بیوگرافی جدید روح الله زم و همسرش+ تصاویر

بیوگرافی جدید روح الله زم و همسرش+ تصاویر

روح الله زم جنجالی ترین مهره سیاسی ایران توسط سپاه دستگیر شد. در این بخش نگاهی داریم به شناخت بیشتر ای شخصیت سیاسی و ضد ایرانی.

بیوگرافی روح الله زم

روح‌الله زم (زادهٔ شهریور ۱۳۵۲ در تهران) سازنده سایت و کانال تلگرامی خبری- تحلیلی آمد نیوز می‌باشد. او یکی از مخالفان فعال حکومت فعلی ایران است که به انتشار اسناد فساد حکومتی معروف شده‌است. وی پس از دستگیری و سپس خروج از ایران با تشکیل سایت و کانال تلگرامی به نام آمدنیوز، به کار خود به عنوان خبرنگار ادامه داد.

 

بیوگرافی جدید روح الله زم و همسرش+ تصاویر

 

خانواده و همسرش

روح‌الله زم فرزند محمد علی زم از روحانیون حکومتی کشور است و به همین دلیل امکان نزدیکی او با فرزندان مسئولان فراهم شد. پدر روح‌الله زم مدتی در کسوت تهیه‌کننده در سینمای ایران فعالیت داشت و سبب ورود فرزندش به آثار سینمایی شد.

محمد علی زم همچنین نامزد پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۶ بود اما نتوانست رای لازم را کسب کند و در سمت پیشینش یعنی معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران به کار خود ادامه داد. دفتر سینمایی او به طرز مشکوکی طعمه حریق شد.

 

بیوگرافی جدید روح الله زم و همسرش+ تصاویر

 

دستگیری در سال ۸۸

روح‌الله زم که از منتقدین محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شد پس از اعتراضات سال ۸۸ توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دستگیر شد. وی طی نامه‌ای که خطاب به علی خامنه‌ای نوشته بود اظهار کرد که در دوران بازداشتش در زندان اوین تحت شکنجه‌های مختلف قرار گرفته بود.

 

بیوگرافی جدید روح الله زم و همسرش+ تصاویر

 

نامه به رهبر جمهوری اسلامی

روح‌الله زم در بهمن ۱۳۹۰ با ارسال نامه ای سر گشاده به آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران از شکنجه و آزار جسمی در زندان‌های کشور سخن گفت و او را با محمد رضا شاه پهلوی مقایسه کرد. در قسمتی از این نامه آمده‌است:

اطمینان کافی دارم شما نیز به مانند شاه سابق ایران، صدای ملت را زمانی خواهید شنید که دیر شده‌است. اما یک فرق اساسی میان شاه فقید و شاه فعلی ایران وجود دارد.

 

بیوگرافی جدید روح الله زم و همسرش+ تصاویر

 

او برای آرام نمودن خشم مردم و جلوگیری از کشتار مردم از ایران خارج شد و آینده سیاسی خود را به دست سرنوشت و ملت ایران سپرد، اما شما قصد واگذاری حکومت و سپردن سرنوشت به دست ملت ایران را ندارید.

دستگیری خانواده

سال ۱۳۹۶ دو نفر از اعضای خانواده روح‌الله زم به جرم جاسوسی دستگیرشده و تحت بازجویی قرار گرفتند. مدیر آمد نیوز مدعی شد بیوگرافی جدید روح الله زم و همسرش+ تصاویر که این کارها برای تحت فشار گذاشتن او و تیم خبری اش می‌باشد. در روز ۱۹ مهر ۱۳۹۶ سردبیر کانال تلگرامی آمد نیوز پستی را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود:

به دلیل بازداشت دو نفر از اعضای خانواده آقای روح‌الله زم اسناد دست اولی را منتشر خواهیم کرد. ساعاتی پس از این پست تلگرامی، پدر روح‌الله زم در نامه‌ای دو پهلو دستگیری دو فرزندش را تأیید کرد و در کنار انتقاد نرم از مسئولین جمهوری اسلامی ایران، فرزندش را به آرامش بیشتر فراخواند.

 

 

بیوگرافی جدید روح الله زم و همسرش+ تصاویر

 

ایستگاه پایانی دروغ

نوشتار اصلی: ایستگاه پایانی دروغ

در اسفند ۱۳۹۷ مستند ایستگاه پایانی دروغ از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد که در آن ادعا شد روح‌الله زم بازیچهٔ نیروهای اطلاعاتی ایران بوده‌است؛ پخش این مستند واکنش‌های زیادی در پی داشت و جایگاه و اعتبار زم را دستخوش تغییر کرد.

 

 

بیوگرافی جدید روح الله زم و همسرش+ تصاویر

 

دستگیری در سال ۹۸

در ۲۲ مهر ۱۳۹۸ رسانه‌های داخل ایران خبر از دستگیری روح‌الله زم توسط سازمان اطلاعات سپاه دادند. سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این‌باره منتشر کرده‌است بدون اشاره به زمان و مکان این بازداشت، گفته‌است که «زم را به داخل کشور هدایت و بازداشت کرده‌اند».

پیش‌تر رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ایران اعلام کرده بود که ایران، از طریق اینترپل به دنبال استرداد تعدادی از متهمان پرونده‌های اقتصادی و مخالفان سیاسی، از جمله روح‌الله زم است.

 

بیوگرافی جدید روح الله زم و همسرش+ تصاویر

 

همزمان در کانال تلگرامی آمدنیوز پیامی مبنی بر دستگیری زم با لوگوی سپاه پاسداران منتشر شد که به نظر می‌رسد این سازمان کنترل کانال آمدنیوز را در اختیار گرفته است.

A new biography of Ruhollah زم and his wife + images


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان