ramazan
ramazan

عکس هایی از جنگل های خفن و معروف دنیا

عکس هایی از جنگل های خفن و معروف دنیا
جنگل ها در واقع ریه های کره زمین هستندکه نقش بسیار مهمی را در حیات کره خاک ایفا می کنند. در این گزارش 10 جنگل مشهور و متنوع در گوشه و کنار جهان را ارائه می شود. بدیهی است جنگل های دیدنی دیگری نیز در جهان وجود دارند که در فرصتی دیگر به آنها می پردازیم.

متاسفانه به دلیل استفاده بی رویه و جنگل زدایی کره زمین سلامت ریه هایش را از دست داده است. یکی ازعوارض مهم پدیده گرمایش زمین جنگل زدایی به مقیاس وسیع به ویژه در بخش هایی از جنگل های بارانی در مناطق استوایی کره زمین است که تا سال هایی نه چندان دور از دست تطاول انسان در امان مانده بودند.

آمریکای شمالی و برخی از کشورهای اروپایی در نیمه قرن بیستم متوجه اهمیت جنگل ها شده و از آن زمان در حفظ این منابع حیاتی کوشیده اند.نگاهی تصویری به 10 جنگل مشهور جهان در مناطق مختلف کره زمین.

 

           

منظره ای از جنگل انبوه سامانا در جمهوری دومینیکن که بخش عمده ای از آن را درختان نارگیل و پالم تشکیل می دهد.
            
تصویر جنگل های وسیع درخت سدر در کشور لبنان در ارتفاع 2 هزار متری. جنگل های درخت سدر که نماد لبنان است امروز فقط 1700 هکتار از خاک این کشور را می پوشاند. سن برخی از این درختان بیش از 1500 سال است.
            
تصویری از جنگل های بارانی و اولیه در کشور برمه (میانمار) که یکی از وسیع ترین جنگل های اولیه جهان بوده و در آن می توان بیش از هفت هزار گونه نباتی را مشاهده کرد.
            
منظره جنگل بارانی آمازون در کشور اکوادور که در عین حال به نام اورینته نیز نامیده می شود و یبش از نیمی از خاک اکوادور را می پوشاند.
            
منظره جنگل های انبوه پارک ملی یوزیمیت که در دره ای وسیع در میان صخره های منطقه سیئرا نوادا در آمریکا قرار دارد.
            
تصویری از جنگل های بارانی پارک استادوال دا سرا در کشور برزیل که بیش از 17 هزار هکتار مساحت دارد.
            
منظره بدیعی از جنگل های پارک ملی بانف در کانادا که به اندازه ای انبوه هستند که نور خورشید به زمین آن نمی تابد.
            
تصویر منطقه ای در 20 کیلومتری شهر مورونداوا در جزیره ماداگاسکار که به دلیل این درختان عظیم بائوباب که به طرز منظمی قرار گرفته اند به مسیر بائوباب ها مشهور است.
            
منظره زیبایی از جنگل آنلیه در منطقه والونی کشور بلژیک که هر سال در جریان جشن کریسمس یا نوئل بزرگترین کاج این جنگل را بریده و در میدان اصلی شهر بروکسل نصب می کنند.
            
منظره منطقه کوهستانی جنگل های شوارتزوالد ( جنگل سیاه ). در گذشته ای نه چندان دور درختان این جنگل به اندازه ای انبوه بودند که نور خورشید از میان درختان قادر به عبور نبوده و نام جنگل سیاه برگرفته از همین مساله بود.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان