بهترین روش مصرف قهوه

بهترین روش مصرف قهوه

با توجه به رواج مصرف قهوه بهتر است بهترین زمان و مناسب ترین روش مصرف قهوه را بدانید.

 

 

به گزارش نازوب، کارشناسان با توجه به رواج فرهنگ خوردن انواع قهوه در جوامع مختلف هشدار می‌دهند. افراد سعی کنند از قهوه‌های سبک استفاده کنند و تنها برخی مواقع از قهوه های دارای مقدار کافئین بسیار بالا مانند قهوه اسپرسو استفاده کنند.

 

 

گفتنی است، براساس جدیدترین تحقیقات مصرف قهوه سبب بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب می شود.

 

 

بررسی ها نشان می دهند، براساس جدیدترین پژوهش‌های محققان دانشگاه شرق آنجلینا مصرف قهوه حاوی کافئین سبب ترشح هورمون دوپامین می‌شود که به طور موقت سبب کاهش احساس خستگی می‌شود.

 

 

به دلیل مایع بودن قهوه، کافئین سریع جذب خون می شود. براساس تحقیقات حدود 3 الی 6 ساعت زمان به طول می‌انجامد که سطح کافئین موجود در خون کاهش و اثر آن نصف شود.

 

 

برهمین اساس پژوهشگران منع مصرف قهوه را 4 الی 6 ساعت قبل از خواب برای جلوگیری از بروز بی‌خوابی به افراد توصیه اکید می کنند.

 

 

این امر به دلیل ترشح هورمون ملاتونین خون است که خوردن کافئین سبب سرکوب آن می‌شود و در نتیجه فرد دچار احساس کسالت و بی‌خوابی می شود.

 

 

کارشناسان مصرف کافئین را بعنوان یک تقویت کننده بلند مدت برای تامین انرژی توصیه نمی کنند زیرا براساس تحقیقات افرادی که به طور قطع قهوه مصرف می‌کنند پس از مدتی دچار حالت تحمل پذیری به کافئین می‌شوند و دیگر کافئین نمی تواند در آنها اثر انرژی‌زایی ایجاد کند.

 

 

کارشناسان مصرف قهوه بیش از 3 فنجان در هر 24 ساعت را برای سلامت بدن مضر می‌دانند. کارشناسان مصرف قهوه در فنجان کوچک، مصرف آب پس از نوشیدن قهوه، جهت حفظ سلامت دندان‌ها، عدم مصرف قهوه بسیار داغ و یا بسیار سرد و نیز مصرف قهوه‌های سبک را توصیه می کنند.

 

 

در عین حال براساس جدیدترین تحقیقات قهوه خاصیت درمانی برای جلوگیری از بسیاری از بیماریها و حفظ سلامت پوست و بدن را دارد.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان