ramazan
ramazan

دیگر به راحتی به فضا سفر کنید

دیگر به راحتی به فضا سفر کنید
پروژه ساخت شاتل فضایی که قرار است مسافران را به خارج از جو ببرد رسما کلید خورد. به گزارش نازوب به نقل از خبرگزاری سی.ان.ان، پس از مدتها کشمکش درباره فواید و خطرات انجام سفرهای فضایی برای غیرفضانوردان و بررسی هزینه های مالی این طرح، در نهایت و با اجماع آرای مدیران سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا موسوم به ناسا، این طرح رسما آغاز شد و ناسا اعلام کرد تا چهار سال دیگر یعنی تا سال 2016 اولین گروه مسافران و توریست های فضایی را برای مشاهده جو خارج زمین، به خارج از اتمسفر خواهد برد.

 

دیگر به راحتی به فضا سفر کنید

 

این شاتل گنجایش حمل صد توریست فضایی را خواهد داشت 

این طرح که به "خدمه تجاری" معروف است، قرار است  با ساخت شاتلهای فضایی ایکس (نوع ویژه ای از شاتلهای فضایی) مسافران و علاقه مندان به فضا را به خارج از جو زمین ببرد. ناسا برای آغاز این طرح 270 میلیون دلار اختصاص داده است و با مشارکت کمپانی بوئینگ این طرح را آغاز کرده است. طرح های غیر رسمی این طرح از سال 2009 آغاز شده بود و اکنون مراحل ساخت دو شاتل ویژه توریستی آغاز شده است.

ناسا همچنین اعلام کرده است که با مشارکت سازمان فضایی روسیه قصد دارد تا چهار سال دیگر تعداد بیشتری از این شاتل ها بسازد.

شاتل ها اولین بار به منظور استفاده بهتر برای حمل فضانوردان در سال 1981 ساخته شد و تا کنون تعدادی از این شاتلهای بسیار گران قیمت در دنیا برای مقاصد علمی و حمل فضانورد و ابزار تحقیقاتی به فضا ساخته شده است اما اکنون برای حمل توریست های فضایی، شکل جدیدی از این شاتل هل در ناسا کلید خورده است.

سابقه مسافرت اولین توریست فضایی به سال 2001 بر می گردد. سالی که دنیس تیتو اولین شهروند از بخش خصوصی با فضاپیمای روسی سایوز به مدت شش روز به ایستگاه فضایی بین المللی رفت. سال 2004 نیز مایک ملویل بعنوان اولین شهروند در بیرون از اتمسقر دست به راهپیمایی فضایی زد.

تجارت توریسم فضایی کم کم با واقعیت بیشتر مانوس می شود و شرکتهای خصوصی با جدیدترین فناوری کار خود را آغاز نموده و برنامه های جامع و کلانی نیز ارائه کرده اند. در آینده نزدیک ما شاهد سفر هزاران توریست به فضا در طول یک سال خواهیم بود و شرکتهای مختلف با ثبت نام و رزرو نام افراد در تلاشند تا بدان سرعت ببخشند، هر چند اکنون مسافرت به فضا بسیار گران است اما با ساخت شاتلهای مخصوص حمل توریست به فضا، این مبالغ منطقی تر خواهد شد و افراد بیشتری قادر خواهند بود به فضا سفر کنند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان