ramazan
ramazan

تنها بودن هم همیشه بد نیست! (سلامت روان)

مجموعه : سبک زندگی
تنها بودن هم همیشه بد نیست! (سلامت روان)
 
وقتی تنها هستید، می توانید به خودتان برسید. یکی از مزایای تنهایی این است که هیچ کس نیست که به شما بگوید چه کار بکنید و چه کار نکنید. می توانید آشپزی کنید، فیلم دلخواهتان را تماشا کنید، کتاب بخوانید، بافتنی ببافید، یا برای پیاده روی بیرون بروید…. 
 

بسیاری از ما انسان ها از اینکه تنها باشیم می ترسیم. گاهی با اینکه اعضای خانواده و دوستان صمیمی مان در کنار ما هستند باز هم احساس تنهایی می کنیم. هر انسانی ممکن است این مرحله از زندگی را تجربه کند. ولی روش هایی وجود دارد که می توان با کمک آنها بر احساس تنهایی و ترس از آن غلبه کرد. پس سعی کنید زندگی تان را پر از شادی و خوش بینی کنید.

 
1. خودتان را دوست داشته باشید.

مهم است که خودتان را دوست داشته باشید و عزت نفس خود را بالا ببرید. بخاطر اشتباهات و شکست های گذشته افسوس نخورید و درباره چیزهایی از این دست که چه می شد اگر با خانواده یا دوستتان زندگی می کردید، فکر نکنید. مثبت بیندیشید و سعی کنید یک سرگرمی پیدا کنید. برای مثال در کلاس های آموزش دکوراسیون داخلی یا کلاس های آشپزی شرکت کنید. از خانه بیرون بروید و چیزهای جدید و جالب و سودمند را امتحان کنید. 
 
2. دلیل تنهایی خود را بپذیرید.

دلیل اینکه چرا تنها هستید بیابید و آن را بپذیرید. برای مثال اگر از همسرتان جدا شده اید و حالا دلتان برای او تنگ شده است، کاملاً طبیعی است که احساس تنهایی کنید، حتی اگر کنار خانواده و دوستانتان باشید. مهم این است که بپذیرید شما دلتان برای رابطه ای که دیگر در گذشته باقی مانده تنگ شده است. وقتی این واقعیت را قبول کنید، به تدریج به سوی فردایی بهتر قدم برمی دارید. 
 
3. حیوان خانگی بخرید.

به مراکز نجات حیوانات بروید و ببینید چطور می توانید به یک حیوان درمانده که زندگی سخت تری از شما دارد رسیدگی کنید. مراکز پذیرش حیوانات خانگی محل خوبی برای پیدا کردن حیواناتی مانند گربه و نجات آنها از شرایط دشوار زندگی است. حتی می توانید برای خودتان ماهی بخرید و آنها را به خانه آورده و از آنها مراقبت کنید. 
 
4. از تنهایی و آزادی خود لذت ببرید.

وقتی تنها هستید، می توانید به خودتان برسید. یکی از مزایای تنهایی این است که هیچ کس نیست که به شما بگوید چه کار بکنید و چه کار نکنید. می توانید آشپزی کنید، فیلم دلخواهتان را تماشا کنید، کتاب بخوانید، بافتنی ببافید، یا برای پیاده روی بیرون بروید. می توانید به ماساژ و استخر بروید، خانه خود را با شمع های دلخواهتان تزئین کنید و هر کاری دلتان می خواهد در چهاردیواری خودتان انجام دهید. 
 
5. سبک زندگی سالمی برای خودتان درست کنید.

در باشگاه ورزشی ثبت نام کنید، به کلاس رقص یا کلاس یوگا بروید و با افراد جدیدی آشنا شوید. این کارها نه تنها به شما کمک می کنند تا دایره اجتماعی خود را وسیعتر کنید، بلکه باعث می شوند سالم بمانید و تناسب اندام خوبی هم داشته باشید. هرگز تنهایی خود را بهانه ای برای مصرف غذاهای ناسالم نکنید. هر روز بیرون بروید و دوستان جدیدی پیدا کنید. رژیم غذایی سالمی داشته باشید و ورزش کنید تا احساس خیلی خوبی داشته باشید.
 
6. اجتماعی باشید.

حتی اگر افسرده هستید، دلیل نمی شود که با بهترین دوستان خود ملاقات نکنید. می توانید در خانه خود با دوستانتان چای بنوشید یا کیک بپزید یا با آنها فیلم تماشا کنید. اگر تنها زندگی می کنید، گاهی خانواده و دوستانتان را دعوت کنید. حتی می توانید با آنها بیرون قرار بگذارید و اوقات خوشی را در کنار آنها سپری کنید.
 
7. مطالعه کنید.

کتاب خواندن یکی از بهترین روش ها برای گذراندن اوقات باکیفیت با خودتان است. اگر از کتابخوانی خوشتان نمی آید، داستان های کوتاه بخوانید. یا قلم و کاغذ بردارید و احساسات و آرزوهایتان را بنویسید. با این کار احساس خیلی بهتری خواهید داشت. کتاب های جالب زیادی وجود دارد که چشم شما را به دنیاهای جدید باز می کنند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان