صلاح قرمزی که با آن به جنگ پیری می روید

صلاح قرمزی که با آن به جنگ پیری می روید
به‌رغم این‌كه امروزه بسیاری از افراد برای محو آثار و نشانه‌های افزایش سن بر چهره، از انواع مختلف محصولات آرایشی ـ بهداشتی استفاده می‌كنند، اما باز هم رد پایی از این آثار بر چهره باقی می‌ماند كه حتی این محصولات تخصصی هم نمی‌تواند در از میان برداشتن آنها مؤثر باشد.

نازوب: بنابراین با گذشت زمان روی بافت حساس پوست و بویژه در قسمت‌هایی كه اغلب در معرض تابش نور خورشید قرار دارند خطوط و چین و چروك‌هایی ایجاد می‌شود. بسیاری از افراد تلاش می‌كنند با استفاده از كرم‌های گرانقیمت یا داروهایی كه به عنوان جوان‌كننده پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد درخشش و طراوت جوانی پوستشان را حفظ كنند. اما می‌توانید بدون استفاده از این گروه از محصولات آرایشی ـ بهداشتی و تنها با انتخاب آگاهانه نوع مواد غذایی مصرفی نیز جوانی از دست رفته را به پوست بازگردانید.

حفظ سلامت بدن موجب شادابی رنگ چهره می‌شود. نوشیدن آب كافی و خوردن میوه و سبزیجات آبدار به افزایش رطوبت پوست و خروج مواد سمی كه سلامت پوست را تهدید می‌كند كمك می‌كند. همچنین بهتر است در برنامه غذایی روزانه خود مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان‌ها مانند مركبات، كلم بروكلی، سبزیجاتی مانند كاهو كه از سبزیجات سبزبرگ هستند و انواع توت‌ها را از یاد نبرید، زیرا این گروه از مواد غذایی می‌تواند مواد مورد نیاز پوست را تامین كند و در حفظ سلامت و شادابی پوست نقش مهمی داشته باشد.

مصرف ویتامین‌هایC و E و همچنین سلنیوم در برنامه غذایی روزانه می‌تواند نقش بسیار مهمی در محافظت از پوست در برابر تابش امواج فرابنفش نور خورشید داشته باشد و موجب بهبود چین و چروك‌های صورت و دیگر عوارض و علائم ناشی از افزایش سن در سطح پوست شود. مركبات و كلم بروكلی منابع خوبی برای تامین ویتامینC، حبوبات منابع غنی از ویتامینE و انواع ماهی‌ها تامین‌كننده سلنیوم مورد نیاز بدن هستند.‌

در مقابل، افرادی كه خوردن غذاهای غنی از چربی و كربوهیدرات مانند گوشت و شیر پرچرب‌ را ترجیح می‌دهند، بیشتر با عوارض و پیامد‌های ناشی از افزایش سن كه در سطح پوست رخ می‌نماید، مواجه می‌شوند. نوشیدنی‌های حاوی كافئین نیز موجب كاهش تجمع آب در سلول‌های پوست می‌شود كه فرآیند پیری پوست و ایجاد چین و چروك را در سطح پوست تسریع می‌كند.

 
اگرچه توجه به این نكات و رعایت آن می‌تواند در بهبود سلامت جسمانی و سلامت پوست تاثیرگذار باشد، اما باید توجه داشت كه علاوه بر این، مواردی نظیر ضرورت استفاده از كرم ضد آفتاب را نیز باید مورد توجه قرار داد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان