سودآورترین کسب‌ و کارهای اپل+ نحوه کسب درآمد اپل از کارت‌ها

مجموعه : مقاله و تحقیق
سودآورترین کسب‌ و کارهای اپل+ نحوه کسب درآمد اپل از کارت‌ها

سودآورترین کسب‌ و کارهای اپل+ نحوه کسب درآمد اپل از کارت‌ها

سودآورترین کسب‌وکارهای اپل کدام‌ها هستند؟ نحوه کسب درآمد اپل از کارت‌ها چگونه است؟ کمپانی اپل یکی از شرکت‌هایی است که همواره کنجکاوی کاربران را به خود جلب کرده است؛ به همین اطلاعات بیشتر درباره نحوه فعالیت این شرکت، از پرتکرارترین سوالات است.

شرکت اپل در سال 1976 فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز و در طول زمان، پیشرفت بیشتری در حوزه‌های مختلف تکنولوژی کسب کرد.

 

سودآورترین کسب‌ و کارهای اپل+ نحوه کسب درآمد اپل از کارت‌ها

 

این پیشرفت به حدی بود که در یک دهه گذشته محصولات اپل به کیفیت بسیار بالایی رسیده و توانستند محبوبیت بسیار زیادی در میان خریداران به دست بیاورند.

سال 2018 بود که ارزش بازار اپل از 1 تریلیون دلار هم گذشت و از این لحاظ به اولین شرکت آمریکایی تاریخ تبدیل شد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که توانست ارزش بازار اپل را تا این حد بالا ببرد، فعالیت آن در حوزه‌های مختلف و ورود به بازارهای متفاوت بود؛

در واقع این شرکت، علاوه بر تولید محصولات مختلف، در حوزه خدمات هم پیشی گرفت و حتی گیفت کارت اپل را برای ارائه خدمات بهتر و دسترسی سریع‌تر کاربران به محصولات مختلف طراحی کرد.

در ادامه این مطلب سودآورترین کسب‌وکارهای اپل را به طور کامل معرفی می‌کنیم تا بیش از پیش با این شرکت معتبر و نحوه درآمدزایی آن آشنا شوید.

 

آشنایی با بهترین محصولات و کسب و کارهای اپل

کسب‌وکارها و محصولات اپل به‌مرورزمان بیشتر شدند و در حال حاضر تمامی آن‌ها در بازار جهانی حرف اول را می‌زنند. در واقع این کمپانی با تولید محصولات مختلف، شاخه‌های کسب‌وکار خود را گسترده‌تر کرد تا تعداد مشتریان خود را بالاتر ببرد. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین محصولات Apple هستند که از آن‌ها به‌عنوان سودآورترین کسب‌وکارهای نیز یاد می‌شود.

آیفون

تعداد محصولات اپل زیاد است؛ اما بدون شک آیفون به‌عنوان محصول اصلی این شرکت، شهرت بیشتری در میان خریداران دارد. گوشی‌های آیفون در مدل‌های مختلف و با مشخصات خاصی تولید می‌شوند تا کاربران استفاده از گوشی هوشمند را در سطح بالایی تجربه کنند.

از سال 2009 گوشی‌های آیفون در میان 5 محصول پرفروش جهان قرار گرفت و حتی در سال 2020 فروش آن‌ها با 55.96 میلیارد دلار، بیشتر از چیزی بود که تحلیلگران وال استریت پیش‌بینی کرده بودند.

این کمپانی با ارائه آیفون 13 استانداردهای جدید را در سطح جهان پیاده سازی کرد؛ به همین دلیل محبوبیت آن در میان خریداران بیشتر از قبل شد.

زمان زیادی طول نکشید که با ارائه آیفون 14 و 15 غوغای اپل در بازار گوشی بیشتر شد و درآمد آن رکوردهای مختلفی را جابه‌جا کرد.

در سال 2021 فروش واحد آیفون بیش از 192 میلیارد دلار اعلام شد که در مقایسه با رقبا عدد جالب توجهی بود. البته این شرکت در دوران گسترش کووید 19 با مشکلات کاهش میزان فروش مواجه شد که بعد از مدتی این مشکل را برطرف کرد و با ارائه محصولات جدید دوباره قدرت خود در بازار جهانی را نشان داد.

در سال 2023 آیفون رکورد بی سابقه‌ای را جابه‌‌جا کرد و توانست فروش خود را به مرز 200 میلیارد دلار برساند. بدون شک با ثبت این رکورد، آیفون به سودآورترین کسب‌وکار اپل تبدیل شد؛ به طوریکه طبق پیش‌بینی‌ها در چند سال آینده، کمپانی نمی‌تواند یان جایگاه را به راحتی اشغال کند. احتمالا با معرفی آیفون 16 در چند ماه آینده و ارائه امکانات جدید، این رکورد بیشتر از پیش افزایش پیدا کند.

 

سودآورترین کسب‌ و کارهای اپل+ نحوه کسب درآمد اپل از کارت‌ها

 

خدمات یکی از محبوب‌ترین کسب‌وکارهای اپل

کسب و کارهای اپل تنها به تولید محصولات مختلفی مانند گوشی‌های آیفون محدود نمی‌شود؛ این شرکت معتبر برای اینکه حوزه‌های درآمد خود را گسترش دهد و حوزه مالی خود را با عددهای بیشتری ببندد، در حوزه خدمات هم ورود کرده و از این طریق هم درآمد زیادی کسب می‌کند.

این کمپانی با راه‌اندازی سرویس‌های مختلف، توانسته خدمات بسیار خوبی به کاربران خود ارائه کند و در کنار آن درآمد بسیار خوبی هم به دست بیاورد.

یکی از خدمات بسیار عالی آن، ارائه گیفت کارت اپل است که کاربران به کمک آن می‌توانند حساب کاربری خود در اپل استور را شارژ کرده و به تمام محصولات و خدمات این کمپانی دسترسی داشته باشند.

Apple این نوع از کارت‌های اعتباری را در مبالغ مختلف به کاربران ارائه می‌کند تا بر اساس نیاز خود آن‌ها را خریداری کنند.

یکی دیگر از خدمات بسیار عالی که به کمک آن درآمد سالیانه خود را تا حد زیادی افزایش داد، ارائه سرویس اپل پی Apple pay است؛ این سرویس، یک کیف پول دیجیتال جهت انجام تراکنش‌ها روی سیستم‌عامل ios به شمار می‌آید که به کاربران امکان می‌دهد به کمک آن انواع تراکنش‌ها را انجام داده و حتی از آن به‌عنوان بلیط مترو و اتوبوس در شهرهای بزرگ استفاده کنند.

طبق اعلام رسمی شرکت اپل، درآمد از بخش خدمات در سال 2023 حدود 85.2 میلیارد دلار بوده است؛ بنابراین باید گفت که بخش خدمات هم در میان سودآورترین کسب و کارهای اپل قرار می‌گیرد.

 

موارد زیر از دیگر خدمات اپل هستند که درآمد شرکت را به شکل چشم‌گیری افزایش داده‌اند:

  • Apple store (فروشگاه آنلاین برای خرید محصولات و خدمات اپل)
  • iTunes store
  • Mac App store
  • iBook store
  • iCloud
  • Apple Music

 

مک

طولی نکشید که شرکت اپل وارد بازار رایانه شخصی یا لپ‌تاپ شده و در این حوزه هم به رقیبی سرسخت برای رقبا تبدیل شد. محبوبیت بالای این لپ‌تاپ‌ها باعث شد که این حوزه نیز در لیست سودآورترین کسب و کارهای اپل قرار بگیرد.

مک به‌تنهایی توانست تأثیر بسیار زیادی در رشد سهام اپل داشته و درآمد شرکت را تا حد زیادی بالا ببرد. تنوع این محصولات، استفاده از سیستم‌عامل ios و کیفیت بسیار بالای آن‌ها در بخش‌های مختلف، تنها بخشی از دلایل محبوبیت Mac بود.

درآمد شرکت اپل از فروش این محصولات همواره سیر صعودی داشت و تا بالای 35 میلیارد دلار هم رسید؛ اما در سال 2023 این آمار به‌طرز عجیبی کاهش پیدا کرد.

درآمد مک در سال 2023 در مقایسه با سال 2022 حدود 27٪ کاهش پیدا کرده و تنها 8٪ از کل درآمد اپل را به خود اختصاص داد.

Apple یکی از دلایل کاهش میزان فروش مک را کاهش تقاضا در سراسر جهان می‌داند؛ اما همچنان بازار مک از نظر استراتژی برای شرکت اپل اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا با ارائه محصولات جدید این کاهش فروش را تغییر خواهد داد.

 

سودآورترین کسب‌ و کارهای اپل+ نحوه کسب درآمد اپل از کارت‌ها

 

آیپد

سال 2010 بود که شرکت اپل در حوزه تبلت هم فعالیت خود را آغاز کرده و با ارائه استراتژی‌های موفق توانست فروش آن را تا حد زیادی افزایش دهد.

در واقع فروش این محصول در چند سال اولیه تا 30 میلیارد دلار هم بالا رفت؛ به همین دلیل از آن به‌عنوان یکی از سودآورترین کسب و کارهای اپل یاد می‌کنند.

درست است که میزان فروش آیپد در چند سال اول سیر صعودی داشت؛ اما به مرور زمان، تقاضا برای خرید آن‌ها کاهش یافت و در نتیجه سودآوری آن برای شرکت اپل کمتر شد.

زمان زیادی نگذشت که Apple محصولات جدیدتر با قابلیت‌های متفاوت را عرضه کرد تا دوباره میزان فروش خود را به مرز 30 میلیارد دلار برساند.

با اینکه میزان تقاضای آیپد مانند مک کمتر شده است، اما همچنان اپل دید استراتژیکی به این نوع از محصولات خود دارد تا تسلط خود به بازار را از دست ندهد.

لوازم جانبی

سودآورترین کسب و کارهای اپل تنها به محصولاتی مانند کوشی، لپ‌تاپ و تبلت محدود نمی‌شود؛ این شرکت معتبر بخش بزرگی از درآمد خود را از طریق لوازم جانبی مختلف تأمین می‌کند.

در واقع شرکت اپل در کنار تولید گوشی‌های آیفون، لوازم خاصی مانند شارژر مخصوص گوشی، گلس یا محافظ صفحه، قاب گوشی، هندزفری و… را تولید می‌کند تا از این طریق فروش خود را افزایش دهد.

تمامی این لوازم جانبی طول عمر خاصی دارند و افراد برای استفاده بهتر از گوشی، لپ‌تاپ و یا تبلت خود باید دوباره آن‌ها را خریداری کنند.

برخی از لوازم جانبی اپل از جمله ساعت هوشمند، پاوربانک، هندزفری یا ایرپاد همواره با مدل‌های جدید و قابلیت‌های متفاوت عرضه می‌شوند تا به این شکل میزان فروش و درآمد شرکت بالاتر برود و خریداران بیشتری را به سمت خود جذب کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان