ترفندهای ریز خانه داری از نگهداری میوه تا برقی شدن مسی!

ترفندهای ریز خانه داری از نگهداری میوه تا برقی شدن مسی!

ترفندهای خانه داری

 

بی شک همه کدبانوهای خانه همیشه طرفدار ترفندهایی هستند که خانه و آشپزخانه ای خاص، شکیل و زیبا داشته باشند.

جدای از چیدمان های زیبا نگهداری میوه در یخچال، تمیز کردن چدن های گاز، برق انداختن سینک ظرفشویی که خیلی از خانم ها از بوی سفید کننده به اصطلاح وایتکس فراری هستند تا برق انداختن ظروف مسی که امروزه استفاده از مس یکی از لاکچری ترین ظروف آشپزخانه حساب میشه.

 

با ما و ترفندهای جالب، کاربردی و خفن همراه باشید.

 

  1. 1. بهترین روش برای آب پز کردن تخم مرغ

 

ترفندهای ریز خانه داری از نگهداری میوه تا برقی شدن مسی!

 

بی شک هنگام آب پز کردن تخم مرغ هم ظرف شما بد رنگ می شود و هم تخم مرغ ترک می خورد و تمام آب داخل ظرف وارد تخم مرغ می شود برای رفع این دو مشکل اساسی و همیشگی بهتر است کمی آبلیمو و نمک داخل آب بریزید.

 

  1. 2. پاشیدن روغن هنگام سرخ کردن مواد

 

ترفندهای ریز خانه داری از نگهداری میوه تا برقی شدن مسی!

 

برای رفع این مشکل بسیار بد که علاوه بر سوختن دست همه جای گاز و کاشی ها روغنی می شود بهترین کار این است که کمی نمک به روغن اضافه کنید به همین راحتی. دیگه روغن به اطراف پاشیده نمیشود.

 

  1. 3. جدا کردن ادامس از لباس

 

ترفندهای ریز خانه داری از نگهداری میوه تا برقی شدن مسی!

 

شنیده بودم هنگامی که آدامس به لباس می چسبد با تکه ای یخ می توان آن را جدا کرد، که این کار ادامس را به طور کامل جدا نمی کنه.

بهترین کار استفاده از اسپری حشره کش است! که باعث سفت و تخته ای شدن ادامس می شود و به راحتی ادامس جدا می شود.

 

  1. 4. استفاده از سلفون

 

پوشش و محافظ بسیار کاربردی در تمامی رستوران ها و آشپزخانه ها. اما مشکلی که این سلفون ها دارند این است که اگر بدون استفاده از دستگاه برش استفاده می کنید پیدا کردن سر سلفون و جدا کردن آن کار راحتی نیست بهترین کار این است که آن را در فریزر نگه داری کنید تا جدا کردن سلفون بسیار راحت باشد و بلافاصله هم پاره نشود.

 

 

  1. 5. برق انداختن سینک ظرفشویی بدون استفاده از مایع بد بوی سفید کننده

 

ترفندهای ریز خانه داری از نگهداری میوه تا برقی شدن مسی!

 

مقدار مایع ظرفشویی را با جوش شیرین مخلوط کنید و به سطح ظرفشویی بمالید پس از 20 دقیقه بشورید و از براق شدن سینک لذت ببرید.

 

  1. 6. چربی زدایی از چدن گاز

 

برای رفع چربی های پنجره های چدنی روی گاز بهترین کار این است که مقداری سرکه و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل شود سپس خمیر را به چدن ها بمالید و بین 20 تا سی دقیقه بسته به مقدار کثیفی چدن، سپس چدن ها را زیر آب گرم با سیم ظرفشویی بشورید.

 

  1. 7. برق انداختن مس

 

مس بحاطر لعاب بسیار حساسی که دارد خیلی زود تغییر رنگ می دهد وزیبایی اش را از دست می دهد! بهترین و اسان ترین روش برای برق انداختن ظروف مسی این است که مقداری سرکه سفید یا سرکه سیب و نمک نیاز داریم.

روی سطح ظروف را با نمک بپوشانید سپس کمی سرکه روی آن بریزید به طوری که نمک ها شسته نشود دومرتبه روی سرکه نمک بریزید و پس از چند دقیقه اسکاچ آغشته به سرکه را روی ظروف بکشید و از برقی شدن مسی ها لذت ببرید.

 

ترفندهای آشپزی از سیب زمینی تا قهوه ی پرتقالی

ترفندهای جالب خانه داری برای خانم های کارمند


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان