تاثیرگذارترین زن جهان در دنیای دیجیتال! (عکس)

تاثیرگذارترین زن جهان در دنیای دیجیتال! (عکس)
 
با نفوذترین زن در عرصه تکنولوژی در حال حاضر دهمین زن قدرتمند جهان است. او تنها…
 
زنان در دهه‌های اخیر حضور پر رنگ و موفقی در عرصه‌های مهم و کلیدی سیاسی، اقتصادی، تجاری و البته تکنولوژی داشته و درست به همین دلیل هم هست که مجله معتبر فوربس هر سال به بررسی، انتخاب و معرفی با نفوذترین و قدرتمندترین زنان جهان می‌پردازد.
این مجله به تازگی فهرستی از قدرتمندترین زنان جهان در سال گذشته میلادی را منتشر کرده است. به این ترتیب از میان بیش از دویست نفر کاندیدای این بررسی در سرتاسر جهان، بالاخره صد نفر از بهترین‌ها انتخاب شدند. این فهرست شامل صد نفر از بانفوذترین زنان جهان از هفت زمینه مختلف ثروت، تجارت، سبک زندگی (شامل سرگرمی و مد)، رسانه، فعالیت‌های غیرانتفاعی، NGOها، سیاست و البته تکنولوژی است. در همین راستا برای انتخاب این زنان عوامل مختلفی مانند سرمایه شخصی، حضور در رسانه‌ها و البته میزان تاثیرگذاری آنها و غیره مورد بررسی قرار گرفته است.
از میان این فهرست صد تایی از تاثیرگذارترین و قدرتمندترین زنان جهان، شانزده نفر از بزرگان و فعالان حوزه تکنولوژی هستند تا به این ترتیب نشان دهند که تکنولوژی در این سال‌ها سهم بزرگی از رشد و توسعه کشورهای جهان در عرصه‌های مختلف را به خودش اختصاص داده است. با این اوصاف تاثیرگذارترین زن عرصه تکنولوژی در جهان  شریل سندبرگ می باشد.
 
با نفوذترین زن در عرصه تکنولوژی در حال حاضر دهمین زن قدرتمند جهان است. او تنها عضو زن هیات مدیره بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیس بوک و البته مدیر بخش عملیات این شرکت است. سندبرگ 43 ساله متاهل و ساکن کالیفرنیا بوده و فارغ‌التحصیل رشته‌های هنر و علوم و مدیریت بازرگانی از دانشگاه هاروارد است.
او که در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون به عنوان یکی از مدیران وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت می‌کرده و مدتی هم رییس بخش فروش آنلاین گوگل بوده است، حالا حدود یک میلیارد دلار از سهام فیس‌بوک را در اختیار دارد. او در حال حاضر درآمد 4 میلیون و 40 هزار دلاری دارد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان