ramazan
ramazan

بیوگرافی جدید ریحانه پارسا و همسرانش/ روزبه و مهدی

بیوگرافی جدید ریحانه پارسا و همسرانش/ روزبه و مهدی

ریحانه پارسا زاده 4 اسفند ماه سال 77 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. وی با اقدامات عجیب و انتشار تصاویر نامربوط به طور ناپحتگی پرحاشیه شد! در ادامه نگاهی داریم به بیوگرافی جدید این بازیگر جوان. بیوگرافی جدید ریحانه پارسا و همسرانش/ روزبه و مهدی

زندگینامه ریحانه

ریحانه پارسا ۴ اسفند ۱۳۷۷ در تهران متولد شد. در رشتهٔ نمایش از هنرستان دیپلم گرفت. در ۲۱ سالگی با مهدی کوشکی ازدواج کرد.

 

بیوگرافی جدید ریحانه پارسا و همسرانش/ روزبه و مهدی

 

کارنامه هنری و فیلم‌شناسی

سینما
سال نام کارگردان نقش
۱۳۹۹ رقصنده
بهمن گودرزی

۱۳۹۹ گشت ارشاد ۳
سعید سهیلی

۱۳۹۹ کوسه
علی عطشانی
صنم
۱۳۹۸ خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری
پیمان قاسم‌خانی
آناهیتا
تلویزیون
سال نام کارگردان نقش شبکه
۱۳۹۷ پدر
بهرنگ توفیقی
لیلا شبکه دو

تئاتر

کروکی (۱۳۹۹) به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی، تئاتر مستقل تهران
فردریک
اولئانا
لیگ قهرمانان مرحله گروهی
هفت شهر عشق

 

جوایز و افتخارات
جشن/جایزه سال رشته اثر نتیجه
نوزدهمین جشن حافظ
۱۳۹۸ بهترین بازیگر زن درام ‌پدر
نامزدشده

فعالیت‌ها

فروردین ۱۳۹۸، پارسا مهمان برنامهٔ خندوانه بود. میان‌برنامه‌ای که او به همراه سینا مهراد در آن شرکت کرد از لحاظ بازتاب در شبکه‌های اجتماعی و تعداد بینندگان تله‌وبیون رکورددار شد. بهمن ۱۳۹۷ هم در برنامهٔ خیابان جام جم حضور یافت و پس از پخش صحنه‌هایی از سریال پدر، اشک در چشمانش حلقه زد. اولین حضور پارسا در گفتگوهای تلویزیونی در برنامهٔ ایرانیوم در مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفت.

نقد

حامد عنقا و بهرنگ توفیقی به خاطر انتخاب پارسا برای ایفای نقش لیلا در سریال پدر که آن زمان فردی ناشناخته بود تحسین شده و کارشان «ستاره‌سازی» خوانده شده‌است.

به عقیدهٔ آرش خوشخو، منتقد فیلم، نقش‌آفرینی پارسا در خوب، بد، جلف ۲ «نقطهٔ ضعف فیلم» بوده و او «به کلیت فیلم ضربه زده‌است».

 

خبر ازدواج اول

ریحانه پارسا در 13 فروردین 98 در 21 سالگی خبر ازدواج خود با روزبه حصاری را رسانه کرد اما کمتر از 24 ساعت مشخص شد فقط یک شوخی و دروغ سیزده بود. حتی بسیار از بازیگران با انتشار متنی به این دو تبریک گفته بودند.

 

خبر ازدواج دوم

خانم بازیگر برای دومین بار در 23 اسفند 1398 با انتشار عکس مشترک خود با آقای مهدی کوشکی بازیگر نوشت: عهدمان در این قرنطینگی. این دو سر تئاتر اولئانا (دی 98) کنار هم حضور داشتند.

 

اختلاف سنی با مهدی کوشکی

ریحانه پارسا متولد 77 با آقای مهدی کوشکی متولد 59 یه اختلاف سنی 18 ساله دارد، کوشکی همچنین صاحب یک پسر نوجوان نیز می باشد.

جنجال‌ها

یا بنویس
حق طلاق میدید به زنهاتون بعد اسم خودتون رو هم گذاشتید مرد؟
ایموجی هم نزار!!

۱۴ مه ۲۰۲۰

پارسا در شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌هایی ایجاد کرده که باعث شده او را به خامی و تلاش برای دیده شدن متهم کنند. پس از پایان سریال پدر، بلافاصله تمامی عکس‌هایش از نقش‌آفرینی در این سریال را از صفحهٔ اینستاگرامش حذف کرد و عکس‌هایی «با ظاهری متفاوت» مشابه عکس‌های مدل‌ها منتشر کرد.

او نوشت:

«من، ریحانه پارسا دختری که از الان تا همیشه اگر کسی میشناستش به واسطهٔ سریال پدر هست (این رو هیچ وقت یادش نمیره) از همین پست میگم اگر این روزها عکسی دیده شده که فرق زیادی با تصویر این ماه‌های اخیر داره بی هیچ جبهه‌گیری خاصی و موضع داشتن بوده و هست، صرفاً توجیهی است که ریحانه هیچ شباهت (ظاهری) به لیلای دیده شده نداره!» او به علت انتقادهای فراوان، صفحهٔ اینستاگرامش را از حالت عمومی خارج کرد و امکان نظردهی را سلب کرد.

روزنامهٔ کیهان رفتارهای او را «سوءاستفاده از صداوسیما»، «نامتعارف»، و «هنجارشکنی» خواند و او به گفتهٔ خود شش ماه ممنوع‌الکار شد. پس از انتشار خبر ازدواجش با مهدی کوشکی، توئیتی منتشر کرد که از مردان می‌خواست حق طلاق را به زنانشان ندهند.

بیوگرافی جدید ریحانه پارسا و همسرانش/ روزبه و مهدی

پارسا در توئیتر نوشت:

«حق طلاق میدید به زنهاتون بعد اسم خودتون رو هم گذاشتید مرد ؟»

ژست‌ها و عشوه‌های پارسا پس از اکران فیلم خوب، بد، جلف ۲ در جشنوارهٔ فیلم فجر ۱۳۹۸ نیز واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت. برخی او را به فرصت‌طلبی برای جلب توجه متهم کردند و برخی در دفاع از پارسا، انتقادها را ناشی از جنسیت‌زدگی دانستند.



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان