ramazan
ramazan

تپل ترین بازیگر مرد ایران را دیده بودید؟ عکس

تپل ترین بازیگر مرد ایران را دیده بودید؟ عکس
ناز وب، خیلی از بازیگران هستند که به خاطر چهره و وضعیت جسمی شان در حرفه بازیگری شهرت بسیاری به دست آورده اند و توانسته اند پس از مدتی به خاطر استعداد بالایی که در این حرفه دارند، به چهره های مشهور و محبوبی تبدیل شوند. یکی از این چهره ها کسی نیست جز علی برقی. در این گزارش پای صحبت های چاق ترین بازیگر ایرانی می نشینیم.
در میان مخاطبان تلویزیون و سینما جزو با نمک ترین بازیگران شناخته شده است. «مردم با من عکس می گیرند و می گویند خیلی بامزه هستید».
این جمله را علی برقی در حالی می گوید که بانمکی چهره خود را مدیون وزن بالایش می داند و ترسی ندارد از اینکه بگوید من چاق ترین مردم تلویزیون و سینما هستم: «هیچ مشکلی با وزن بالایم ندارم و تا زمانی که چاقی برای سلامتی ام دردسرساز نشود چاق می مانم. اصلا برای چه باید رژیم های طاقت فرسا بگیرم در حالی که این وزنم باعث بی تحرکی و انجام فعالیت هایم نمی شود.»
 
 

تپل ترین بازیگر مرد ایران را دیده بودید؟ عکس
 
 
من 145 کیلو هستم
145 کیلوگرم وزن و 178 سانتیمتر قد دارد. او در حالی که از وزن و چاقی اش دفاع می کند می گوید: «من به خاطر خورد و خوراک یا بی تحرکی وزنم بالا نرفته. بلکه چاق بودن من دلیل ارثی دارد. در واقع من با خیلی ها که به خاطر پرخوری یا بی تحرکی چاق می شوند فرق دارم. جالب است بدانید من هم تحرک دارم و هم غذا خوردنم مثل افراد عادی است. در روز سه وعده غذا می خورم اآن هم خیلی معمولی و در حد یک بشقاب. من خوشبختانه تیروئید هم ندارم.»
علی امسال وارد 35 سالگی می شود. او برایمان تعریف می کند که یک بار چند سال پیش سعی کرده وزنش را کم کند، اما نتوانسته با تمام تلاش های بی وقفه اش به وزن دلخواهش برسد.
«چند سال پیش بود که تصمیم گرفتم وزنم را کم کنم چون احساس می کردم باید به یک تناسب اندام برسم اما با تمام سختی هایی که به خودم دادم و زجری که کشیدم و رژیم هایی پی در پی فقط توانستم به وزن 100 کیلوگرم برسم.»

روزهای کوتاه لاغری
علی برقی فقط برای مدتی کوتاه توانست وزنش را 100 کیلونگه دارد اما پس از آن دوباره وزنش زیاد شد: «زمانی که دیدم دوباره به وزن خودم برگشتم سعی کردم در همین وزن باقی بمانم. من نه کلسترول داشتم و نه قند و چربی خون. هیچ بیماری به خاطر وزنم تهدیدم نمی کرد، به همین خاطر با خودم قول و قرارهایی گذاشتم. به خودم گفتم که بهتر است خودت را با دوستان و آشنایانت نسنجی. خیلی از موقعیت هایی که تو داری به خاطر همین وزنت است که به چهره تو حالت بانمکی داده است. پس دست از تصمیمت برای لاغر شدن بکش و راحت زندگی ات را بکن.»
«علی برقی» سنگین ترین بازیگر مرد ایران
همین هم شد که آقای برقی سعی کرد بعد از آن وسواسی برای وزن کم کردن نداشته باشد، تا اینکه روزی یکی از مدیران تبلیغات او را می بیند و به او پیشنهاد کار در یک تیزر می دهد: «سال ها پیش بود که پیشنهاد کار در یک تیزر تلویزیونی را داشتم. قرار شد من مدل آن تیزر شوم. تیزر پخش شد و کلی هم مخاطبان از آن استقبال کردند. بعد هم پیشنادهای دیگر و کار در حیطه سینما و تلویزیون از آن به بعد شروع شد.»
بعد از این ماجرا طولی نکشید که سنگین وزن ترین بازیگر ما در بیش از 200 تیزر بازی کرد و بعد هم پیشنهاد بازی در یک سریال را قبول کرد. «به خاطر وزنم از من خواسته شد تا در یک سریال ایفای نقش کنم. قبول کردم، کار پخش شد و بعد پیشنهادهای همکاری دیگر را گرفتم. گرچه من دوره های بازیگری گذرانده بودم ولی شاید اگر من این وزن را نداشتم هیچ وقت نمی توانستم در حیطه کاری ام موفق شوم.»

دست کم است
علی برقی که این روزها سخت مشغول بازی در سریال طنز «ویلای من» به کارگردانی مهران مدیری است مطمئن است که سنگین وزن بودن کمکش کرده تا در نقش آدم های چاق، جزو انتخاب های اول کارگردان ها و تهیه کنندگان باشد.
«خوبی سنگین وزن بودن این است که دست، کم می شود، خب مگر چند بازیگر سنگین وزن داریم که بتوانند در نقش کاراکترهای چاق ایفای نقش کنند و مخاطبان هم آنها را بپذیرند؟ ما در حیطه سینما و تلویزیون فقط به بازیگران خوش اندام و باشگاه رفته نیاز نداریم. باید بازیگرانی هم باشند که هم هنر بازیگری را داشته باشند و هم بتوانند برای مخاطبان باورپذیر باشند، فکرش را بکنید یک بازیگر لاغر که جزو بازیگران ماهر است اگر بخواهد نقش یک فرد چاق را بازی کند و با گریم و لباس وزنش را بالا ببرند هیچ وقت برای مخاطبان قابل باور نخواهد بود. به همین خاطر من وزنم را دوست دارم چون می توانم یک خلأ در حیطه بازیگری را پرکنم. من چاقم و به اینکه یک سنگین وزن سالم هستم افتخار می کنم.»
«علی برقی» سنگین ترین بازیگر مرد ایران
علی آقا تا چند ماه پیش مانند همه انسان های معمولی غذا می خورد اما چند ماه پیش برایش یک حادثه تلخ رخ داد که باعث شد اشتهای او هر روز کم و کمتر شود: «چند وقت پیش همسرم فوت کرد و برای همیشه مرا تنها گذاشت و این موضوع اشتهایی برایم باقی نگذاشت. از آن روز که همسرم برای همیشه از کنارم رفت هر روز یک وعده غذا بیشتر نمی خورم اما حتی این یک وعده غذا هم چیزی از وزنم کم نکرده.»

تو نوشابه هم می خوری؟
بیشتر کارگردان ها و بازیگران هر وقت علی برقی را می بینند با او درباره وزنش شوخی می کنند ولی این مرد جوان هیچ وقت ناراحت نمی شود و با خنده و اعتماد به نفس شوخی های آنها را به دل می خرد: «من خنده را دوست دارم. در کل آدم شوخی هستم، خوب است اگر شاد باشی و دیگران را شاد کنی. به همین خاطر، هر وقت یکی از همکاران با من سر وزنم شوخی می کند به او می خندم و با خنده پاسخش را می دهم، یادم هست یک بار سر صحنه پروژه «بزنگاه» رضا عطاران به من گفت تو با این وزنت نوشابه هم می خوری؟ بعد هر دو زدیم زیر خنده.»
بیشتر دوستان و آشنایان از برقی همیشه یک سوال مشترک می پرسند، آن هم درباره لباس هایش است: «بیشتر بازیگران یا کارگردانانی که مرا می بینند می پرسند که لباس هایت را از کجا می خری؟ بهتر است همین جا اعلام کنم که فروشگاهی می شناسم که بهترین و مد روزترین لباس های سنگین وزن ها را می شود در آنجا خرید، مشتری لباس های آن فروشگاه شدم.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان