ramazan
ramazan

جایگزین بسیار عالی بجای شامپو

جایگزین بسیار عالی بجای شامپو

دیگر شامپو نخرید! ریزش موی تمامی افراد دنیا تنها یک دلیل دارد! آن هم شامپوهایی شیمیایی است که با افزودن مواد شیمیایی تماما باعث ریزش مو میشود!! پس با مطالعه این بخش از آرایش و زیبایی سایت نازوب طبیعی ترین شامپوی صد درصد تضمینی را درخانه تهیه و مورد استفاده قرار دهید. در ضمن کاربران عزیز سایت نازوب لطفا این دیدن از سایت نازوب را به دوستان خود پیشنهاد کنید تا از بهترین و مفید ترین مقالات پزشکی، علمی و … دنیا استفاده کنند. با سپاس

 

 

جایگزین طبیعی برای شامپو

طرفداران طب سنتی روز به روز بیشتر می‌شوند، زیرا اغلب ما عواقب استفاده از داروهای شیمیایی را دیده‌ایم. از جمله فواید استفاده از جایگزین‌های طبیعی، حفظ کیفیت مو است که هنگام استفاده از شامپو تضعیف می‌شود.

 
برخی از مواد شیمیایی موجود در شامپو

هیدروکسی انیسول بوتیله شده: این ماده به عنوان نگهدارنده در شامپوها استفاده می‌شود. این ماده متشکل از دو ماده ارگانیک است که در برخی پژوهش‌ها با انواع آلرژی‌ها، اختلال در غدد درون‌ریز، آسیب به اندام‌های داخلی و سرطان مرتبط دانسته شده است.

 

رایحه: رایحه متفاوت شامپو حاکی از وجود مواد شیمیایی متفاوت در ترکیب شامپو است.

 

کوکامیدو پروپیل بتائین: (ترکیبی است از روغن نارگیل ، الکل و بتائین) این ماده نوعی سورفکتانت ترکیبی یا همان مواد فعال سطحی است که با خارش و تحریک پوستی در ارتباط است.

 

لورث سولفات: این ماده نیز نوعی ماده فعال سطحی محسوب می‌شود که در بسیاری از شوینده‌های مصنوعی از جمله صابون، شامپو و خمیردندان کاربرد دارد. این ماده با خارش پوست سر در ارتباط است.

 

۴،۱-دی اکسان: یک ترکیب شیمیایی است که گفته می‌شود سرطان‌زا است.

 

شامپوها چربی طبیعی پوست سر را کم می‌کنند. بنابراین اگر از جایگزین طبیعی به جای آن استفاده شود، می‌تواند موجب تقویت چربیِ موهای سر شود.

 

بنابراین اگر کمتر از شامپو استفاده کنید، متوجه چرب‌تر شدن موهای سرتان خواهید شد. جایگزین طبیعی و البته ارزان شامپو چیست؟ ترکیب سرکه و جوش شیرین برای شستن موها بسیار کارایی دارد.

 
جوش شیرین

جوش شیرین (بی‌کربنات سدیم) را با نسبت یک به سه با آب، درون یک بطری فشاری بریزید. اگر موهایتان بلند است و به شانه‌هایتان می‌رسد، میزان جوش شیرین و آب را سه برابر کنید. یعنی سه قاشق چایخوری جوش شیرین را با سه برابر آب ترکیب کنید. این ترکیب باید متناسب با اندازه موهایتان باشد.

 

این ترکیب برای موهای خشک و تر به کار می‌آید. ترکیب را از ریشه مو تا انتهای آن مالیده و اجازه دهید تا چند دقیقه بر روی آن بماند. سپس موهایتان را با آب گرم بشویید. این کار نتیجه خوبی برای شما به همراه خواهد داشت.

 

پس از این کار باید موهایتان را با سرکه بشویید.

 
شستشوی مو با سرکه

برای آماده سازی سرکه، باید مقداری سرکه سیب یا سرکه سفید را با چهار برابر آب ترکیب کنید. البته می‌توانید مقداری روغن مانند روغن نعناع، اسطوخودوس‌ یا رزماری نیز به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود تا از بوی سرکه کم شود. مدت کوتاهی صبر کنید و سپس سرتان را با آب سرد بشویید.

 

مطالب مرتبط با بهداشت و زیبایی

 

آموزش و بهترین زمان استفاده از سرم مو

انتخاب بهترین شامپو برای موهای شما

بهترین شامپو برای موهای رنگ شده

شامپوها هیچ اثری روی مو ندارند؟!!! مگه میشه

معرفی بهترین تقویت کننده های مو در بازا ایران با قیمت

هشدار از شامپوهای رنگ مو استفاده نکنید


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان