آشنایی با آبشار نیاگارا و جاذبه های اطراف آن

آشنایی با آبشار نیاگارا و جاذبه های اطراف آن

طبیعت همواره پر از جاذبه‌ها و شگفتی‌هایی بوده که چشم‌های ما را به خود خیره می‌کنند. از کوه‌ها و جنگل‌ها گرفته تا دریای بی‌انتهایی که نمادی از بی‌کرانگیست، می‌توانند لذت نابی را به وجودتان تزریق کنند. یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی که همواره گردشگران را به سمت خود می‌کشاند، آبشار است.

از میان آبشارهای سرتاسر جهان، «نیاگارا» را می‌توان معروف‌ترین آن‌ها دانست. با توجه به محبوبیت این آبشار، تصمیم گرفتیم تا این مقاله را به معرفی نیاگارا و جاهای دیدنی کانادا اختصاص دهیم.

 

آشنایی با آبشار نیاگارا و جاذبه های اطراف آن

معرفی آبشار نیاگارا و دلایل محبوبیت آن

اگرچه آبشار نیاگارا را می‌توان معروف‌ترین آبشار جهان دانست، اما بسیاری از ما تنها نام این جاذبه دیدنی را شنیده‌ایم و اطلاعات چندانی درباره آن نداریم. با وجود آن که اغلب نیاگارا به عنوان بلندترین آبشار دنیا شناخته می‌شود، اما باید گفت این ادعا صحیح نیست و آبشار «آنجل» بلندترین آبشار دنیاست. با این حال نیاگارا نیز یکی از بلندترین‌ها محسوب می‌شود.

از دیگر دلایل محبوبیت نیاگارا این است که سرعت حرکت آب در آن بیشتر از آبشارهای دیگر بوده و همین مسئله، منظره فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند. علاوه بر آن، اطراف این آبشار با جاذبه‌های دیگری پر شده تا بازدیدکنندگان بتوانند نهایت بهره را از مدت زمان حضور خود در آبشار ببرند.
بخش اعظم آبشار نیاگارا در کشور کانادا واقع شده است؛ اما به طور کلی نیاگارا متعلق به آمریکا نیز هست.

در حقیقت آبی که در این آبشار جاری می‌شود، در آمریکا نیز ادامه پیدا می‌کند. جالب است بدانید آبشار نیاگارا از سه آبشار دیگر دیگر پدید آمده است. آمریکا و کانادا این آبشارها را میان خود تقسیم کرده و مرزی هم مابین آن‌ها مشخص کردند؛ اما سرعت بالای آب و حجم زیاد آن باعث تخریب این مرز شدند. این روزها باز هم بر سر مالکیت این آبشارها اختلاف نظرهایی وجود دارد.

دریاچه «ایری» در کانادا آبی که در نیاگارا جاری می‌شود را تأمین می‌کند. در ادامه مسیر این آب از پستی‌ها و بلندی‌های مختلف گذشته و با سقوط از ارتفاع آبشار نیاگارا، به سمت دریاچه «انتاریو» روانه می شود. حجم آب در فصول مختلف سال متفاوت است و در تابستان به بیشترین مقدار خود می‌رسد. ۶۴۰۰ مترمکعب آب در هر ثانیه در فصل تابستان از آبشار نیاگارا پایین می‌ریزد و حجم آن در زمستان تا ۱۴۰۰ مترمکعب در ثانیه کاهش می‌یابد.

سه آبشار مهم که نیاگارا را ایجاد کرده‌اند

پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم که آبشار نیاگارا از سه آبشار دیگر به وجود آمده است و هر سه آن‌ها مناظر دیدنی و جذابی را خلق کرده‌اند. بازدیدکنندگان این پدیده طبیعی حس و حالی را تجربه می‌کنند که گویی در دل بهشت ایستاده‌اند. صدای آب و تماشای ریزش آن، روحتان را به پرواز در می‌آورد. در ادامه به سه جزء تشکیل‌دهنده نیاگارا خواهیم پرداخت.

 

 سه آبشار مهم که نیاگارا را ایجاد کرده‌اند

آبشار نعل اسبی

یکی از جاهای دیدنی کانادا که از اجزای تشکیل دهنده نیاگارا هم هست، آبشار «نعل اسبی» نامیده می‌شود. بخش اعظم آبشار نعل اسبی یعنی چیزی در حدود ۹۰ درصد آن در محدوده کانادا واقع شده است و ۱۰ درصد آب آن هم از آمریکا تأمین می‌شود.

به همین خاطر آن را «آبشار کانادایی» هم می‌نامند. ارتفاع این آبشار تقریباً ۵۰ متر است و حجم و سرعت ریزش آب در آن بسیار بالاست. همین مسئله سبب تخریب بستر زیرین آبشار شده و محققان معتقدند این تخریب، توقف ناپذیر خواهد بود. تا کنون ۱۲۰ متر از سطح زیرین آبشار تخریب شده است.

آبشار آمریکایی

آبشار آمریکایی همان طور که از نام آن پیداست، در کشور آمریکا واقع شده و زینت بخش نیویورک زیباست. ارتفاع این آبشار ۳۴ متر است؛ البته در بخش‌هایی به۲۱ متر نیز می‌رسد.

این تفاوت ارتفاع در قسمت‌های مختلف آبشار به دلیل فرسایش سنگ‌ها در اثر تماس مداوم با آب است. جالب است بدانید گروهی از مهندسین آمریکایی نزدیک به نیم قرن پیش پروژه‌ای را در این آبشار پیاده‌سازی کردند تا ریزش آب را تغییر داده و روند تخریب آبشار را کند کنند. خوشبختانه این پروژه نتیجه مطلوبی داشت و حالا آب‌ها آسیب کمتری به اطراف آبشار وارد می‌کنند.

آبشار نقاب عروس

نقاب عروس کوچک‌ترین بخش آبشار نیاگاراست که در نیویورک واقع شده و ۲۴ متر ارتفاع دارد. این آبشار نمای ساده‌ای دارد و آب‌ها در آن به ساده‌ترین شکل از ارتفاع به پایین می‌ریزند. این آبشار در گذشته با نام‌های «آیریس» و «لونا» شناخته می‌شد.

 

هیجان‌انگیزترین تفریحات نیاگارا

در اطراف آبشار نیاگارا تفریحاتی در نظر گرفته شده‌اند تا مسافران نهایت لذت را در زمان بازدید از این جاذبه ببرند. با هر سلیقه و هر سن و سالی که به نیاگارا بروید، می‌توانید از تفریحات اطراف آن بهره‌مند شوید. به عنوان مثال:

• در ساده‌ترین حالت می‌توانید در اطراف نیاگارا به پیاده‌روی بپردازید و از طبیعت بکر این ناحیه لذت ببرید.
• قایق‌سواری در دل آبشار یکی از محبوب‌ترین تفریحات نیاگاراست که نباید آن را از دست بدهید.
• جالب است بدانید قسمت‌هایی از آب‌های پایین آبشار به شنا و آبتنی بازدیدکنندگان اختصاص داده شده است.
• رستوران‌های اطراف نیاگارا بهترین تفریح برای آن‌هایی هستند که از غذا خوردن لذت می‌برند. رستوران «هارد راک» را می‌توان یکی از بهترین رستوران‌های این ناحیه دانست.
• یک زیپ لاین در محدوده آبشار نیاگارا کشیده شده که می‌توانید از آن استفاده کنید. زیپ لاین از جمله هیجان‌انگیزترین تفریحات آبشار است که آدرنالین خودتان را بالا می‌برد.

سفر به کانادا و بازدید از نیاگارا با فلای تودی

 

سفر به کانادا و بازدید از نیاگارا با فلای تودی

 

کانادا کشوری سردسیر با برف‌ و یخبندان فراوان است که البته در فصول گرم سال، به یکی از زیباترین کشورها برای سفر تبدیل می‌شود. انواع تفریحات و امکانات گوناگون در این کشور وجود دارند که آن را به محیطی مطلوب برای زندگی و همچنین سفر تبدیل کرده‌اند. برای بازدید از نیاگارا و سایر جاهای دیدنی کانادا می‌توانید بلیط پرواز به کانادا را از مدتی قبل از وبسایت فلای تودی تهیه کرده و هتل مد نظر خود را نیز از همین مرجع رزرو کنید.
شهرهای مختلف کانادا را می‌توان از جمله لوکس‌ترین نقاط دنیا دانست. کافیست یک بار همراه فلای تودی به کانادا سفر کنید تا خاطره آن هیچ گاه از ذهنتان پاک نشود. فلای تودی امکان رزرو آنلاین هتل و خرید آنلاین بلیط هواپیما را برای‌تان فراهم می‌کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان