ramazan
ramazan

نحوه پاک کردن لکه سس و لکه روغن ماشین

نحوه پاک کردن لکه سس و لکه روغن ماشین

لکه روغن جزو لکه‌های پرزحمتی است که خیلی دیر پاک می‌شود. در صورتی که بخواهید پارکینگ یا حیاط شما مانند روز اول کاملا تمیز و سفید شود، مراحل مختلفی باید روی آن انجام دهید.

چطور لکه سس قرمز را پاک کنیم؟

برای تمیز کردن سس گوجه فرنگی از روی لباس هرگز از آب داغ استفاده نکنید. گرما باعث ثابت شدن لکه می‌شود.

روش پاک کردن این سس مانند سس مارینارا، کچاپ، سس باربکیو، سس پیتزا و سالسا است.

مراحل زیر را امتحان کنید:

لکه را داخل آب سرد بگذارید و 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. مدت زمان خیس خوردن مهم است. پس بگذارید قسمت لک‌شده حداقل نیم ساعت داخل آب باقی بماند.

روی قسمت لک‌شده را بمالید تا کاملا تمیز شود. سپس آبکشی نمایید.

در صورتی که لکه کم‌رنگ اما همچنان باقیست، مراحل فوق را تکرار کنید. تا زمانی که کاملا محو نشود، از شستشو با آب گرم و رسیدن گرما به آن خودداری کنید تا شانس پاک شدن از بین نرود.

در صورتی که لکه خیلی قابل محسوس است، از لکه‌بر استفاده کنید. قبل از کاربرد دستورالعمل آن را کامل بخوانید.

چطور لکه‌های روغن ماشین را از روی زمین پاک کنیم؟
لکه به جا مانده از روغن اتومبیل منظره تیره و ناخوشایندی است که اگر بدون تاخیر و هر چه زودتر تمیز نشود، ثابت باقی می‌ماند.

لکه روغن جزو لکه‌های پرزحمتی است که خیلی دیر پاک می‌شود. در صورتی که بخواهید پارکینگ یا حیاط شما مانند روز اول کاملا تمیز و سفید شود، مراحل مختلفی باید روی آن انجام دهید.

1- ابتدا روی قسمت خشک اما روغنی شده، نوشابه بریزید و بگذارید یک شب کاملا خیس بخورد. داخل سطل آب به اندازه یک سرنگ مایع ظرفشویی بریزید تا کف کند. محل مورد نظر را ابتدا با آب‌کف‌آلود و سپس با فشار شلنگ آب بشویید.

2- جوش‌شیرین یا هر نوع پودر جاذب مانند آرد ذرت یا خاک‌اره را روی قسمت روغنی بریزید. در صورت خشک بودن لکه، ابتدا آنرا خیس کنید تا این مواد به صورت خمیر درآیند. محل مورد نظر را با یک برس سفت یا جاروی مد پاک‌کنی بسابید.

3- مقداری از پودر ماشین ظرفشویی را روی محل روغنی بریزید. بگذارید چند دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس آب‌جوش روی آن ریخته، برس یا جارو روی آن کشیده، با آب بشویید.

4- از یک پاک کننده آماده تجاری مخصوص شستشوی پارکینگ یا حلال روغن مثلا بنزین استفاده کنید. طبق دستوالعمل روی آن، محل روغنی شده را تمیز کنید.

5- از تری‌سدیم‌فسفات (TSP) استفاده نمایید. در صورت خشک بودن محل ابتدا روی آن را خیس کنید. 30 دقیقه صبر کنید و روی آن برس سفت بکشید.

TSP ماده خطرناکی است که در صورت استفاده حتما باید از دستکش لاستیکی، عینک ایمنی و لباس‌های محافظ استفاده نمایید.

6- به عنوان آخرین تلاش، روی لکه طبق دستور روی قوطی، اسید موریاتیک بریزید. چند ثانیه صبر کنید و با فشار قسمت مورد نظر را با فشار مقدار زیادی آب بشویید.

لازم به توضیح است این اسید محصول خطرناکی است که هنگام استفاده حتما باید دستکش، عینک محافظ و لباس مخصوص داشته باشید.

7- بعد از انجام تمامی مراحل فوق برای از بین بردن و خنثی کردن حلال‌های استفاده شده، روی محل مقداری پودر جوش‌شیرین بریزید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان