ramazan
ramazan

مواد غذایی که قدرت باروری شما را افزایش می دهد

مجموعه : پزشکی
مواد غذایی که قدرت باروری شما را افزایش می دهد
نازوب، اگر شما هم برای بچه دار شدن لحظه شماری می‌کنید و می‌خواهید خداوند فرزند سالمی به شما ببخشد از مصرف مواد غذایی زیر غافل نشوید. مواد غذایی معرفی شده در این مطلب کوتاه قدرت باروری شما را بالا می‌برد. 
 
محصولات لبنی کامل
نتایج پژوهشی که در سال 2007 به چاپ رسیده نشان می‌دهد زنانی که روزانه محصولات لبنی کامل مانند یک فنجان بستنی یا ماست چرب یا 30 تا 60 گرم پنیر می‌خورند در مقایسه با زنانی که فقط محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی مصرف می‌کنند شانس بیشتری برای بچه دار شدن دارند. اگر می‌خواهید بچه دار شوید روزانه حتماً یک فنجان از محصولات لبنی کامل در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.
 
سیر
 
سیر حاوی سلنیوم است که خطر سقط جنین را کاهش می‌دهد و قدرت باروری مردها را بالا می‌برد. سیر همچنین سرشار از ویتامین B6 است که نقش موثری در تنظیم هورمون‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. پس شک نکنید و این ماده‌ی غذایی را نیز وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید. برای رفع بوی بد آن نیز می‌توانید از جعفری استفاده کنید. جویدن جعفری بوی سیر را کاهش می‌دهد.
 گوجه فرنگی و سس آن
 
لیکوپن ماده ای است که در گوجه فرنگی وجود دارد و تعداد اسپرم ها را افزایش می‌دهد و از ابتلا به سرطان نیز پیشگیری می‌کند. سس گوجه فرنگی نیز حاوی میزان زیادی لیکوپن می‌باشد و خوشبختانه خیلی از مردم هم این سس را دوست دارند. البته توصیه می‌کنیم خودتان سس گوجه فرنگی را در منزل تهیه کنید. به خاطر اینکه سس‌های گوجه فرنگی صنعتی حاوی میزان زیادی قند هستند.
 
مواد غذایی سرشار از زینک 
 
زینک یا همان روی تأثیر مثبتی روی کیفیت اسپرم و تولید تخمک دارد. برای بهره‌مند شدن از زینک، تخم مرغ، آرد گندم و تخمه‌ی آفتابگردان میل کنید. از این گذشته مصرف انجیر و شکلات سیاه را نیز در کنار این مواد غذایی فراموش نکنید.
 
ماهی 
 
نتایج پژوهشی که در مجله‌ی Biology of Revolution به چاپ رسیده نشان می‌دهد که مصرف ماهی آزاد، تن، ماکرو و ماهی ساردین که سرشار از اسیدهای چرب امگا – 3 هستند کیفیت اسپرم را بالا می‌برند و به این ترتیب قدرت باروری مردان نیز بیشتر می‌شود. محققان به همه‌ی مردانی که نگران قدرت باروری خود هستند توصیه می‌کنند که ماهی‌های سرشار از امگا – 3 را وارد برنامه‌ی غذایی خود کنند.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان