ramazan
ramazan

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

 

شناخت افراد به خصوص افرادی که با آن ها در ارتباط هستیم یکی از مهم ترین مسائل روانشناسی است که باید بدانید. در زمانه ای که افراد جامعه هزار رنگ عوض می کنند که ناآگاهی و عدم شناخت افراد می تواند چه احساسی، اقتصادی و خانوادگی ضررهای زیادی متحمل شوید. به همین منظور تصمیم گرفتیم که:

در این بخش از سایت نازوب با روانشناسی چهره ها و شناخت شخصیت افراد از روی حالت چهره در خدمت شما عزیزان باشیم. با ما همراه باشید.

 

تشخیص شخصیت درونی افراد از روی چهره

چهره خوانی یا شناخت شخصیت از روی چهره دانشی بسیار باستانی است ، شما می توانید با مشاهده ویژگی های چهره یک نفر شخصیت درونی او را بشناسید.

 

آیا می دانستید که میتوانید با چهره خوانی شخصیت یک فرد را بشناسید؟ شما می توانید با دیدن یک نفر بدون این که او را بشناسید یا با او صحبت کنید ، متوجه شخصیتش شوید. 

 

فیزیوگونومی (به انگلیسی : Physiognomy) یا چهره خوانی (به انگلیسی :face reading ) تکنیکی است که با استفاده از آن ویژگی های شخصیتی و وضعیت سلامت یک فرد فقط با بررسی چهره او توصیف می شود. 

 

ساده ترین روش برای یادگیری چهره خوانی این است که در ابتدا ویژگی های مختلف صورت را بشناسید و بدانید چگونه با ویژگی های شخصیتی مرتبط می شوند. 

 

شخصیت شناسی از روی حالت چهره 

بسته به ویژگی های صورت فرد از جمله شکل کلی صورت ، پیشانی ، چشم ها ، بینی ، لب ها ، گونه و فکر می توانید ویژگی های  شخصیتی او را بگویید ولی در ابتدا باید روش صحیح و اصولی تشخیص ویژگی های صورت را بیاموزید تا بتوانید به چهره خوانی تسلط پیدا کنید. 

 

مردم اغلب اشتیاق زیادی برای یادگیری چهره خوانی دارند ولی از یادگیری اصولی پایه و اساس این تکنیک صرف نظر می کنند به همین دلیل نمی توانند به موفقیت چشمگیری برسند. اگر میخواهید چهره خوان خوبی باشید به شدت توصیه می کنم برای آموزش این مرحله زمان کافی بگذارید. 

 

روش های زیادی برای چهره خوانی وجود دارد ولی ما در این مقاله قصد داریم چهره خوانی برای افراد مبتدی را به شما بیاموزیم . شما با خواندن ادامه مقاله میتوانید با یک فرایند ساده و گام و به گام اصول فیزیوگونومی را بیاموزید . 

 

چهره خوانی شکل کلی صورت 

در اولین قدم برای شخصیت شناسی از روی چهره ، باید شکل کلی صورت فرد را درست تشخیص دهید.

 

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی از روی چهره – صورت گرد

 

شخصیت شناسی صورت گرد 

صورت گرد در تکنیک چهره خوانی چینی به نام چهره آب ( به انگلیسی : water face ) شناخته می شود. ویژگی اصلی صورت گرد ، گونه های دایره و پهن با چانه و پیشانی مخروطی و باریک است. 

 

معمولا شخصیت فردی که صورت گردی دارد به شکل زیر است :

بسیار باهوش و دارای شخصیت دیپلماتیک .

افرادی هستند که هوش تجاری بالایی دارند.

دلسوز و حساس هستند.

به صورت ذاتی خوش بین و خوش رفتار هستند. 

شخصیت شهودی دارند.

فانتزی های نسی قوی دارند.

به دنبال یک رابطه عاطفی بلند مدت و پایدار هستند.

با هر شرایطی خودشان را وفق می دهند.

رویایی و معتقد هستند.

به صورت ذاتی منعکس کننده رفتار طرف مقابل هستند.

 

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی از روی چهره- صورت بیضی

 

شخصیت شناسی صورت بیضی

صورت بیضی در چهره خوانی چینی به نام صورت فلزی (به انگلیسی : metal face) شناخته می شود که دارای پیشانی پهن با گونه های محدود و باریک خط فک گرد و باریک است. افرادی که چهره بیضی شکل دارند معمولا با این ویژگی ها شناخته می شوند :

ضریب هوشی بالا

هیکل و قدرت بدنی ضعیف

ذات جسور و ماجراجو

در کارهایی که انجام میدهند کمال گرا هستند

از قوانین پیروی می کنند و به ندرت قوانین را زیر پا می گذارند

ماهیت دیپلماتیک دارند 

تصمیم گیران عالی هستند 

اغلب به حرفه های خلاقانه مشغول می شوند

ذات محکم و سخت گیری دارند

 

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

 

شخصیت شناسی از روی چهره – صورت قلبی

 

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی از روی چهره – صورت الماسی

 

شخصیت شناسی صورت قلبی یا الماسی

صورت قلبی یا الماسی در چهره خوانی چینی به نام صورت چوبی ( به انگلیسی : wood face ) شناخته می شود که پیشانی پهن و گونه های گردی دارند که به سمت چانه ای کوچک شیب دار است.

 

افرادی که صورت قلبی یا الماسی دارند با ویژگی های زیر شناخته می شوند :

بسیار روشن فکر

دارای ویژگیها و توانایی های رهبری

ممکن است اندامی عضلانی یا ورزشکاری داشته باشند

در مدیریت خود مسئولیت پذیر هستند

به دیگران محبت می کنند

ذات سخاوتمندی دارند

در روابطشان به مشکل می خوند

در زندگی ایده آل گرا هستند

در مورد همه چیز فلسفی فکر می کنند

 

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی از روی چهره – صورت مربعی

 

شخصیت شناسی صورت مربعی

صورت مربعی در چهره خوانی چینی به نام صورت زمین ( به انگلیسی : earth face ) شناخته می شود که در همه اجزا عریض است . پیشانی پهن ، استخوان گونهقوی و خط فک زاویه دارد. افرادی که صورت مربعی دارند با ویژگی های زیر شناخته می شوند. 

 

واقع بین هستند.

در زندگی ایده هایی کاربردی دارند.

ذات آرامی دارند.

بسیار قابل اعتماد هستند.

ذهنی ، هوشمند ، تحلیل گر و قاطع دارند. 

ذاتشان تهاجمی و خواهان تسلط است .

در کارهایشان اعتماد به نفس دارند .

مسیرهای ایمن تر را ترجیح می دهند .

طبیعتی محافظه کار دارند.

گاهی اوقات محتاط می شوند.

 

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی از روی چهره – صورت مثلثی

 

شخصیت شناسی صورت مثلثی

صورت مثلثی در چهره خوانی چینی به نام صورت آتش ( به انگلیسی : fire face ) شناخته می شود که دارای خط فک قوی تر و استخوان گونه کوچک تر دارند که پیشانی گسترده آن ها را به چانه کوچکشان متصل می کند. افرادی که صورت مثلثی دارند با ویژگی های زیر شناخته می شوند.

 

ذات دوستانه و مهربان

رفتار برون گرایانه

به افراد سرگرم کننده بین مردم معروف هستند .

از کینه و برداشت بد خودداری می کنند.

خلق و خوی آتشین دارند.

در برقراری ارتباط بسیار خوب هستند.

بسیار اهل خانواده و مردم دار هستند.

هیکل و اندام فیزیکی باریک یا لاغر دارند. 

 

شخصیت شناسی با توجه به اجزای صورت

حال که شخصیت فرد را با توجه به شکل کلی صورتش تا حدودی تشخیص دادید بهتر است جزئیات صورت را به صورت دقیق تری مورد بررسی قرار دهید. 

 

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی از روی پیشانی

 

شخصیت شناسی از روی پیشانی

پیشانی بلند : افرادی که پیشانی بلند دارند ، علاقمند به یادگیری چیزهای جدید هستند ، در فیزیک و ریاضیات با استعدادند ، دوست ندارند ریسک کنند و از عدم قطعیت خوششان نمی آید. تا حد زیادی بر اساس متدهای از قبل تعیین شده کار می کنند و دوست دارند از قبل برای همه چیز برنامه ریزی کنند و راز نگهدارند. 

 

پیشانی کوتاه : افردیکه پیشانی کوتاه دارند بسیار خود جوش و عاشق آزادی هستند. همیشه اول عمل می کنند بعدا فکر میکنند. آن ها همیشه با مشکلات احاطه شده اند و برای حل مشکلات از قلبشان پیروی می کنند نه فکرشان. 

 

پیشانی متوسط : افرادی که پیشانی متوسط دارند ، باهوش و منظم هستند و معلمین خوبی می شوند. آن ها از ایده های واضح خوششان می آید ، شهودی ، سخت کوش و متعادل هستند و در زمینه حل مشکلات عالی عمل می کنند. 

 

شخصیت شناسی از روی چشم ها 

چشمان درشت : افرادی که چشمانی درشت دارند ، افرادی شنوا ، ذهنی باز ، فکری کنجکاو و تخیلی فعال دارند. از کسالت متنفرند ، بسیار خلاق هستند و به راحتی حواسشان پرت می شود و بیش از حد حساس هستند.

 

چشمان ریز : افرادی که چشمانی ریز دارند معمولا ذهن گزینشی ، منظم ، دقیق و روش مند دارند . عمیقا روی چیزهایی که توجهشان را لب کند ، تمرکز می کنند و تنگ نظر هستند. 

 

چشمان قهوه ای : چشم قهوه ای نشان دهنده ویژگی های زمینی یک فرد است از جمله انرژی ، باروری ، استقامت ، خلاقیت ، شجاعت و البته پایه  گذاری . این افراد علاقه زیادی به سود مادی ندارند ، عاشق طبیعیت هستند و طبیعتی روحانی دارند ولی در بخری مواقع بسیار مستقل و قوی و سرسخت ظاهر می شوند. بسیار مستقل هستند .

 

چشمان سیاه : افرادی که چشمان سیاه دارند ، مرموز هستند و هرگز چیز زیادی در مورد خود نمی گویند و قدرت روانی بالایی دارند. 

 

چشم فندقی : افرادی که چشم قندقی دارند مستقل و شجاع و بسیار منطقی هستند و از نظر احساسی توانایی همدلی خوبی دارند. 

 

چشم آبی : مراقب ا طراف خودهستند و نسبت به مسائلی که اطرافشان می گذرد آگاهی کامل دارند. به راحتی اعتماد نمی کنند و طبیعت گرمی دارند. 

 

چشم سبز : چشم سبز با طبیعت ، زندگی سالم و طراوت گره خورده است. این افراد از دیگران دلسوز تر هستندو طبیعتی روحانی دارند. 

 

چشم خاکستری :  افرادی که چشم خاکستری دارند بسیار حساس بوده و قدرت درونی دارند. آن ها خردی عمیق داشته و می توانند خلق و خوی خود را متناسب با موقعیت فعلی تغییر دهند. 

 

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی از روی ابرو

 

شخصیت شناسی از روی ابرو

ابروی منحنی : افرادی که ابروی منحنی دارند فرد گرا هستد . آن ها با درک بهتر شما نسبت به مردم می توانند ارتباط بهتری با جهان و اطراف خود پیدا کنند. بنابراین  اگر مسائل را به صورت مثال در مورد افراد و تجربیاتشان به آن بگویید میتوانند درک بهتری از آن پیدا کنند. 

 

ابروی صاف : روش افرادی که بروی صاف دارند مستقیم و واقع گرا است. آن ها قدردان منطق هستند و قبل از پذیرش هر چیزی باید تمام حقایق و داده های موجود به آن را مشاهده کنند. آن ها حقایق را به صورت ذهنی و منطقی بررسی می کنند بدون این که اجازه دهند

احساسات بر قضاوتشان تاثیر بگذارد. 

 

ابروهای زاویه دار : افرادی که ابروهای زاویه دارند میتوانند هر موقعیتی را تحت کنترل درآورند. آنها هر زمان که اطرافیان اقتدار آن ها را به چالش بکشند ویژگی های رهبری خود را به نمایش می گذارند. آنها معتقدند که حق با آن هایست و در بیشتر موارد هم واقعا حق با آن هاست. افرادی که ابروهای زاویه دار دارند میتوانند تمرکز ذهنی خود را به خوبی حفظ کنند. 

 

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی از روی بینی

 

چهره خوانی از روی بینی

اندازه و شکل بینی نشان دهنده توانایی فرد برای پیشرفت و مقابله با چالش های زندگی است. 

 

بینی کوتاه : بینی کوتاه نشان دهنده انعطاف پذیری ف قابلیت اطمینان ، ذهن باز و همچنین نشان دهنده فردی است که بیش از حد آزادانه هزینه می کند یا برای کنار آمدن با دیگران به مشکل می خورد.

 

بینی بلند : بینی بلند نشان دهنده احساس مسئولیت ، عشق به یادگیری و داشتن طرز فکر عملی است. این افراد ممکن است گاهی اوقات مشائل را خیلی جدی بگیرند و ابراز علاقه کار سختی برایشان باشد. 

 

بینی صاف : بینی صاف نشان دهنده صبر و وفاداری است . این افراد از استقامت بیشتری برخورداند و اغلب در اهداف شغلی خود موفق می شوند. 

 

بینی نوک تیز : بینی نوک تیز نشان دهنده شهود و زنانگی قوی است. این افراد اغلب به هنر و موسیقی علاقه دارند. 

 

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی از روی لب ها

 

چهره خوانی از روی لب ها

لب های نازک : لبهای نازک نشان دهنده شخصیت بسیار انتخاب گر است که کیفیت را مهم تر از کیفیت می داند . پیچیده است و از ارائه های زیبا لذت می برد و میخواهد کارها به درستی انجام شود یا اتفاق بیوفتد. 

 

لب های ضخیم : این افراد اعتماد بهنفس بالا دارند ، به دنبال لذت بیشتر در رختخواب هستند ، عاشق تجربیات جدید هستند، عاشق دریافت کردن ، دادن و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران هستند. 

 

چهره خوانی از روی استخوان فکر و چانه

چانه و فک برجسته : افرادی که فک و چانه برجسته دارند افرادی فعال ، بسیار بی حوصله هستد . دوست دارند اولین قدم را بردارند . در رابطه و محل کار مسئول هستند. صاحب نظر ، قضاوت کننده و قوی هستند و اغلب برای چیزهایی که به آن اعتقاد دارند می جنگند. 

 

چانه و فک کوچک : افرادی که چانه و فک کوچک دارند از زندگی لذت می برند ، پیچیده ، سخت گیر و غیر قابل تحمل هستند. به دنبال کیفیت بیش از حد هستند ، به دنبال روابط اسیل و صمیمی هستند ، پیرو سنت ها هستند و سنتی عمل می کنند. 

 

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی از روی رنگ موها

 

چهره خوانی از روی موها

موهای بلوند : افرادی که موهای بلوند دارند ، ضعف جسمانی داشته و سهل انگار هستند. ممکن است آسان و تاثیرپذیر به نظر برسند ولی خود آگاهی بالایی دارند. حافظه ای عالی دارند. و ذاتی کم تجربه و وساده لوح و در رفتار مطیع هستند. 

 

موهای سیاه : افرادی که موهای سیاه دارند اغلب آرام و افسرده هستند . بدبین بوده و انرژی تاریک را به اطراف خود منتقل می کنند با این حال افرادی مومشکی به به خصوص موهای فرفری در صورتی که افسرده نباشند بسیار شاد و با محبت هستند. 

 

موهای قهوه ای : شخصیتی رمانتیک و حساس دارند و عاشق سفر هستند و کاراکتری قوی دارند. افراد مو قهوه ای بیشتر ایده هایی متفاوت و لیبرال دارند. 

 

موهای قرمز : افاردی که موهای قرمز دارند شجاع به نظر می رسند . اغلب موارد اهل دعوا ، شکاک و عصبی هستند. دارای انرژی فیزیک عالی و نیرویی وحشتناک زیاد هستند.  

 

شخصیت شناسی و روانشناسی چهره افراد از روی حالت چهره

شخصیت شناسی از روی چهره استیونز

 

نظریه شخصیت شناسی از روی چهره استیونز

آلن استیون رواشناس 61 ساله استرالیایی در حال توصعه سیستمی است که بتواند از روی ویژگی های چهره ، شخصیت مناسب هر فرد برای جویندگان کار مناسب را مشخص کند. 

 

تحقیقات آلن استیون فعلا فقط به صورتی تحقیقات ااری گسترده است ولی برای پذیرفته شدن توسط جامعه دانشگاهی نیار به شواهد بیشتری دارد. 

 

تحقیقات چهره خوانی استیونز براساس تحقیقات قبلی در این مورد است ازجمله ، حالات صورت که توسط پل اکمن نوشته شده است. ویژگی های صورت توسط ادوارد وینسنت جونز و رابرت وایت ساید ، زنان بدن توسط دیوید ماتسوموتو . 

 

به گفتن آلن استیونز ویژگی های چهره هر فرد می تواند ویژگی های شخصیتی او را آشکار کند . صورت یک فرد هم جنبه های زمان تولد او را در بر میگیرد هم جنبه هایی که در طول زندگی بر او گذشته است را منعکس می کند. 

 

اگر به شخصی نگاه کنید با توجه به رشد عضلانی اش فورا میتوانید بگویید تناسب اندام دارد یا خیر. 

 

چهره هم درست مثل بدن از عضلات تشکیل شده  است. ما 43 عضله در صورت داریم و با توجه به استفاده ای که از آن ها ببرید ، رشد و توسعه پیدا میکنند. 

 

به عقیده استیون شما میتوانید 7 ویژگی شخصیتی را از روی چهره افراد تشخیص دهید. 

 

میزان اعتماد به نفس

سطح اعتماد به نفس فرد را میتوانید از روی نسبت عرض صورت به طول صورت تشخیص دهید. 

 

به گفته استیونز افرادی که عرض صورتشان کمتر از 60 درصد طول صورتشان است به طور طبیعی افرادی محتاط هستند ولی افرادی که عرض صورتشان حداقل 70 درصد صول صورتشان است به طور طبیعی اعتماد به نفس دارند. 

 

میزان خودمانی شدن

میزان خودمانی شدن افراد را میتوان با فاصله بین بالای چشم تا ابرو در مقایسه با ارتفاع چشم تشخیص داد. 

 

به گفته استیونز افرادی که ابروهای بالاتری دارند برای نشان دادن سورپرایز شدن ، تمایل بیشتری به استفاده از عضلات ابرو برای بالا بردنشان دارند. این افراد ترجیح می دهند بیشتر حریم شخصیشان را حفظ کنند و کمتر با دیگران خودمانی می شوند.

 

میزان صبر و تحمل

میزان صبر و تحمل افراد را می توانید از روی فاصله افقی بین چشمها تشخیص دهید. 

 

به گفته استیونز افرادی که فاصله چشمانشان بیشتر است معمولا  صبر و تحملشان در برابر اشتباهات بیشتر است. 

 

حس شوخ طبعی

حس شوخ طبعی با طول مثلث بین بینی و بالای لب مرتبط است. 

 

طولانی تر بودن قد مثلث بین بینی و لب بالایی با حس شوخ طبعی و لطیفه گویی مرتبط است. هر چه قد این مثلث کوتاه تر باشد حس شوخ طبعی افراد کمتر شده و معمولا شوخی های شما را به خودشان نسبت می دهند و ناراحت می شوند. 

 

خوش صحبتی

خوش صحبتی با شکل و اندازه لب ها مرتبط است.

 

به گفته استیونز افرادی که لب بالایی پر تری دارند تمایل بیشتری به حرف زدن دارند و افرادی که لب بالایی نازک تری دارند اغب تمایل به گزیده گویی هشتند.

 

جهان بینی

جهان بینی شخصیتی فرد را میتواند از روی پلک تشخیص داد.

 

به گفته استیونز افرادی که پلک با چین ضخیم تری  دارند بیشتر تحلیل گرند و افرادی که پلکشان نازک تر است و یا بدون چین است بیشتر عمل گرا هستند. 

 

شخصیت کاریزماتیک

کاریزماتیک بودن شخص از روی عمق رنگ چشمانش مشخص می شود. 

به گفته استیونز ، افرادی که زنگ چشم عمیق تری دارند کاریزماتیک تر هستند. 

 

مطالب مرتبط :

شخصیت شناسی چشم رنگی ها/ خصوصیات ما از رنگ چشم

تست شخصیت شناسی ازدواج به صورت حرفه ای/ تست MBTI و مزیت آن

زنان کمر باریک چه شخصیتی دارند! شخصیت شناسی اندام های پایین


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان