ramazan
ramazan

همکاری جالب زن و شوهری برای تنفس زیر آّب! عکس

همکاری جالب زن و شوهری برای تنفس زیر آّب! عکس
سنجاقک‌ ها مدت زیادی از عمر خود را در زیر آب سپری میکنند، بعد از آب خارج میشوند و از هوا تنفس میکنند. اما ماده‌ ها باید به زیر آب برگردند تا تخم‌گذاری کنند. آنها با همکاری نرها، از روشی بسیار جالب استفاده برای این کار استفاده میکنند!
 
در هوای خنک صبحگاهی، حشرات به آهستگی حرکت میکنند و این زمان،‌ فرصت خوبی برای عکاسان است تا عکس‌های بی‌نظیری از این موجودات بگیرند، مانند تصویر این سنجاقک پوشیده از شبنم صبحگاهی که توسط اندرج پاکان، ‌عکاسی که به عکس گرفتن از حشرات علاقمند است گرفته شده است.حشرات را ساکنین دنیای هیولاهای کوچک توصیف می‌کند.

به گزارش نازوب به نقل از پاپ‌ساینس، پاکان این تصویر را در محدوده دریاچه دوبنیک واقع در اسلواکی گرفته است. این در واقع یک دمسل‌فلای (Damselfly) یا همان سنجاقک معمولی است که نباید آن را با گونه بسیار مشابهش یعنی آسیابک (Dragonfly) اشتباه گرفت. دمسل‌فلای‌ها اغلب طول عمر خود را در زیر آب سپری می‌کنند.
 

 
 
آن‌ها ممکن است از چند هفته تا حتی یک سال به صورت لارو در زیر آب زندگی کنند. حتی وقتی که تغییر می‌کنند و می‌توانند در هوا تنفس کنند و در واقع تبدیل به بزرگسالانی می‌شوند که بال دارند و می‌توانند در هوا بپرند، در بسیاری از گونه‌ها، ‌ماده‌ها به زیر آب برمی‌گردند تا در آن‌جا تخم‌گذاری کنند.اما آن‌ها در بزرگسالی برای ماندن زیر آب،‌ به هوا نیاز دارند.
 
مژک‌های روی بدنشان، دور خود حباب‌هایی از هوا تشکیل می‌دهند که مانند کپسول‌های هوای مینیاتوری، ‌اکسیژن لازم را برای آن‌ها نگه می‌دارد. جفت‌های آن‌ها هم نقش جالبی دارند. آن‌ها بیرون از آب، روی سطح باقی می‌مانند و وقتی ماده،‌ دوباره نیاز به هوا داشته باشد، ‌آن را از آب بیرون می‌کشند.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان