ramazan
ramazan

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

مدل هایی از جدیدترین چیدمان چوبی آشپزخانه

 

 

 چوب متریال مهمی در طراحی داخلی است؛ به طوری که در فنگ‌شویی هم بر استفاده از وسایل چوبی در خانه تاکید شده تا جایی که گفته می‌شود چوب انرژی منفی موجود در فضا را از بین می‌برد.

 

 چوب متریال مهمی در طراحی داخلی است؛ به طوری که در فنگ‌شویی هم بر استفاده از وسایل چوبی در خانه تاکید شده تا جایی که گفته می‌شود چوب انرژی منفی موجود در فضا را از بین می‌برد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت وسایل چوبی این است که به‌راحتی می‌توان آنها را با دیگر دکوری‌های رنگی موجود در خانه هماهنگ کرد.

 

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

 

 همچنین چوب ضمن اینکه به‌تنهایی زیباست به خوبی در کنار رنگ‌های دیگر می‌نشیند. این روزها انواع و اقسام وسایل چوبی در بازار پیدا می شود؛ از یک کفگیر ساده چوبی گرفته تا ظروف دکوری. اگر شما هم به اکسسوری‌های چوبی که این روزها بیش از همیشه در دسترس هستند علاقه‌مندید، این گزارش را از دست ندهید.

 

سینی

 

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

 

خیلی‌ها در انتخاب سینی، نوع چوبی آن را انتخاب می‌کنند؛ حتی بدون اینکه وسایل دکوری دیگری از جنس چوب داشته باشند. این روزها تنوع سینی‌های چوبی در بازار بسیار زیاد است. مثل همیشه کاربردی‌ترین سایز برای تهیه سینی سایز متوسط آن است. این سینی‌ها بسته به نوع چوب، رنگ و بافت متفاوتی دارند.

 

تخته پنیر

 

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

 

در گذشته که اینقدر تنوع وسایل آشپزخانه زیاد نبود، تخته‌های خرد کردن گوشت اکثرا از جنس چوب تهیه می‌شد؛ تخته‌هایی که جای‌شان را به انواع سیلیکونی، پلاستیکی و… دادند اما این روزها که تنوع وسایل چوبی زیاد شده تخته‌های چوبی به‌راحتی در بازار پیدا می‌شود. جالب است بدانید وسیله‌ای به اسم تخته پنیر که در گذشته کاربردی محسوب نمی‌شد، این روزها در آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود؛ حتی در منوی بعضی از کافه‌ها گزینه‌ای به نام تخته پنیر وجود دارد که می‌توانید انواع پنیرهایی که دوست دارید را انتخاب کنید تا تخته پنیر همراه مخلفات آن برای‌تان آورده شود.

 

قفسه سیب‌زمینی و پیاز

 

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

 

آنقدر تنوع وسایل چوبی زیاد شده که با کمی حوصله و جست‌و‌جو می‌توانید قفسه سیب‌زمینی و پیاز چوبی هم پیدا کنید. ترکیب چوب و فلز همیشه جالب به نظر می‌رسد. سطح مقطع این قفسه دایره بوده و بیشتر مناسب کنج آشپزخانه است؛ البته همان‌طور که می‌دانید بهتر است قفسه سیب‌زمینی و پیاز داخل فضای مطبخ نباشد.

 

گلدان

 

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

 

قطعه‌های کوچکی که روی این گلدان نصب شده مربوط به تنه درخت‌های کوچک‌تر است. این گلدان چوبی جان می‌دهد برای قرار گرفتن روی کانتر یا میز ناهارخوری؛ البته با حضور چند شاخه گل طبیعی داخل آن. این گلدان یا سبک‌های دیگر آن در ابعاد و بافت‌های مختلفی در بازار وجود دارد.

 

جای قند و شکر

 

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

 

شاید بهترین گزینه برای جای قند و شکر در آشپزخانه چوبی شما ترکیب چوب و یک متریال دیگر مثل سرامیک‌های رنگی باشد. روی هر کدام از این قوطی‌های استوانه‌ای که در تصویر می‌بینید نوشته شده چای، قهوه، شکر، بیسکویت و برای جای نان هم ابعاد بزرگ‌تری در نظر گرفته شده است.

 

سبد

 

 

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

این سبدها هم که معروف است به استفاده در پیک‌نیک. نوع سبدی که انتخاب می‌کنید هر قدر محکم‌تر و بافتی فشرده‌تر داشته باشد، می‌توانید وسایل سنگین‌تری داخل آن قرار دهید. (البته برای این منظور حتما نوع دسته‌دار آن را انتخاب کنید.)

 

جای قاشق و چنگال

 

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

 

چند فضای متفاوت در ابعاد مختلف به شما کمک می‌کند تا علاوه بر قرار دادن قاشق و چنگال، خرده‌ریزهای دیگری هم داخل آن قرار دهید؛ حتی مخلفات صبحانه و عصرانه را می‌توانید داخل آن بچینید. چنین ظرفی شاید در نگاه اول کاربردی به نظر نرسد اما تقسیم‌بندی داخل آن در مهمانی‌های دوستانه بسیار به کارتان می‌آید.

 

ظرف‌های چوبی

 

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

بهترین انتخاب برای ظروف دکوری آشپزخانه‌ای با سبک و سیاق چوبی این مدل ظرف‌هاست. اینها بیش از اینکه کاربردی باشند، جنبه تزیینی دارند. شاید بهترین کاربرد آنها هم گذاشتن انواع شکلات‌های کوچک و رنگی داخل‌شان است. نکته مثبت این ظرف‌ها وجود طرح و بافت کنده درخت در بدنه اصلی‌شان است.

 

کفگیر و ملاقه

 

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

 

خلل و فرج موجود در چوب این کفگیرها به دلیل اینکه با روغن‌های مخصوص صیقل داده می‌شوند، پوشانده شده است و به‌راحتی تمیز می‌شوند. اما هر نوع کفگیر چوبی‌ای مناسب هم زدن غذا نیست چون به‌راحتی آلودگی را جذب می‌کند. این ملاقه‌ها بیشتر برای غذاهایی مثل ماکارونی، آش و… مناسب است.

 

میز آشپزخانه

 

دکوراسیون مدرن و چوبیسم آشپزخانه

کاربرد اصلی تخته روی این میزها خرد کردن مواد اولیه غذاست. تنوع قفسه های این میزها به مدلی که انتخاب میکنید بستگی دارد ضمن این که میتوانید مدلی که دوست دارید را با طرحی که دوست دارید به نجار سفارش دهید تا آن را برای شما بسازد. چرخ دار بودن این میزها این امکان را به شما میدهد که به راحتی بتوانید آن را در فضای آشپزخانه جا به جا کنید. همچنین این میز فضایی برای زباله هم دارد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان