خطرناک ترین صومعه جهان در چین/ عکس

خطرناک ترین صومعه جهان در چین/ عکس

خطرناک ترین صومعه جهان

صومعه ای خطرناک در کوهستان های چین گردشگران را به خود جذب کرده است.

ابتدا بدانید صومعه چیست؟

 

صومِعِه یک ساختمان مذهبی است که راهب‌ها و راهبه‌ها تحت سرپرستی یک رئیس مرد یا زن در آن زندگی می‌کنند. در قرون وسطی صومعه‌های بسیاری در سراسر اروپا ساخته شدند.

 

بعضی از صومعه‌ها کلیساهای زیبایی داشتند که زیر نظر آن‌ها اداره می‌شدند. یک صومعه اغلب دارای یک محوطه باز با تالار بزرگ، ایوان سرپوشیده برای قدم زدن، مطالعه و تفکر راهبان و یک خوابگاه برای استراحت آن‌ها بود.

 

درون صومعه آشپزخانه، اصطبل، انبار و اتاق میهمان نیز وجود داشتند و درون دیوارهای آن باغچه‌های صیفی جات ایجاد شده بودند. راهبها غذای خود را در سالن بزرگ غذاخوری صرف می‌کردند. گاهی راهب‌ها و راهبه‌ها غذای خود را در سکوت کامل صرف می‌کردند و در حین غذا خوردن به آیاتی از کتاب مقدس گوش می‌دادند.

 

آن‌ها هر نوع کاری از جمله نظافت، آشپزی، نجاری، کشاورزی و پرورش زنبور عسل انجام می‌دادند. بعضی از صومعه‌ها به خاطر محصولاتشان مانند دارو و پنیر معروف بودند.

 

راهب‌ها از معدود افراد باسواد آن روزگار بودند و دستخط و کتاب‌های مصور آن‌ها بسیار گران‌قیمت بودند. در طی سال‌های 1524 تا 1540 به دستور هنری هشتم تمام صومعه‌های انگلستان تعطیل شدند و مالکیت زمین‌هایشان نیز از بین رفت.

 

جایگاه و نکته بسیار جالب صومعه ها

 

هوای صومعه‌ها بسیار سرد بود. احتمالاً در زمستان گرم نگهداشتن اتاق‌ها برای راهب‌ها کار بسیار دشواری بوده است. بجز داخل درمانگاه که بیماران مراجعه می‌کردند، در آشپزخانه و اتاق نشیمن و جاهای دیگر اجازه روشن کردن آتش داده نمی‌شد و راهب‌ها هر بار فقط چند دقیقه اجازه داشتند در اتاق گرم به سر ببرند.

 

اکنون صومعه‌ ای در یكی از كوهستان‌ های چین به یكی از خطرناک ترین صومعه‌ های جهان تبدیل شده است.

 

به گزارش نازوب این صومعه كه در ارتفاعات كوه «هوآشان» در استان «شاآنشی» واقع شده است و یكی از پنج كوه ترسناك در چین به حساب می‌آید، علاقمندان را وادار می‌سازد تا از یك مسیر طاقت‌فرسا و خطرناك عبور كنند.

 

 
خطرناک ترین صومعه جهان در چین/ عکس
 
 
صومعه‌ ها كه در دیگر نقاط جهان اینگونه ساخته شده، از طریق راه‌های مخفی كه اطراف آنها تعبیه شده است، علاقمندان را به داخل خود می‌كشاند.
 
در تركیه نیز صومعه «سوملا» كه در ارتفاع 1188 متری قرار دارد و در سال 386 میلادی ساخته شده است. در سری‌ لانكا نیز صومعه‌ای وجود دارد كه در منطقه‌ای به نام «صخره‌شیر» ساخته شده است و قدمت آن به سال 500 میلادی باز می‌گردد. 
 
 
خطرناک ترین صومعه جهان در چین/ عکس
 
جایگاه بسیار ترسناک این صومعه و هوای سرد کوهستانی آن این مکان را به خطرناک ترین صومعه و عبادتگاه جهان تبدیل کرده است.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان