ramazan
ramazan

روش های عشق ورزی زوجین

روش های عشق ورزی زوجین

چرا برخی زوجین پس از گذر زمان دیگر عاشق یکدیگر نیستند؟!! آن عشق آتیشین کجاست؟ برای دست یابی به همان عشق اولیه نکات و اصول رابطه ی عاشقانه را در بخش زیر مطالعه کنید و به عیوب خود پی ببرید.

 

 

 

نازوب، يکي از راه‌هاي بيان و ابراز احساسات، استفاده از واژه‌هاي دلگرم کننده و تشويق آميز است. هدف عشق به دست آوردن چيزي که شما مي‌خواهيد نيست بلکه انجام دادن کاري براي سعادت کسي است که دوستش داريد. واقعيت اين است که وقتي ما کلام تاييدآميز دريافت مي‌کنيم به احتمال قوي ترغيب مي‌شويم که متقابلاً کاري انجام دهيم.

 

کساني که زبان عشق خود و يا همسرشان کلام تاييد آميز است بايد در گفتار خود اين نکات را مدنظر قرار دهند:

 

کلمات تشويق آميز
واژه تشويق در زبان انگليسي به معناي ايجاد شهامت است. همه ما در بخش‌هايي از وجودمان احساس ناامني مي‌کنيم. ما فاقد شهامت هستيم و اين شهامت نداشتن اغلب مانع انجام کارهاي مثبتي مي شود که دوست داريم انجام دهيم. لطفاً توجه کنيد که ما نمي‌گوييم به همسرتان فشار بياوريد تا کاري را که شما مي‌خواهيد انجام دهد، بلکه مي‌گوييم او را تشويق کنيد تا علايقي را که دارد، بسط و پرورش دهد. تشويق مستلزم توجه و محبت و نگاه کردن به جهان از چشم همسرتان است. ابتدا ما بايد بفهميم که چه چيزي براي همسرمان مهم است و سپس با تشويق به پرورش آن بپردازيم.

کلام مهر آميز
عشق  مهربان است. اگر بخواهيم با زبان، ارتباط عاشقانه برقرار کنيم بايد از واژه‌هاي مهرآميز استفاده کنيم. من واقعاً حيرت مي‌کنم که چطور مردم زندگي امروز خود را با بيان خاطرات تلخ ديروز خراب مي کنند. بهترين کاري که ما با خطاهاي گذشته مي‌توانيم انجام دهيم اين است که آن‌ها را به تاريخ بسپاريم و فراموش کنيم. بله، متاسفانه اتفاقي افتاده و صدمه زيادي هم زده و ممکن است که باز هم به ما صدمه بزند و ما را برنجاند؛ اما ما نمي‌توانيم گذشته را پاک کنيم يا تغيير دهيم بلکه بايد آن را به عنوان گذشته و تجربه بپذيريم. پس اگر مي‌خواهيم روابط صميمي و دوستانه داشته باشيم، به جاي بيان خاطرات تلخ گذشته بايد خواسته‌هاي يکديگر را بدانيم، آمال و آرزوهاي يکديگر را بشناسيم و با کلمات محبت آميز به بيان آن‌ها بپردازيم.

کلمات فروتنانه
عشق تقاضا مي‌کند، نه تحکم. اگر با تحکم خواسته‌هاي خود را بيان کنيم، امکان صميميت را محو و نابود کرده ايم و همسرمان نيز از ما دور خواهد شد. پس بياموزيم که زبان عاشق متواضع و مهربان است نه متکبر و پرخاشگر.

زبان دوم عشق : وقت گذاشتن براي يکديگر
منظور از وقت گذاشتن براي يکديگر ، اين است که توجه خود را به طور کامل به ديگري معطوف کنيم. طريقه اساسي وقت گذاشتن براي يکديگر، با هم بودن است. البته منظور ما صرفاً کنار هم بودن نيست، با هم بودن يعني توجه متمرکز و کامل. يکي از وجوه وقت گذراندن اين است که ما با هم کاري انجام دهيم و طي اين مدت تمام توجه‌مان به ديگري باشد. ما با روش‌هاي مختلفي مي‌توانيم براي هم وقت بگذاريم. ممکن است همسر ما با يکي از اين روش‌ها عشق خود را نشان ‌دهد، در حالي که ما از آن غافل هستيم. در ادامه نمونه‌هايي از وقت گذاشتن براي يکديگر را بيان مي‌کنيم.

 

گفت و گوي متمرکز
گفت وگوي متمرکز کاملاً با زبان اول عشق متفاوت است.کلمات تاييد آميز روي چيزي تکيه مي‌کند که ما مي‌گوييم، اما گفت وگوي متمرکز روي چيزي که مي‌شنويم تکيه دارد. متاسفانه ما فراموش مي‌کنيم که ازدواج يک رابطه است، نه پروژه‌اي که بايد کاملش کنيم يا مشکلي که بايد حلش کنيم. براي برقراري يک رابطه صميمي به جز خوب گفتن بايد از خوب شنيدن يا هنر گوش کردن نيز بهره ببريم.

هنر گوش کردن
1- وقتي همسرتان حرف مي‌زند، به چشم‌هايش نگاه کنيد.2- در حين گوش کردن به حرف‌هاي همسرتان، مشغول کار ديگري نشويد.3- در حين گوش کردن در پي کشف احساسات طرف مقابل‌تان باشيد.4- به حرکات بدن يا همان زبان بدن وي توجه کنيد.5- حرف او را قطع نکنيد.

فعاليت هاي سازنده
يکي ديگر از وجوه وقت گذراندن براي يکديگر، فعاليت سازنده است. فعاليت‌هاي سازنده مشترک، مخزن خاطره‌اي ايجاد مي کند که تا سال‌ها بعد مي‌توانيد از موجودي آن استفاده کنيد .

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان