ramazan
ramazan

آموزش بافت پاپوش و جوراب های بافت

آموزش بافت پاپوش و جوراب های بافت

عزیزانی که علاقه به بافت پوشاک های پاییزی و زمستانی دارند با دقت لازم شیک ترین پاپوش های زمستانی زنانه، مردانه و دختران و پسرانه را با رنگ های دلخواه بافت کنید.

 

اندازه ها:

در آموزش ما از ۳عدد استفاده میکنیم که به ترتیب از راست به چپ مناسب سایزهای (۳۵-۳۷)-(۳۸-۴۸)-(۴۱-۴۳) میباشند.

 

سایز روی جوراب:۲۲-۲۴-۲۷

سایز ساق جوراب:۱۲-۱۲-۱۴

 

وسایل لازم:
• کاموا به رنگ دلخواه ۱۰۰-۱۰۰-۱۵۰ گرم
• میل دو تائی شماره ۴ میلیمتری

 

آموزش قدم به قدم بافت:

در ابتدا توجه داشته باشید:با کاموا و میل مورد استفاده به ازای ۲۱ دونه در ۲۸ ردیف با الگویی که در زیر بیان کردیم، ابعاد بافت باید ۱۰*۱۰ سانتیمتر باشد، اگر با کاموا و میل شما این ابعاد حاصل نشد با تناسب تعداد دانه هائی که باید سربیاندازید را حساب کنید.

 

این جوراب در میلهای دو تائی از وسط زیر پا به سمت روی پا بافته شده و دوباره به وسط زیر پا برمیگردد.

 

نکته درباره انگشتان پا:
وقتی که برای پاشنه کم یا زیاد میکنید و برای انگشتهای پا به روش زیر عمل کنید:

 

یک رج در میان به سمت انگشتان پا (یعنی از هر ۴ رج) وقتی ۸-۱۰-۱۲ دونه باقی ماند برگردید و تا ابتدای رج ببافید. (انگشتان پا در ابتدای رج از روی کار قرار دارند)

 

ابتدا ۶۸-۷۴-۸۴ دونه با میلهای شماره ۴ سربیاندازید. و از روی کار به صورت زیر ادامه دهید: ۵۲-۵۸-۶۴ دونه با بافت ابری (یعنی همیشه به زیر) و ۱۶-۱۶-۲۰ دونه با پترن M.1 که در زیر ملاحظه میکنید. یک علامت بعد از ۴۲-۴۸-۵۴ دونه از روی کار بگذارید. و همانند ردیف قبل ادامه دهید، همزمان در در رج پنج برای پاشنه کم کنید،

 

(نکته ای که در بالا برای انگشتان پا گفته شد را رعایت کنید) در دو طرف علامت یک رج در میان به تعداد ۱۰ بار دو تا یکی کنید (تعداد دانه ها ۴۸-۵۴-۶۴). و به صورت زیر از روی کار ادامه دهید:

 

(نکته انگشتان پا را رعایت نکیند) ۸-۱۰-۱۲ دونه با بافت ابری (یعنی همیشه به زیر که برای انگشتهاست) و پترن M.1 روی دونه های باقیمانده. همینطور ادامه دهید تا اندازه کار ۱۳-۱۵-۱۷ سانتیمتر از آخرین کاهش شود.

 

حالا ۳۲-۳۸-۴۴ دونه بافت ابری (همیشه به زیر) و ۱۶-۱۶-۲۰ دونه با پترن M.1 ببافید. برای پاشنه به صورت زیر اضافه کنید: (نکته انگشتان پا را رعایت کنید) یک علامت در دونه ۳۲-۳۸-۴۴ از روی کار بگذارید.

 

یک دونه در هر طرف علامت یک رج درمیان اضافه کنید به تعداد ده بار (افزایش را با ژوته انجام دهید و در رج بعد بع زیر ببافید) تعداد دانه ها میشود ۶۸-۷۴-۸۴٫ چهار رج ۵۲-۵۸-۶۴ دونه با بافت ابری (همیشه به زیر) و ۱۶-۱۶-۲۰ دونه با پترن m.1 ببافید.

 

تمام دونه ها را به نخ بیاندازید و یک جوراب دیگر ببافید.

 

نحوه دوختن:
دونه های توی نخ و ردیفی که سرانداخته بودید را به هم بدوزید. دوخت در زیر پا وسط بوده و تا پشت مچ خواهد آمد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان