناسلی شما فیلمبرداری کرده و جزئیات آن را نشان می‌دهد. در صورت نیاز، کیست‌های تخمدان به وسیله برش کوچک برداشته می‌شوند.

1.          لاپاراتومی

اگر کیست تخمدان بیش از حد بزرگ شده باشد، پزشک روی شکم یک برش طولی یا عرضی ایجاد می‌کند. سپس از کیست نمونه‌برداری کرده و در صورت سرطانی بودن آن، تصمیم می‌گیرد که چطور رحم و تخمدان‌ها را خارج کند.

 

 

روش دوم | دارو درمانی

 

قرص‌های ضد بارداری بهترین روش برای رفع کیست تخمدان هستند که باعث توقف تخمک‌گذاری و پیشگیری از ایجاد کیست‌های بعدی می‌شوند. در خانم‌های دارای کیست تخمدان، میزان هورمون‌های زنانه کاهش یافته و با مصرف قرص‌های ضد بارداری، این هورمون‌ها بیش‌تر و تخمک‌گذاری منظم می‌شود.

استفاده از قرص‌های ضد بارداری برای درمان کیست تخمدان به‌صورت خودسرانه ممنوع است و باید به یک پزشک زنان خوب مراجعه کنید.

 

درمان خانگی کیست تخمدان

 

اگر کیست تخمدان علائم و نشانه‌های محدودی داشت، به احتمال زیاد توسط راهکار‌های خانگی برطرف می‌شود. با توجه به اینکه استفاده از قرص‌های ضد بارداری برای دختران مجرد ضرر دارد و سیکل عادت ماهانه آن‌ها را به هم می‌زند، درمان خانگی بهترین راه برطرف کردن کیست تخمدان در این بیماران است. مهم‌ترین راهکار‌های درمانی برای رفع کیست تخمدان که توسط یک پزشک زنان خوب پیشنهاد می‌شوند عبارتند از:

حفظ تناسب اندام و کنترل هورمون‌های تولید‌کننده کیست یکی از بهترین روش‌های پیشگیری است.

انجام یوگا، مدیتیشن و تنفس عمیق با کاهش استرس و اضطراب باعث بهبود درد ناشی از کیست‌های تخمدان می‌شود.

دارو‌های ضد دردی مثل استامینوفن، ناپروکسن و ایبوپروفن بدون نسخه قابل تهیه بوده و درد ناشی از کیست را کم‌تر می‌کنند.

  • گرما درمانی با پد حرارتی در کاهش گرفتگی و درد عضلات نقش دارد.
  • حمام نمک درد ناشی از کیست تخمدان را بهبود می‌دهد.
  • تغییر در سبک زندگی و رعایت رژیم غذایی باعث مدیریت منظم علائم کیست تخمدان می‌شود.
  • بادام با داشتن سطح بالایی از منیزیم، به رفع درد و گرفتگی عضلات کمک می‌کند.
  • چای بابونه و زنجبیل دارای خواص ضد التهابی هستند و گرفتگی عضلات ناشی از کیست‌های تخمدان را برطرف می‌کنند.

 

انتخاب دکتر زنان خوب در اصفهان

 

 انتخاب دکتر زنان خوب در اصفهان برای درمان کیست تخمدان

 

یکی از مهم‌ترین موارد موثر بر درمان کیست تخمدان و بهبود سریع بیمار، انتخاب یک پزشک زنان خوب است. به عنوان فردی که در اصفهان یا شهر‌های کوچک اطراف آن زندگی می‌کند، با مراجعه به بهترین دکتر زنان اصفهان می‌توانید سریع بیماری خود را تشخیص داده و اقدامات لازم را برای درمان انجام دهید.

خوشبختانه اصفهان با داشتن پزشکان متخصص ماهر و باتجربه یکی از بهترین شهر‌ها برای تشخیص و درمان این بیماری است. بهترین پزشک زنان در این شهر کسی است که علائم و نشانه‌های شما را در نظر می‌گیرد، شما را معاینه می‌کند، بیماری و علت ایجاد آن را به طور صحیح تشخیص می‌دهد و سپس از روش‌هایی مثل دارو درمانی، جراحی و… برای درمان استفاده می‌کند.

 

ویژگی دکتر زنان خوب

 

یک دکتر زنان خوب و حرفه‌ای، نقش مهمی در حفظ سلامت و زندگی بانوان دارد. بدین ترتیب می‌تواند با غربالگری بیماری‌ها و مشکلات، خانم‌های عزیز را برای درمان راهنمایی کند.

  • امکان رزرو نوبت به‌صورت اینترنتی
  • دانش و مهارت کافی پزشک برای بهبود سریع بیمار
  • تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، داشتن تجربه بالا و سابقه کار طولانی
  • آشنا کردن بیمار با شیوه کار و روند درمان
  • داشتن احساس مسئولیت و پاسخگویی به سوالات بیمار با صبر و حوصله

 

رزرو آنلاین نوبت از طریق دکتر دکتر

 

اگر شما هم در اصفهان زندگی می‌کنید و به دنبال بهترین دکتر زنان در اصفهان هستید، کافی است در اینترنت جستجو کنید و سری به سایت دکتر دکتر بزنید.

در این سایت لیستی از بهترین دکتر زنان اصفهان را می‌بینید که اطلاعات تمامی پزشکان کنار اسامی آن‌ها درج شده است. به همین دلیل انتخاب بهترین پزشک متخصص زنان برای شما هم راحت‌تر می‌شود.

با مشاهده لیست این پزشکان در سایت دکتر دکتر، انتخاب پزشک زنان خوب در اصفهان چندان کار سختی نیست. دکتر دکتر یک سامانه اینترنتی ارائه دهنده خدمات نوبت دهی آنلاین و مشاوره پزشکی است که لیستی با بیش‌تر از 1000 متخصص را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

نحوه جستجوی پزشک زنان و زایمان شهر اصفهان در دکتردکتر

 

توصیه می‌کنیم برای تجربه قاعدگی‌های منظم، بارداری و زایمان مطمئن، بهداشت جنسی و اطمینان از سلامت اندام‌های داخلی زنانه به دنبال پزشک خوب زنان و زایمان اصفهان باشید. تمامی پزشکان زنان اصفهان که در سامانه دکتردکتر دارای پروفایل هستند، تایید شده و دارای پروانه طبابت معتبرند.

 

 

نحوه دریافت نوبت پزشک زنان و زایمان شهر اصفهان از سایت دکتردکتر

 

 

برای اینکه بتوانید دکتر زنان و زایمان اصفهان را پیدا کنید، ابتدا از سمت چپ بخش جستجو روی «همه ایران» کلیک کرده و شهر اصفهان را انتخاب کنید. سپس از لیست تخصص‌های دکتردکتر، «زنان و زایمان» را انتخاب کنید تا لیست پزشکان متخصص و فوق تخصص شهر اصفهان برای شما نمایش داده شود.

 

 

نوبت‌دهی اینترنتی متخصص زنان اصفهان چگونه است؟

 

نوبت‌دهی پزشکان زنان و زایمان اصفهان به صورت اینترنتی در سایت دکتردکتر انجام می‌شود. به این معنی که برای دریافت نوبت دکتر دیگر نیاز به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به مطب نیست.

شما می‌توانید به صورت کاملا آنلاین و 24 ساعته از دکترهای زنان و زایمان شهر اصفهان نوبت بگیرید. همچنین امکان لغو یا جابه‌جایی رایگان نوبت از حساب کاربری وجود دارد. البته برای پزشکانی که پرداخت ودیعه دارند، بازگشت وجه تنها تا قبل از 24 ساعت امکان پذیر است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان