ramazan
ramazan

جدیدترین آمار داغ از پولدارهای تهرانی

جدیدترین آمار داغ از پولدارهای تهرانی

جدیدترین آمار داغ از پولدارهای تهرانی

 

شهردار تهران درخصوص آخرین وضعیت انتقال زندان اوین گفت: توافقات کلی با رییس قوه قضاییه صورت گرفته است.

محمدباقر قالیباف صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح همزمان 74 پروژه عمرانی منطقه 6 و در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت تبدیل زندان اوین به بوستان و اظهار نظرهای رییس سازمان زندان‌ها گفت: اصل توافق فیمابین قوه قضاییه وشهرداری تهران انجام گرفته است.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته با آیت‌الله لاریجانی گفت: رییس قوه قضاییه این طرح را قبول کرده‌اند و توافقات کلی صورت گرفته است اما باید کارشناسان بر روی این مسئله کار کارشناسی انجام دهند اما آنچه که مهم است اینکه سازمان زندان‌ها نیازهایی دارد که باید برای رفع آن‌ها نیز بررسی‌هایی صورت گیرد.

همچنین قالیباف در مراسم افتتاح پروژه‌ها با بیان اینکه بهبود سبک زندگی پایتخت‌نشینان یکی از اولویت‌های شهرداری است، گفت: برخی اوقات تغییر نگرش و سبک زندگی سبب می‌شود که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های میلیاردی بسیاری از مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه تهران به نقطه‌ای رسیده است که نیازمند بهبود سبک زندگی ساکنان آن هستیم، گفت: منطقه 6، منطقه فرهیختگان است چرا که بیشترین حضور دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید در این منطقه است.

شهردخت پاتوق دختران دانشجو

شهردار تهران با اشاره به افتتاح پروژه “شهردخت” در منطقه 6 گفت: بدون تعارف باید عرض کنم که سه سال است به دنبال این شهردخت هستیم چرا که منطقه 6 دارای بیشترین خوابگاه است و دانشجویان زیادی در آن تردد می‌کنند و مکان‌های زیادی برای پر کردن اوقات فراغت خود ندارند.

قالیباف با بیان اینکه پسران دانشجو فرصت‌های بیشتری برای پر کردن اوقات فراغت خود در پارک‌ها و… دارند گفت: انصافا برای دختران فرصت‌های زیادی برای پر کردن اوقات فراغت نیست و بر همین اساس تصمیم گرفتیم محلی برای پر کردن اوقات فراغت دختران دانشجو ایجاد کنیم.

قالیباف با بیان اینکه شهردخت پاتوقی برای دختران دانشجو است گفت: ما با رویکرد پر کردن اوقات فراغت و ایجاد محلی برای قرار دختران دانشجو شهردخت را ایجاد کردیم و بنا داریم در مناطق یک و 5 که عمدتا محیط‌های دانشگاهی در آن مستقر است پاتوق‌های دیگری فراهم کنیم.

توجه به فقرای شهر در دستور کار ویژه شهرداری

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تهران گفت: همه ما در برابر کودکان کار، کارتون‌خواب‌ها و زنانی که شب‌ها جایی برای ماندن ندارند مسئول هستیم چرا که گاها این افراد چوب عدم کارکرد صحیح ما و مدیریت غلط‌مان را می‌خورند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد برای کسب حداقل‌های تغذیه بعضا تلاش‌های فراوانی می‌کنند گفت: منظور من متکدیان نیست که ماهانه چند میلیون درآمد دارند، بلکه افراد شریفی هستند که ماه‌هاست گوشت نمی‌بینند اما حاضر نیستند تنگدستی‌شان را بیان کنند.

وی با بیان اینکه توجه به فقرای شهر در دستور کار ویژه شهرداری قرار دارد گفت: شهرداری بستر ارتباط افراد غنی و فقیر شهر را فراهم خواهد کرد و ما این افراد را شناسایی کرده و اطلاعات آن‌ها را در دست داریم.

وجود 600 هزار خانوار ثروتمند و کمتر از 200 هزار خانوار نیازمند واقعی در تهران

شهردار تهران با بیان اینکه در این شهر 600 هزار خانوار بسیاربرخوردار زندگی می‌کنند گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، کمتر از 200 هزار خانوار نیازمند واقعی در تهران وجود دارد که این خانوارهای کم‌برخوردار و برخوردار می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و ما باید این ارتباط را برقرار کنیم.

وی افزود: در آستانه ماه رمضان قرار داریم و همه ما باید بسیج شویم که سفره افطار و سحری بی‌غذایی در تهران وجود نداشته باشد.

افتتاح ایستگاه‌های دیگر خط 3 مترو پس از ماه رمضان

وی در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به چالش‌های مادی زیاد در تهران گفت: امروزه در تهران 30 کیلومتر در سال تونل مترو حفاری می‌شود و بعد از ماه مبارک رمضان ایستگاه‌های دیگر خط 3 نیز افتتاح می‌شود و با اینکه مشکلات زیادی در شهرداری تهران داریم اما اجازه نخواهیم داد که آثاری از تحریم در این شهر دیده شود.

قالیباف با بیان اینکه دشمنان دیدن آثار تحریم بر شهر تهران را به گور خواهند برد گفت: با وجود تمام مشکلات اجازه نخواهیم داد که دشمنان حتی احساس کنند که تحریم‌ها بر چهره شهر تهران تاثیر گذاشته است.

همچنین بابایی شهردار منطقه 6 نیز با ارائه گزارشی از عملکرد منطقه مربوطه با بیان اینکه با افتتاح این 72پروژه سرانه فرهنگی – اجتماعی این منطقه 52 درصدافزایش یافت، گفت: سرانه فضاهای فرهنگی – اجتماعی منطقه به 60 هزار متر افزایش یافته است.

وی با اشاره به ساخت مجموعه شهردخت برای دانشجویان دختر گفت: علاوه بر احداث ورزشگاه جهان‌آرا، سه سرای محله، 11 چمن مصنوعی، 2700 متر مرمت و بازسازی فضای سبز، 2500 متر مرمت پیاده‌راه، احداث حسینیه و ساماندهی میدان 7 تیر نیز در این پروژه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به امضای 15 تفاهم‌نامه با دانشگاه تهران گفت: چندی پیش دومین کاروان ازدواج آسان دانشجویان با همکاری منطقه 6 و دانشگاه تهران با حضور 600 زوج به مشهد اعزام شد.

به گفته بابایی منزل اخوان ثالث نیز که در طرح بهسازی قرار داشت، امروز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان