ramazan
ramazan

مصرف غذاهایی که موجب پوکی استخوان می شود

مجموعه : پزشکی
مصرف غذاهایی که موجب پوکی استخوان می شود
به گزارش نازوب، تحقیقات پزشکی نشان می دهد فست فودهای سرشار از چربی های اشباع شده و املاح یکی از فاکتورهای اساسی است که در افزایش میانگین ابتلا به پوکی استخوان سهیم است.

 این درحالی است که آگاهی بسیاری از افراد به زیان این فست فودها در افزایش خطرات ابتلا به بیماری دیابت نوع دو و بیماری های خطرناک قلبی محدود می شود.

دریک ررنیکیه استاد تغذیه دانشگاه میشیگان آمریکا گفت: زیاده روی در مصرف شکر و چربی در افزایش احتمال ابتلا به پوکی استخوان سهیم است زیرا این دو نقش منفی در سلامت استخوان ها دارند.

محققان تاکید کردند: تداوم افزایش مصرف فست فودهای زیانبار به منزله "سارقی پنهان" خواهد بود که سلامت مصرف کنندگان و مشتاقان این نوع مواد غذایی را به میزان زیادی به سرقت خواهد برد.

این محققان گفتند: شکر و چربی‌ها باعث تضعیف و پوکی استخوان ها به دو شیوه می‌شوند؛ نخست اینکه مواد غذایی سرشار از چربی و قند جذب کلسیم در بدن را که عنصری مهم و حیاتی برای سلامت استخوان ها و قدرت آن است، متوقف می‌کند و دوم اینکه چربی‌های اشباع شده نظیر "صابون" عمل می‌کنند وکلسیم را در معده و روده پاک کرده و از جذب و استفاده استخوان ها از آن جلوگیری می‌کنند.

محققان همچنین عامل اصلی افزایش تعداد دیابتی‌ها را در دنیا توسعه رژیم های غذایی غربی و استفاده از فست فود در کشورهای در حال توسعه می‌دانند که به شدت باعث رشد میزان چاقی شده است.خوردن حتی یک وعده غذای فست فود در طول هفته می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را افزایش دهد.

مصرف فست فودها یکی از شایع ترین عادت های غذایی اشتباه در این روزها به شمار می‌رود به ویژه که این فست فودها دارای مقادیر زیادی کالری و مقادیر اندکی عناصر دارای ارزش غذایی بالا هستند و معمولاً افراد نیز مقادیر زیادی از آنها را مصرف می‌کنند که خطراتش را برای سلامت انسان دوچندان می‌کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان