گران ترین دوربین عکاسی های دنیا + تصاویر و قیمت

مجموعه : علم و فناوری
گران ترین دوربین عکاسی های دنیا + تصاویر و قیمت

 

امروزه با افزایش روز افزون تکنولوژی و تنوع مدل های مختلف، دوربین های عکاسی قیمت خیلی بالایی ندارند اما برای کسانی که می خواهند به صورت حرفه ای عکاسی را دنبال کنند دوربین ها می توانند ابزارهایی بسیار گران قیمت باشند.

 در حال حاضر با روزهایی که مجبور بودیم با دوربین‌های آنالوگ عکاسی کنیم و حداقل 1 ماه را برای دیدن عکس‌های گرفته شده صبر کنیم فاصله زیادی داریم.

سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی امروزه باعث شده صنعت عکاسی دیجیتال رشد چشمگیری داشته باشد و دوربین‌های دیجیتال را تقریباً از دور خارج کند.

دوربین‌های دیجیتالی که به لطف فناوری‌های روز در صنعت عکاسی می‌توانند با کیفیتی باورنکردنی عکس‌هایی فوق العاده زیبا را شکار کنند و در کسری از ثانیه آن را برای کاربر نمایش دهند و حتی از روی آن‌ها پس‌ترهای بزرگ تهیه شود.

از دوربین‌های تک لنزه گرفته تا فرمت‌های متوسط و لنزهای پانارامیک، دوربین‌های دیجیتال بازار دوربین‌ها را احاطه کرده‌اند و در قیمت‌های متنوع و قابلیت‌های متفاوت به فروش می‌رسند.

در ادامه این مطلب به معرفی گران‌ترین دوربین‌های دیجیتال موجود در بازار خواهیم پرداخت.

سونی آلفا A99
قیمت: 3300 دلار
آلفا A99 پرچم‌دار دوربین‌های دیجیتال بازتابی تک لنز در خانواده دوربین‌های سونی است. عکس‌های گرفته شده با این دوربین رزولوشنی معادل 24.3 مگاپیکسل دارند. سونی اخیراً یک CMOS سنسور فول فریم را برای این مدل در نظر گرفته است. دوربین دیجیتال آلفا سونی از تکنولوژی SLT استفاده می‌کند که مجهز به یک نمایاب الکترونیکی به جای نمایاب‌های معمول نوری است.

به کمک این تکنولوژی نمایاب این دوربین 2.4 میلیون نقطه دارد که به کمک صفحه نمایش OLED یکی از بهترین‌ها در بازار محسوب می‌شود.

 

 گران ترین دوربین عکاسی های دنیا + تصاویر و قیمت

 

 کنون EOD 5D مارک III
قیمت: 3900 دلار
کنون EOD 5D مارک III رزولوشنی معادل 22.3 مگاپیکسل دارد که این مقدار را مدیون سنسور CMOS فول فریم خود است. در ساخت این دوربین از فناوری DIGIC 5+ برای پردازش تصویر نیز استفاده شده.

این دوربین ماژول AF 61 نقطه ای داشته و بازه ISO آن بین 100 تا 25600 است. قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD نیز برای این مدل در نظر گرفته شده. کیفیت تصاویر گرفته شده توسط این دوربین در بین دوربین‌های تک لنز بازتابی جزء بهترین‌ها در بازار است.

 

 گران ترین دوربین عکاسی های دنیا + تصاویر و قیمت

 

  نیکون D4
قیمت: 6000 دلار
نیکون D4 به عنوان یکی از سریع‌ترین دوربین‌های حرفه ای بازار شناخته می‌شود که در اغلب موارد بین کسانی که از صحنه‌های ورزشی و اکشن عکاسی می‌کنند محبوبیت بیشتری دارد. این دوربین با سنسور CMOS در فرمت FX رزولوشن 16.2 مگاپیکسلی دارد که در کنار پردازنده EXPEED3 امکان عکاسی با فرمت 11 فریم در ثانیه را فراهم می‌کند. این دوربین گران قیمت 51 نقطه فوکوس دارد.

 

 گران ترین دوربین عکاسی های دنیا + تصاویر و قیمت

 

 

 پنتاکس 645D
قیمت: 10 هزار دلار
پنتاکس 645D یک دوربین دیجیتال با فرمت متوسط است که می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن 40 مگاپیکسل شکار کند و در هنگام چاپ عکس‌ها در ابعاد بسیار بزرگ با کاهش کیفیت تصاویر مواجه نشود. سنسور CCD 44 در 33 میلی‌متری این دوربین رزولوشن 7265 در 5440 دارد و در هنگام ویرایش تصویر دست کاربر را بسیار باز می‌گذارد. این دوربین یک سیستم فوکوس خودکار 11 نقطه ای دارد که به همراه بازه ISO 100 تا 1600 عکس‌های بسیار واضحی را ثبت می‌کند.

نمایاب شیشه ای با تکنولوژی خاص این مدل این قابلیت را فراهم می‌کند که نمایاب تصویر مشاهده شده را با دقت 98 درصد در حین عکاسی حفظ کند.

 

 گران ترین دوربین عکاسی های دنیا + تصاویر و قیمت

 

 کنون EOS 1D مارک III
قیمت: 12 هزار دلار
کنون EOS 1D یک دوربین دیجیتال تک لنز بازتابی است که 10.1 مگاپیکسل رزولوشن دارد. سنسور CMOS این دوربین ابعاد 28.1×18.7 داشته و حداکثر سایز تصاویر آن 3888×2592 است.

سنسور در نظر گرفته شده برای این مدل 45 نقطه فوکوس خودکار و بازه ISO 100 تا 3200 در نظر گرفته شده. یکی از دلایل محبوبیت این دوربین امکانات مختلف در کنار بالانس مناسب بین سرعت عکس‌برداری و کیفیت تصاویر گرفته شده است.

 

 گران ترین دوربین عکاسی های دنیا + تصاویر و قیمت

 

 لایکا S2-P
قیمت: 30 هزار دلار
دوربین‌های لایکا یکی از برندهای مطرح در میان عکاسان حرفه از زمان‌های گذشته بوده است اما مدل S2-P این شرکت در بین عکاسانی که عمده فعالیت‌های آن‌ها در محیط‌های بیرونی و باز است محبوبیت خاصی دارد. این دوربین تصاویری با رزولوشن 37.5 مگاپیکسل ثبت می‌کند.

بدنه دوربین ضد آب بوده و عمر باتری آن بسیار بالا بوده و جزء بهترین‌ها از نظر طول عمر باتری به حساب می‌آید. فوکوس خودکار لنز این دوربین قابلیت ثبت بازه بزرگی از عکس‌ها اولترا واید و سوپر تله فوتو را دارد. به تمام این موارد کیفیت و وضوح بالا در کنار رنگ‌های شفاف و زنده دوربین‌های لایکا را نیز اضافه کنید.

 

 گران ترین دوربین عکاسی های دنیا + تصاویر و قیمت

 

 پانواسکن MK-3 پانورامیک
قیمت: 40 هزار دلار
همانطور که از نام این دوربین پیداست؛ مهم‌ترین قابلیت آن ثبت تصاویر 360 درجه است. تصاویری فول 360 درجه ای تنها در 8 ثانیه توسط این دوربین ذخیره می‌شود. تصاویر گرفته شده نیز با انواع پلتفرم‌های پخش واقعیت مجازی مانند فلش و کوئیک تایم قابل مشاهده است.

این دوربین خاص از یک پردازنده سیگنال دیجیتال ویژه استفاده می‌کند تا بتواند دقیق‌ترین تصاویر 360 درجه را ثبت کند. یکی از بزرگ‌ترین کاربردهای این دوربین ثبت تصاویر صحنه‌های جرم توسط پلیس و کاربرد آن در صنایع نظامی است.

 

 گران ترین دوربین عکاسی های دنیا + تصاویر و قیمت

 

 سیتز 6×17 پانارامیک
قیمت: 43 هزار دلار
سیتز 6×17 پانارامیک قابلیت این را دارد که تصاویری با ابعاد 160 میلیون پیکسل ایجاد کند. به طوری که در هر ثانیه 300 مگابایت اطلاعات تصویری را ذخیره می‌کند.

کاربری این دوربین بسیار ساده بوده و کاربران می‌توانند دوربین را به تبلت و یا لپ تاپ خود متصل کنند تا بتوانند تصاویر را مستقیماً و به‌صورت آنی ذخیره کنند. این دوربین برای ثبت تصاویر از منظره‌ها نماهای ساختمانی و سوژه‌هایی که به کیفیت و جزئیات بالا احتیاج دارند بسیار مناسب است.

 

 گران ترین دوربین عکاسی های دنیا + تصاویر و قیمت

 

 هاسلبالد H4D 200MS
قیمت: 45 هزار دلار
به کمک این دوربین و کیفیت فوق العاده و رزولوشن 200 میلیون پیکسلی آن می‌توانید بیشترین جزئیات ممکن را در تصویر ذخیره کنید. سنسور ویژه این دوربین بر روی فریم سیمتریکال چند لایه قرار گرفته که باعث می‌شود که سنسور تا دقیق‌ترین حد ممکن در محل صحیح قرار گیرد.

گران ترین دوربین عکاسی های دنیا + تصاویر و قیمت

با استفاده از فناوری پیزو الکتریکال سنسور در هر بار یک پیکسل و نیم جا بجا می‌سود و در مجموع 6 تصویر را ذخیره می‌کند که در نهایت بر روی هم منطبق می‌شوند.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان