ramazan
ramazan

آموزش روتوش و زیبا کردن عکس های سلفی

مجموعه : آموزش فتوشاپ
آموزش روتوش و زیبا کردن عکس های سلفی

عکس های سلفی خود را با آموزش در این بخش زیبا و جذاب کنید. و برای دوستانتان ارسال کنید.

 

 

به گزارش نازوب، کلمه سلفی یا عکس از خود گرفته ظاهراً برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ استفاده شده، و در سال ۲۰۱۳ توسط مؤسسه لغت‌نامه آکسفورد به عنوان واژه سال انتخاب شده‌است.

 
امروزه در اینستاگرام نزدیک به دویست میلیون عکس با هشتگ سلفی (#Selfie) پیدا می‌شود که هر روز به تعدادشان نیز اضافه می‌شود.

 

معمولاً از سلفی‌ها به عنوان عکس‌های خام و بدون ویرایش یاد می‌شود، اما در دنیای اپلیکیشن‌های رنگارنگ امروز، آن‌هم اپلیکیشن‌های پیشرفته عکاسی، روتوش سلفی‌ها هم به شدت رواج پیدا کرده. حالا می‌شود در عرض چند دقیقه، سلفی را تبدیل به عکسی کرد که گویی توسط عکاسان حرفه‌ای برای پشت جلد مجله‌های مد گرفته شده است!

 

یکی از مشکلات اصلی گرفتن یک سلفی خوب این است که ابزار کار بسیار محدود است. در واقع شما یک دوربین دارید و یک جفت دست که گاهی اصلاً به اندازه کافی بلند نیست! برای کمک به بخش سخت‌افزاری عکس‌های ازخودگرفته، سه اپلیکیشن به کار شما می‌آیند:

 

اپلیکیشن هایی برای گرفتن عکس های سلفی با کیفیت

 

اپلیکیشن «کم‌می» (CamMe) مثل یک دوربین خودکار عمل می‌کند. تلفن هوشمندتان را در جایی جلوی خودتان قرار می‌دهید. دوربین موبایل روشن است و وقتی دستتان را تکان می‌دهید، شما را شناسایی می‌کند و با علامت چراغ زردرنگی تشخیص می‌دهد که کجا ایستاده‌اید. حالا کافی است دستتان را به صورت مشت به سمت دوربین بگیرید تا سه ثانیه بعد از شما عکس بگیرد. یعنی در واقع لازم نیست خودتان دکمه را بفشارید. بلکه باید با علامت دستتان با آن ارتباط برقرار کنید.
مزیت دیگر این برنامه کاربردی این است که هر چند بار که بخواهید می‌توانید- با همان تنظیم اولیه- عکس بگیرید. کافی است هر بار با مشتتان به دوربین علامت دهید که حاضرید. تنها نکته استفاده از این اپلیکیشن این است که باید در جای ثابتی قرار داشته باشد تا لرزش آن باعث تار شدن عکس نشود.

 

 

اپلیکیشن #selfie در واقع یک برنامه کاربردی عکاسی است که به جای دوربین تلفن همراه، از آن باید برای گرفتن سلفی- و فقط سلفی- استفاده کرد. این اپلیکیشن که فقط با دوربین جلوی موبایل کار می‌کند، لنزی دارد که از فاصله نزدیک، از صورتتان عکس می‌گیرد. یعنی همه فریم از صورت شما است و از حاشیه خبری نیست. در واقع عکس بزرگتری – و از فاصله نزدیک‌تری- از صورتتان می‌اندازد. اگر قبل از گرفتن عکس، موبایل را تکان دهید، فلاش این اپلیکیشن هم به کار می‌افتد و عکس روشنتری از شما ثبت خواهد شد.
حالا که حرف فلاش شد باید از اپلیکیشن «فلش سلف» (Flash Self) یاد کنیم که اپلیکیشنی مخصوص فلاش فقط برای عکس‌های ازخودگرفته است. بر خلاف فلاش دوربین که نور تندی را به موضوع مورد عکاسی (در اینجا صورت شما) می‌تاباند، «فلش سلف» نور ملایمی را به به صفحه موبایل می‌تاباند (که بر روی صورت شما منعکس می‌شود). میزان این نور را هم می‌شود تنظیم کرد. رنگ این نور و اینکه از کدام زاویه بتابد را هم می‌توان انتخاب کرد.
از سخت‌افزار عکس‌های ازخودگرفته که بگذریم به دریای اپلیکشن‌های فوتوشاپی برای سلفی‌ها می‌رسیم.

 

 

یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین این برنامه‌ها «فیس‌تیون» (Facetune) است. با اینکه این اپلیکیشن (بر خلاف سه اپلیکیشن بالایی که رایگان بودند) چهار دلار آمریکا قیمت دارد، اما کاربران می‌گویند که می‌توان با آن عکس‌ها را به صورت بسیار حرفه‌ای روتوش کرد. می‌توان رنگ پوست را روشن‌تر یا تیره‌تر کرد. چین و چروک‌های صورت را برداشت، دایره‌های سیاه دور چشم‌ها را پنهان کرد و حتی شکل بدن را لاغرتر– یا چاق‌تر– کرد. این اپلیکیشن همچنین ۳۰ فیلتر مختلف و ۱۶ لایه و مدل مختلف آراستن سلفی را به شما ارائه می‌کند.

نرم افزار روتوش عکس های سلفی

 

دو اپلیکیشن «یوکم‌پرفکت» (YouCamPerfect)و «یوکم‌میک‌آپ» (YouCamMakeUp ) هر دو قرار است برای گرفتن یک سلفی «تمام‌عیار» به کاربر کمک کنند. در حالیکه «یوکم‌پرفکت» به ادیت‌های اصلی بیشتر توجه دارد، «یوکم‌میک‌آپ» به شما کمک می‌کند که آرایش صورتتان را در سلفی کامل کنید. از پاک کردن چروک‌ها گرفته تا پرپشت‌نشان دادن ابروها و مژه‌ها، و اضافه کردن انواع آرایش صورت از کارهای این اپلیکیشن است. در هر دوی این اپلیکشن‌ها بخشی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید خودتان را قد بلندتر کنید.
 

در هر دو اپلیکیشن «فیس‌تیون» و «یوکم‌میک‌آپ» باید هر قسمت از صورت (چشم، لب، ابرو، پوست و..) را به صورت جداگانه روتوش کنید و این ممکن است وقت‌گیر باشد و نتیجه کار هم خیلی واقعی به نظر نرسد. اینجاست که برنامه روتوش عکس «مودی‌فیس» (ModiFace Photo Editor) به کمک شما می‌آید. در این اپلیکیشن در یک صفحه می‌توانید تمام قسمت‌هایی را به نظرتان به روتوش نیاز دارد مشخص کنید و با استفاده از بخش‌های مختلف اپلیکشن، تمیزکاری‌ها را انجام دهید. همچنین می‌توانید با کمی کشیده‌تر کردن یا پهن‌تر کردن صورت یا چشم‌هایتان، مدل‌های متفاوتی به خودتان بدهید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان